Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 31. 17:06 Élet, Vállalat

Egy éve csak az OTP pénze parkol a József Nádor téri mélygarázsban

Majdnem egy éve, 2019. augusztus végén adták át Budapest belvárosában a felújított József Nádor teret, amely alá egy háromszintes, 525 férőhelyes, akadálymentesített, kerékpártárolóval, elektromosautó-töltővel és autómosóval felszerelt mélygarázst is építettek.

A parkolót a Belvárosi Mélygarázs Üzemeltető Kft. működtetné, ha nem állna üresen. A garázs be- és kijáratát egy-egy piros-fehér szalag csúfítja, nehogy megpróbáljon valaki lehajtani az első szinten lévő, ráccsal zárt kapuhoz.

A József Nádor téri mélygarázs bejárata. Fotó: G7

Milanovich Attila ügyvezető igazgató kérdésünkre azt mondta, a cég

a mai napig nem tudta átvenni az építtetőtől a mélygarázs üzemeltetését, a garázs zárva van.

Azt javasolta, hogy a nyitással kapcsolatban forduljunk az építtetőhöz, az OTP Ingatlan Zrt.-hez.

A József Nádor téri mélygarázs kijárata. Fotó: G7

Az OTP-csoport cége viszont nem árult el részleteket arról, hogy miért nem tudták átadni a létesítményt, és mikorra várható a nyitás, csak annyit közölt, hogy:

Köszönjük kérdésüket, amint megnyithat a mélygarázs, tájékoztatni fogjuk Önöket és a budapestieket is.

Az Index egyik 2018 tavaszi cikkében az OTP azt mondta, hogy 690 millió forintot fizetett azért a jogért, hogy a mélygarázst megépíthesse és 50 évig üzemeltethesse (az építés költsége nem ismert). A garázs bevételéből az önkormányzat nem részesedik, de az ingatlan 50 év múlva a tulajdonába kerül. Hogy 2070 környékén mit fog érni egy ilyen létesítmény – egyáltalán, akkor milyen autók és milyen közlekedési rendszerek lesznek Budapesten -, azt elég nehéz megjósolni. Gondoljunk például arra, hogy az 1970 óta eltelt fél évszázadban mennyit változtak a körülmények, de az biztos, hogy a belvárosi önkormányzatnak lesz majd egy saját tulajdonú háromszintes föld alatti létesítménye.

A megállapodás szerint az önkormányzat addig nem jut parkolóhelyekhez a garázsban, viszont 58 helyet kedvezményesen vehetnek majd igénybe a kerületi lakók, ha a garázs megnyílik.

Vitézy Dávid, aki jelenleg az állami hátterű Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a 2018-as Index-cikkben tévútnak nevezte a belvárosba épített mélygarázsok koncepcióját, különösen úgy, hogy parkolási helyek a felszínen is maradtak. Az önkormányzat viszont egy 2006-os megállapodásra hivatkozva azt mondta, hogy a lakóknak és az áruszállítóknak van szükségük felszíni parkolásra, és a tér rendezéséről kötött szerződésbe ezért került bele a kitétel.

A József Nádor téri mélygarázs porosodó, üzemen kívüli liftje. Fotó: G7

A téren annyira nem szűnt meg a felszíni parkolás, hogy körülbelül 70 autó ma is elfér a sokat kritizált, többek között fakivágásokkal is rendbe tett park körül (a helyek egy része árupakolásra van fenntartva, ezért ott várakozni nem, csak megállni lehet).

A tér parkolási lehetőségeit jól ki is használják az autósok, a nyaralószezon kellős közepén, hétköznap délután szinte alig lehet helyet találni.

Élet Vállalat átadás belváros József Nádor tér mélygarázs OTP Ingatlan parkolás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Fabók Bálint
2020. október 26. 06:26 Élet

Hajléktalanságból az albérletbe, szégyenből a megbecsülésbe – Tamás története

Egy sors, amely megmutatja, milyen könnyű ma lehetetlen helyzetbe kerülni, milyen nehéz a szociális segítő rendszer munkája, és milyen nagy szükség lenne bizalomra és elfogadásra.

Hajdu Miklós
2020. október 22. 12:17 Élet, Vállalat

Sokkal könnyebb olyan munkahelyre bejutni, ahol már dolgozik egy évfolyam- vagy szaktárs

Az egyetemisták nagyon jól segítik egymást a pályakezdésnél.

Torontáli Zoltán
2020. október 21. 13:47 Élet

A magyar fiatalok gyors ütemben közelítenek Nyugat-Európához

A magyar fiatalok gondolkodása a tipikus élethelyzetekről már csak körülbelül 12 éves csúszásban van Nyugat-Európához képest.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. október 29. 17:38 Világ

Trump új főbírója mögött egy ultrakonzervatív mozgalom több évtizedes munkájának végső diadala van

Elérte hosszú ideje forralt célját egy nyilvánosságot kerülő konzervatív érdekcsoport. De olyan eszközökkel, amelyek az egész intézményt bedönthetik.

Fabók Bálint Jandó Zoltán
2020. október 29. 06:40 Közélet

Ismerőseinek és saját érdekeltségeinek játszott át közpénzt az úszó vb-s cég körözött vezetője

A Bp2017 kiperelt szerződéslistája betekintést enged abba, hogy az adófizetői pénzek hogyan gazdagítanak egy állami vezetőt és környezetét.

Bucsky Péter
2020. október 28. 06:45 Adat

Az autózás lett a koronavírus nyertese Magyarországon

Míg a közösségi közlekedésben az utasok harmada eltűnt, a közúti járműforgalom már a járvány előtti szinten van - sose közlekedtünk még olyan szennyezően, mint most.