Elvesztette első helyét a világ repülőgépgyártói között a Boeing. Az amerikai vállalat tegnapi közleménye szerint tavaly 380 repülőgépet adott át megrendelőinek, miközben az Airbusnál 863 volt ugyanez a szám.
Ilyen mértékű hátrányra nem volt példa azóta, hogy 45 évvel ezelőtt elkezdődött a két vállalat versengése az A300-as típus bemutatkozásával. Azóta egyébként a mostani az Airbus mindössze tizedik győzelme, egyben az első 2011 óta.
A Boeing legfeljebb azzal vigasztalódhat, hogy a széles törzsű gépeknél 80 repülővel megelőzte az Airbust, köszönhetően a 253 átadásnak. (Ebből következően az egyfolyosós kategóriában 690-127-re nyert az európai cég.) Ez részben annak köszönhető, hogy az év vége felé a Boeing felpörgette a 787 Dreamlinerek leszállítását, és végül 45-öt adott át belőle – írja a Bloomberg.
A Boeing rossz eredménye persze nem meglepő annak fényében, hogy a típus két példányának lezuhanása után tavaly márciusban világszerte megtiltották a vállalat legnépszerűbb gépe, a 737 Max használatát, és a repülési engedélyt azóta sem kapta vissza. Ennek tudható be az is, hogy az amerikai cég 2019-et csökkenő rendelésállománnyal zárta: 246 új megrendelést kapott, 333-at viszont visszamondtak.
Egyébként a Bloomberg egy másik tegnapi cikkében arról írt, hogy az indonéz Lion Air fontolgatta, hogy pilótáit szimulátoros átképzésre küldi, mielőtt elkezdik repülni a Maxokat, de 2017-ben a Boeing meggyőzte, hogy erre semmi szükség. A rákövetkező évben zuhant a tengerbe a légitársaság egyik 737 Max gépe 189 emberrel a fedélzetén, jelentős részben azért, mert a pilóták nem ismerték a típus új repülésvezérlő rendszerét.
Vállalat
Fontos