Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. augusztus 28. 12:40 Vállalat

70 milliárd forintnyi részvényt ad első alkalmazottjainak egy amerikai cégalapító

Megoszlanak a vélemények arról, hogy az üzemanyagcellás teherautókat fejlesztő Nikola Motor a kamionok Teslája vagy egy óriási bukás lesz, de arról a jelek szerint igyekszik gondoskodni az alapító, hogy az alkalmazottai kellően motiváltan dolgozzanak.

Trevor Milton az Instagramon és a Twitteren jelentette be, hogy saját részvényeiből hatmillió darabot*A vállalat weboldalán közzétett hivatalos tájékoztatás szerint egészen pontosan 6 005 162 darabot. átad a Nikola első nagyjából 50 alkalmazottjának. A tegnapi tőzsdei záróárfolyammal (39,31 dollár) számolva ez összesen 236 millió dollár, jelenlegi árfolyamon valamivel több mint 70 milliárd forint.

Igaz, a juttatás értéke még rengeteget változhat, november végéig ugyanis nem adhatják el ezeket a részvényeket az alkalmazottak. Márpedig a Nikola árfolyama nagyon hektikusan változott a június 4-i tőzsdére lépése óta. Az első napok őrülete során majdnem 80 dollárig húzták fel, majd gyorsan esni kezdett. Az augusztust eddig ehhez képest már egy szűkebb sávban, 30 és 40 dollár között mozogva töltötte a részvény.

Nem csoda egyébként, hogy ilyen kilengéseket produkál a részvény, a vállalat valós teljesítményét ugyanis egyelőre lehetetlen beárazni. A Nikola eddig csak prototípust gyártott a hidrogént tankoló kamionjából, és saját várakozásai szerint is csak jövőre kezdenek el érkezni a bevételek, azaz addig teljes egészében a befektetők pénzét égeti. Ez ugyan nem megy ritkaságszámba a startup jellegű cégek körében, de jól mutatja a kockázatokat.

„Ez milliárdokat érhet a jövőben, ha jól teljesítünk. Senki sem tudja, mi lesz, de betartom az adott szavamat” – mondta a részvényjuttatásról Trevor Milton, aki ezek szerint ezzel az ígérettel is csábította első alkalmazottjait. A 37 éves alapító-elnök vagyonát a Bloomberg a részvények átruházása előtt 4,6 milliárd dollárra tette, amivel a világ 500 leggazdagabb emberének egyike.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Nikola lett az új Tesla, már többet ér, mint a Ford, pedig egyetlen járművet sem adott elAz üzemanyagcellás kamion ígéretével tőzsdére lépő Nikola Motors lett a befektetők új szerelme. A társaság az üzleti életben még semmit sem bizonyított, és az a piac, amelyre be fog törni, a gyakorlatban még nem létezik. Mire akkor a nagy felhajtás?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat hidrogén Nikola üzemanyagcella Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.