Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. március 5. 14:06 Vállalat

Még támogatás nélkül is hatmillió forint alá mehet a Dacia elektromos autójának ára

Pár napja mutatta be a Dacia az első tisztán elektromos modelljét – egyelőre csak virtuálisan, hiszen az újdonságot a Genfi Autószalonra időzítették, de az a koronavírus miatt idén elmaradt. A francia Renault kezében lévő romániai gyökerű márka újdonságait különösen Kelet-Európában várják nagyon a vevők, az utóbbi években ebben a régióban a Dacia népszerűsége a jól eltalált ár-érték arányoknak köszönhetően nagyon megugrott.

A gyártót azonban nagyon nehéz helyzetbe hozzák az Európai Unió egyre szigorodó környezetvédelmi előírásai. Amint arról mi is írtunk korábban, a szabályok egyértelműen a hibrid és/vagy tisztán elektromos hajtás felé kényszerítik az autógyártókat, ám az alacsonyabb árkategóriákra koncentráló márkáknak ez óriási nehézséget okoz, mert az ehhez szükséges technológia ma még drága, és használatával nehezen lehet megtartani a Kelet-Európában annyira fontos alacsonyabb árszintet.

A német Focus elemzése alapján a piac azt valószínűsítette, hogy csak a Renault csoport Kínában gyártott, K-ZE nevű elektromos kisautóját fogják a Dacia logóval felmatricázni, és ezen kívül “igazi” Európában készülő tisztán elektromos modell rövid távon nem lesz.

A Genfi Autószalonra időzített elektromos Dacia képében lényegében a K-ZE meg is érkezett, a neve Spring, és mindenki azt találgatja, hogy mennyi lehet majd az ára.

A Dacia árazására és üzletpolitikájára közelebbről rálátó román sajtó most azt írja, hogy szerintük 15-20 ezer euró közé jöhet ki Romániában az új autó ára, ami átszámolva durván 5-6,7 millió forintnak felel meg.

Az eltérő adók és egyéb kapcsolódó díjak országonkénti különbözősége miatt a román-magyar árak némileg eltérhetnek, de nagyságrendi különbség általában nincs. A Dacia Sandero induló listaára például jelenleg átszámolva 2,6 millió forint Romániában, és 2,45 millió forint Magyarországon. Ezek alapján nem lenne meglepő, ha a kis kínai e-Daciát megpróbálnák 6 millió forint alá tolni.

A tisztán elektromos autók vásárlását jelenleg az állam legfeljebb 1,5 millió forinttal vagy az ár 21 százalékával támogatja, az viszont egyelőre megjósolhatatlan, hogy ez a rendszer életben marad-e, mire a Dacia megérkezik a magyar piacra. Ha viszont most lehetne megvenni 6 millió forintért, akkor 1,26 millió forint támogatást lehetne igényelni érte, így a tényleges vételára csak 4,74 millió forint lenne.

A Dacia azt ígéri, hogy egy töltéssel több mint 200 kilométert lehet majd megtenni a 3,73 méter hosszú modellel, több adatot azonban eddig nem hozott nyilvánosságra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat ár autó Dacia elektromos autó Románia támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.