Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 10. 11:01 Vállalat

Nem lesz elektromos Dacia, de jönnek a gázos modellek, felár nélkül

Ravasz módon oldja meg a Renault csoport azt a feladatot, hogy a Dacia modellek olcsók maradjanak, de mégis elmozduljanak a környezetbarátabb hajtás felé. Az Európai Unió folyamatosan szigorítja a károsanyag-kibocsátási normákat, és ez minden gyártót egyértelműen az elektromos vagy hibrid hajtás felé terel, de a Dacia ezt csak úgy tudná megtenni, ha jóval magasabb árfekvésbe lépne.

A német Focus azt írja, hogy a Renault úgy döntött, belátható időn belül nem készít elektromos verziókat egyetlen Dacia modellből sem, mert a drágulás túl nagy mértékű lenne, és attól tart, hogy az árérzékeny vevők elfordulnának a márkától.

A megoldás az LPG, vagyis az autógáz (cseppfolyósított propán-bután gáz) bevezetése lesz. A tervek szerint a jövőben csaknem minden Dacia elérhetővé válik gázos üzemmóddal is, és a vásárlást azzal szeretnék ösztönözni, hogy az LPG verzióknak nem lesz feláruk – ugyanannyiba fognak kerülni, mint a benzines társaik.

Az egyetlen kivétel a Kínában gyártott K-ZE nevű elektromos modell lesz, amelyet középtávon Dacia logóval fog árulni Európában a Renault, az előzetes hírek szerint 15 ezer euró (5 millió forint) körüli áron.

A holtankoljak.hu adatbázisa szerint az LPG átlagos literenkénti ára cikkünk írásakor 243 forint. Magyarországon a legutóbbi adatok szerint körülbelül 25 ezer LPG üzemű személyautó volt forgalomban, és valamivel több mint 600 benzinkúton lehetett tankolni velük.

Az LPG-vel járó autók 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, nitrogén-oxidokból pedig 20 százalékkal kevesebbet juttatnak a levegőbe, mint benzines megfelelőik, a dízelekhez képest pedig a nitrogén-oxidok csökkenése 95 százalékos. Ugyanakkor a gáz előállítása is károsanyag-kibocsátással jár, amit a végső egyenletbe érdemes beleszámolni.

Vállalat Dacia elektromos autó lpg Renault Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. július 3. 10:26 Vállalat, Világ

A Lidl 13 eurós sportcipőjét majdnem 1300 euróért árulják a neten

Ilyen az, ha egy olcsó termékből kevés van, de a keresletet a divat az egekbe tolja.

Váczi István
2020. július 2. 12:33 Vállalat

Amikor mindenki aranyat vesz, a leggazdagabb közép-európai vállalkozó elad

Tovább csökkentett részesedését egy orosz bányatársaságban Petr Kellner PPF-csoportja, amely a magyar Telenor főtualjdonosa.

Torontáli Zoltán
2020. július 1. 10:33 Vállalat

A magyar kkv-k nagyon lemaradtak a robotizációban, a csehek és a lengyelek is kétszer jobbak náluk

Míg a kelet-európai nagyvállalatok nyitnak az ipari robotok felé, a kis- és közepes vállalatok kevésbé, a magyarok pedig még sokkal kevésbé. Nálunk még azt sem tudják igazán, hogy mit szeretnének kezdeni egy robottal.

Fontos

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.

Torontáli Zoltán
2020. június 30. 11:58 Élet

A járvány számai azt mutatják, hogy nem kell annyit orvoshoz járni, amennyit szoktunk

Visszaesett mindenfajta orvos-beteg találkozás, de a telemedicina még kezdetleges formában is jobban működik, mint amennyire eddig használta a magyar egészségügy.