Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. november 2. 13:25 Vállalat

Veszélybe került a KLM állami megmentése a pilóták ellenkezése miatt

A holland KLM légitársaság – amely a 2004-ben létrejött Air France-KLM csoport tagja – 101 éves története legnagyobb válságát éli Pieter Elbers vezérigazgató szerint. A koronavírus hatására a harmadik negyedévben 1,05 milliárd euró volt a vesztesége, és a pénteken megjelent jelentése további romlást vár az utazási korlátozások miatt.

Az Air France-KLM csoportban a francia és a holland államnak is 14-14 százalékos részesedése van. A légitársaság megmentése érdekében a francia kormány 7 milliárd eurós mentőcsomagot fogadott el, de a túléléshez szükséges a holland kormány segítsége is. A hollandok 3,4 milliárd eurós mentőcsomagot szavaztak meg, most azonban egy vitás helyzet miatt azzal fenyegetik a cégcsoportot, hogy felfüggesztik a támogatást.

A kormány számos feltételt szabott a mentőcsomagért cserébe, például a szén-dioxid-kibocsátás 50 százalékos csökkentését 2030-ig vagy 15 százalékos költségcsökkentést. A földi kiszolgálók és a légiutaskísérők szakszervezete belement a 2025-ig tartó fokozatos fizetéscsökkentésbe, a pilótáké azonban nem.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSenki sem gondolta volna, de éppen a német kormány elől menekülhet csődbe a LufthansaÓriási kavarás megy az európai légitársaságok megmentése körül, a politika helyezkedik az egykori nagy mamutok körül.

A pilóták arra hivatkoznak, hogy már korábban belementek abba, hogy 2022-ig csökkenjen a fizetésük, és az újabb vágást már nem tartják elfogadhatónak. A holland pénzügyminiszter, Wopke Hoekstra kijelentette, hogy ebben az esetben viszont nem tudják folytatni a légitársaság megmentését, így egyelőre bizonytalan a légitársaság sorsa.

Az Air France-KLM Európa legnagyobb légitársasága, csak a KLM-nél jelenleg 33 ezren dolgoznak. A nehéz gazdasági helyzet miatt idén 20 százalékos létszámcsökkentésbe kezdenek a KLM-nél.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legnagyobb utasszállító repülője is járvány áldozataÉvek óta rossz idők járnak már az Airbus A380-as típusára, de a koronavírus-járvány tovább ritkítja a flottát.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Air France - KLM légiközlekedés légitársaság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.