Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 10. 11:01 Vállalat

Nem lesz elektromos Dacia, de jönnek a gázos modellek, felár nélkül

Ravasz módon oldja meg a Renault csoport azt a feladatot, hogy a Dacia modellek olcsók maradjanak, de mégis elmozduljanak a környezetbarátabb hajtás felé. Az Európai Unió folyamatosan szigorítja a károsanyag-kibocsátási normákat, és ez minden gyártót egyértelműen az elektromos vagy hibrid hajtás felé terel, de a Dacia ezt csak úgy tudná megtenni, ha jóval magasabb árfekvésbe lépne.

A német Focus azt írja, hogy a Renault úgy döntött, belátható időn belül nem készít elektromos verziókat egyetlen Dacia modellből sem, mert a drágulás túl nagy mértékű lenne, és attól tart, hogy az árérzékeny vevők elfordulnának a márkától.

A megoldás az LPG, vagyis az autógáz (cseppfolyósított propán-bután gáz) bevezetése lesz. A tervek szerint a jövőben csaknem minden Dacia elérhetővé válik gázos üzemmóddal is, és a vásárlást azzal szeretnék ösztönözni, hogy az LPG verzióknak nem lesz feláruk – ugyanannyiba fognak kerülni, mint a benzines társaik.

Az egyetlen kivétel a Kínában gyártott K-ZE nevű elektromos modell lesz, amelyet középtávon Dacia logóval fog árulni Európában a Renault, az előzetes hírek szerint 15 ezer euró (5 millió forint) körüli áron.

A holtankoljak.hu adatbázisa szerint az LPG átlagos literenkénti ára cikkünk írásakor 243 forint. Magyarországon a legutóbbi adatok szerint körülbelül 25 ezer LPG üzemű személyautó volt forgalomban, és valamivel több mint 600 benzinkúton lehetett tankolni velük.

Az LPG-vel járó autók 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, nitrogén-oxidokból pedig 20 százalékkal kevesebbet juttatnak a levegőbe, mint benzines megfelelőik, a dízelekhez képest pedig a nitrogén-oxidok csökkenése 95 százalékos. Ugyanakkor a gáz előállítása is károsanyag-kibocsátással jár, amit a végső egyenletbe érdemes beleszámolni.

Vállalat Dacia elektromos autó lpg Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Avatar
2020. szeptember 23. 17:01 Élet, Vállalat

Átveszik az emberi munkát a robotok a magyar és román autóiparban, még sincs elbocsátás

A kolozsvári egyetem egyik kutatócsoportja azt vizsgálja, hogy milyen hatásai vannak az Ipar 4.0 alkalmazásának az emberi erőforrásra, és már az első eredmények azt mutatják, hogy a nem félni kell az újítástól, hanem alkalmazkodni hozzá.

Hajdu Miklós
2020. szeptember 22. 16:29 Élet, Vállalat

A dolgozó nem szereti, a főnök már nem hisz benne, mégis vannak még vállalati kérdőívek

Ha a cégek a munkaerőpiaci vonzerejüket szeretnék javítani, ma már sokkal inkább a róluk szóló értékeléseket figyelik a közösségi médiában, az őskövületnek tartott belső kérdőívek mégsem akarnak kihalni.

Jandó Zoltán
2020. szeptember 22. 06:11 Adat, Vállalat

A járvány miatti kényszerű otthonlét megemelte a rezsit, amit utólag kell kifizetni

A szolgáltatók úgy kalkulálnak, hogy egy átlagos háztartás néhány ezer forinttal fizethet többet a kényszerű otthonlét miatt.

Fontos

Váczi István
2020. szeptember 23. 06:29 Közélet

Simicska ment, Szíjj László jött, közel háromszorosára drágult az autópálya-építés

Az évtized elején még nagyjából egymilliárd forintból is ki lehetett hozni egy kilométer olyan sztrádát, ami manapság már több mint három milliárdba kerül.

Fabók Bálint
2020. szeptember 21. 06:53 Élet

„Ezelőtt harminc évvel voltak ennyien a strandokon” – kimagasló nyara volt a balatoni turizmusnak

A járvány és a rossz idő miatt nagyon nehezen indult az évük, az augusztus azonban rekordforgalmat hozott több balatoni vendéglátósnak.

Stubnya Bence
2020. szeptember 20. 17:39 Világ

A felmelegedés olyan következményeit éljük át idén, amiket csak évtizedek múlva vártak

Egymás után dőlnek a melegrekordok, soha nem látott kiterjedésben ég az USA nyugati partja, miközben ilyesmire nem számítottak ennyire hamar a tudósok.