Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. október 5. 11:54 Vállalat

A Dacia 10 nap múlva rántja le a leplet Európa legolcsóbb elektromos autójáról

Október 15-én mutatja be a Dacia az első tisztán elektromos autóját a Renault eWays elnevezésű online eseményen. A Springre keresztelt SUV áttörést hozhat az elektromos autók piacán Európában, mivel várhatóan jelentősen olcsóbb lesz a jelenleg árult modelleknél.

A márciusban beharangozott Dacia Springnek korlátozottan van köze a román autógyártóhoz, ugyanis lényegében a Renault csoport*amelynek a Dacia is a tagja K-ZE nevű elektromos autóját fogják a Dacia logójával felmatricázni.

A Renault K-ZE-t tavaly szeptemberben kezdték el forgalmazni Kínában, és ártámogatással együtt a legolcsóbb elektromos autók közé tartozik az országban, kevesebb mint hárommillió forintnyi jüanért kapható. A Renault már tavaly ősszel bejelentette, hogy Európában is szeretnék forgalmazni a K-ZE “különleges változatát”, és márciusban derült ki, hogy vélhetően a magát alacsony áraival brandelő Dacia neve alatt fog futni.

A Dacia Springet 2021-től forgalmazhatják majd Európában. Az áráról még nem jelent meg hivatalos információ, bár a Dacia szerint “a piac egyik legmegfizethetőbb elektromos autója”. Számos román és nemzetközi lap úgy harangozza be, hogy Európa legolcsóbb elektromos autója lesz, az árát 10 és 15 ezer euró (3,6-5,4 millió forint) közé saccolják. Az elektromos autóknak járó ártámogatásokkal tehát akár hárommilió forintnál kevesebbért lehet majd kapni a Springet Európa számos országában (Magyarországon jelenleg 7 millió forint körül kezdődnek az elektromos autók listaárai).

A román Daciát 1999-ben vette meg a Renault, és 2004-ben jött ki a Logan modellel. A magát robosztus, egyszerű, megfizethető autókkal reklámozó Dacia azóta jelentős szereplő lett az európai piacon, Magyarországon különösen népszerűek az autói.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autópiac Dacia elektromos autó Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.