Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 10. 11:01 Vállalat

Nem lesz elektromos Dacia, de jönnek a gázos modellek, felár nélkül

Ravasz módon oldja meg a Renault csoport azt a feladatot, hogy a Dacia modellek olcsók maradjanak, de mégis elmozduljanak a környezetbarátabb hajtás felé. Az Európai Unió folyamatosan szigorítja a károsanyag-kibocsátási normákat, és ez minden gyártót egyértelműen az elektromos vagy hibrid hajtás felé terel, de a Dacia ezt csak úgy tudná megtenni, ha jóval magasabb árfekvésbe lépne.

A német Focus azt írja, hogy a Renault úgy döntött, belátható időn belül nem készít elektromos verziókat egyetlen Dacia modellből sem, mert a drágulás túl nagy mértékű lenne, és attól tart, hogy az árérzékeny vevők elfordulnának a márkától.

A megoldás az LPG, vagyis az autógáz (cseppfolyósított propán-bután gáz) bevezetése lesz. A tervek szerint a jövőben csaknem minden Dacia elérhetővé válik gázos üzemmóddal is, és a vásárlást azzal szeretnék ösztönözni, hogy az LPG verzióknak nem lesz feláruk – ugyanannyiba fognak kerülni, mint a benzines társaik.

Az egyetlen kivétel a Kínában gyártott K-ZE nevű elektromos modell lesz, amelyet középtávon Dacia logóval fog árulni Európában a Renault, az előzetes hírek szerint 15 ezer euró (5 millió forint) körüli áron.

A holtankoljak.hu adatbázisa szerint az LPG átlagos literenkénti ára cikkünk írásakor 243 forint. Magyarországon a legutóbbi adatok szerint körülbelül 25 ezer LPG üzemű személyautó volt forgalomban, és valamivel több mint 600 benzinkúton lehetett tankolni velük.

Az LPG-vel járó autók 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, nitrogén-oxidokból pedig 20 százalékkal kevesebbet juttatnak a levegőbe, mint benzines megfelelőik, a dízelekhez képest pedig a nitrogén-oxidok csökkenése 95 százalékos. Ugyanakkor a gáz előállítása is károsanyag-kibocsátással jár, amit a végső egyenletbe érdemes beleszámolni.

Vállalat Dacia elektromos autó lpg Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. január 23. 10:54 Vállalat

Az MNB szerint is volt, aki korábban tudott a nagy T-Systems üzlet bukásáról

Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért éppen a problémás időszakban kávézgattak.

Jandó Zoltán
2020. január 21. 13:18 Adat, Vállalat

Az UEFA szerint nincs még egy olyan csapat Európában, mint a Felcsút

A Puskás Akadémia bekerült a húsz legnyereségesebb európai futballcsapat közé. Bár az akadémia tényleg kilencmilliárdos profitot csinált, akadnak gondok a módszertannal.

Bucsky Péter
2020. január 21. 06:53 Vállalat

Audi vagy Mercedes? Ugyan, a Váci úti irodafolyosó húzza a magyar gazdaságot

Térképen mutatjuk a Váci úti végeláthatatlan irodatengerének cégeit, és azt is, hogy melyikben fizetnek a legjobban.

Fontos

Váczi István
2020. január 23. 06:54 Közélet

Évekre elúszhat a magyar vasúttörténet legdrágább fejlesztése

Megfeneklett a kínai-magyar kapcsolatok kirakatprojektje, a Budapest-Belgrád vasút magyarországi szakaszának fejlesztése. A magyarok a pénzre, a kínaiak a tervekre várnak.

Stubnya Bence
2020. január 22. 16:15 Pénz

Barry Eichengreen: Nem kell elsietni a magyar euróbevezetést

A német gazdaság bajban van, és ebből nekünk is le kell vonnunk a következtetéseket. Barry Eichengreenel, a Kaliforniai Egyetem professzorával interjúztunk.

Bucsky Péter
2020. január 22. 06:53 Élet

Teljesen értelmetlen és drága lecserélni a vízórákat, de legalább néhányan megélnek belőle

Európai összevetésben sokba kerül, bürokratikus és fölösleges a nyolc évente kötelező vízóracsere. De közel tízezret spórolhatunk, ha magunknak csináljuk.