Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. augusztus 28. 12:40 Vállalat

70 milliárd forintnyi részvényt ad első alkalmazottjainak egy amerikai cégalapító

Megoszlanak a vélemények arról, hogy az üzemanyagcellás teherautókat fejlesztő Nikola Motor a kamionok Teslája vagy egy óriási bukás lesz, de arról a jelek szerint igyekszik gondoskodni az alapító, hogy az alkalmazottai kellően motiváltan dolgozzanak.

Trevor Milton az Instagramon és a Twitteren jelentette be, hogy saját részvényeiből hatmillió darabot*A vállalat weboldalán közzétett hivatalos tájékoztatás szerint egészen pontosan 6 005 162 darabot. átad a Nikola első nagyjából 50 alkalmazottjának. A tegnapi tőzsdei záróárfolyammal (39,31 dollár) számolva ez összesen 236 millió dollár, jelenlegi árfolyamon valamivel több mint 70 milliárd forint.

Igaz, a juttatás értéke még rengeteget változhat, november végéig ugyanis nem adhatják el ezeket a részvényeket az alkalmazottak. Márpedig a Nikola árfolyama nagyon hektikusan változott a június 4-i tőzsdére lépése óta. Az első napok őrülete során majdnem 80 dollárig húzták fel, majd gyorsan esni kezdett. Az augusztust eddig ehhez képest már egy szűkebb sávban, 30 és 40 dollár között mozogva töltötte a részvény.

Nem csoda egyébként, hogy ilyen kilengéseket produkál a részvény, a vállalat valós teljesítményét ugyanis egyelőre lehetetlen beárazni. A Nikola eddig csak prototípust gyártott a hidrogént tankoló kamionjából, és saját várakozásai szerint is csak jövőre kezdenek el érkezni a bevételek, azaz addig teljes egészében a befektetők pénzét égeti. Ez ugyan nem megy ritkaságszámba a startup jellegű cégek körében, de jól mutatja a kockázatokat.

„Ez milliárdokat érhet a jövőben, ha jól teljesítünk. Senki sem tudja, mi lesz, de betartom az adott szavamat” – mondta a részvényjuttatásról Trevor Milton, aki ezek szerint ezzel az ígérettel is csábította első alkalmazottjait. A 37 éves alapító-elnök vagyonát a Bloomberg a részvények átruházása előtt 4,6 milliárd dollárra tette, amivel a világ 500 leggazdagabb emberének egyike.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Nikola lett az új Tesla, már többet ér, mint a Ford, pedig egyetlen járművet sem adott elAz üzemanyagcellás kamion ígéretével tőzsdére lépő Nikola Motors lett a befektetők új szerelme. A társaság az üzleti életben még semmit sem bizonyított, és az a piac, amelyre be fog törni, a gyakorlatban még nem létezik. Mire akkor a nagy felhajtás?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat hidrogén Nikola üzemanyagcella Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.