Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 31. 17:06 Élet, Vállalat

Egy éve csak az OTP pénze parkol a József Nádor téri mélygarázsban

Majdnem egy éve, 2019. augusztus végén adták át Budapest belvárosában a felújított József Nádor teret, amely alá egy háromszintes, 525 férőhelyes, akadálymentesített, kerékpártárolóval, elektromosautó-töltővel és autómosóval felszerelt mélygarázst is építettek.

A parkolót a Belvárosi Mélygarázs Üzemeltető Kft. működtetné, ha nem állna üresen. A garázs be- és kijáratát egy-egy piros-fehér szalag csúfítja, nehogy megpróbáljon valaki lehajtani az első szinten lévő, ráccsal zárt kapuhoz.

A József Nádor téri mélygarázs bejárata. Fotó: G7

Milanovich Attila ügyvezető igazgató kérdésünkre azt mondta, a cég

a mai napig nem tudta átvenni az építtetőtől a mélygarázs üzemeltetését, a garázs zárva van.

Azt javasolta, hogy a nyitással kapcsolatban forduljunk az építtetőhöz, az OTP Ingatlan Zrt.-hez.

A József Nádor téri mélygarázs kijárata. Fotó: G7

Az OTP-csoport cége viszont nem árult el részleteket arról, hogy miért nem tudták átadni a létesítményt, és mikorra várható a nyitás, csak annyit közölt, hogy:

Köszönjük kérdésüket, amint megnyithat a mélygarázs, tájékoztatni fogjuk Önöket és a budapestieket is.

Az Index egyik 2018 tavaszi cikkében az OTP azt mondta, hogy 690 millió forintot fizetett azért a jogért, hogy a mélygarázst megépíthesse és 50 évig üzemeltethesse (az építés költsége nem ismert). A garázs bevételéből az önkormányzat nem részesedik, de az ingatlan 50 év múlva a tulajdonába kerül. Hogy 2070 környékén mit fog érni egy ilyen létesítmény – egyáltalán, akkor milyen autók és milyen közlekedési rendszerek lesznek Budapesten -, azt elég nehéz megjósolni. Gondoljunk például arra, hogy az 1970 óta eltelt fél évszázadban mennyit változtak a körülmények, de az biztos, hogy a belvárosi önkormányzatnak lesz majd egy saját tulajdonú háromszintes föld alatti létesítménye.

A megállapodás szerint az önkormányzat addig nem jut parkolóhelyekhez a garázsban, viszont 58 helyet kedvezményesen vehetnek majd igénybe a kerületi lakók, ha a garázs megnyílik.

Vitézy Dávid, aki jelenleg az állami hátterű Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a 2018-as Index-cikkben tévútnak nevezte a belvárosba épített mélygarázsok koncepcióját, különösen úgy, hogy parkolási helyek a felszínen is maradtak. Az önkormányzat viszont egy 2006-os megállapodásra hivatkozva azt mondta, hogy a lakóknak és az áruszállítóknak van szükségük felszíni parkolásra, és a tér rendezéséről kötött szerződésbe ezért került bele a kitétel.

A József Nádor téri mélygarázs porosodó, üzemen kívüli liftje. Fotó: G7

A téren annyira nem szűnt meg a felszíni parkolás, hogy körülbelül 70 autó ma is elfér a sokat kritizált, többek között fakivágásokkal is rendbe tett park körül (a helyek egy része árupakolásra van fenntartva, ezért ott várakozni nem, csak megállni lehet).

A tér parkolási lehetőségeit jól ki is használják az autósok, a nyaralószezon kellős közepén, hétköznap délután szinte alig lehet helyet találni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat átadás belváros József Nádor tér mélygarázs OTP Ingatlan parkolás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 21. 16:34 Élet, Világ

Nem sietik el a boltokban használt vékony műanyag zacskók betiltását

Az Európai Unió tesz egy nagy lépést a műanyag hulladék csökkentése érdekében, de nagyon lassan és sok szempontból kritizált módon.

Torontáli Zoltán
2024. május 18. 05:41 Élet, Vállalat

Jön a szigorítás, hogy ne lehessen bármit kovászos kenyérnek hívni

Az Agrárminisztérium belenyúl a nagy magyar kovászkáoszba, de a jellemzően családi vállalkozásként működő kis kézműves pékségek mégsem lehetnek igazán boldogok.

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 21. 13:03 Közélet, Pénz

Megint romolhat az életszínvonal, ha háttérbe szorul az infláció féken tartása

Egy friss elemzés szerint átmeneti javulásban lehetünk, a választások után középtávon könnyen visszatérhet a mostaninál magasabb infláció.

Stubnya Bence
2024. május 21. 05:03 Vállalat

„Korábban volt A- és B-terv, most a munkaadók széttárják a kezüket” – így fulladt le a magyar autóipar

Márciusban földbe állt a magyar jármű- és akkugyártás, de a szenvedés már hónapok óta tart. Érdemes újragondolni az elektromobilitás ösztönzésének formáit.

Avatar
2024. május 20. 05:13 Közélet

Mi a baja Európának a magyar alapítványi egyetemekkel, ami elvágja a diákok és kutatók külföldi útját?

Az egyetemek alapítványi fenntartása nem lenne probléma, ha a kuratóriumi tagok kiválasztása és működése nem lenne önkényes, a közpénzek útja pedig követhetetlen.