Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. november 29. 12:59 Vállalat

Egymillióval drágulhat az Octavia, a Skoda a tűzzel játszik

A céges flották királya évek óta a Skoda Octavia, mert ár-érték arányban olyan jónak tartják, hogy ebből a szempontból kevés igazi versenytársa van. Mivel a modellt a kelet-európai magánvásárlók is kedvelik, az új Octavia megjelenését a térségben nagy várakozás előzte meg.

Csehországban tegnap tette közzé a Skoda az első Octavia árakat, amelyek elég mellbevágóak. Egyelőre csak a kombi verziót lehet kapni, amely sosem a legolcsóbb, de mégis, a 637 ezer cseh korona 8,3 millió forintnak felel meg. A belépő szintű kombi listaára Magyarországon jelenleg 6,6 millió forint.

A két autó árának közvetlen összehasonlítása nem korrekt, hiszen egyrészt kívülről-belülről sok minden más lett rajta, ráadásul az egyiket Csehországban, a másikat Magyarországon árulják eltérő pénzügyi és adózási környezetben, de a számok mégis egyértelműen jelzik, hogy az új Octaviához vélhetően egy új, jóval magasabb árszint fog tartozni.

A cseh sajtó egyértelműen szintlépésnek tartja az árat, már csak azért is, mert hat évvel ezelőtt az akkor újnak számító harmadik generációs Octavia (nem kombi) belépő szintű ára 335 ezer korona volt, ami csaknem fele a mostani kombinak. A szlovák szaksajtó úgy kalkulál, hogy átlagosan 4 ezer euró körül lehet majd az árszint emelkedés, ami több mint 1 millió forintnak felel meg, de természetesen sok függ majd attól, hogy a legolcsóbb változatokat milyen árra lövik be. A céges flottáknál pedig értelemszerűen ennél olcsóbb szintekkel dolgoznak, de a növekedés mértékének az arányokat tekintve elvileg ott is hasonlónak kellene lennie.

Amint arról korábban mi is írtunk, a Skodának az utóbbi időben nagy regionális versenytársa lett a Renault csoporthoz tartozó Dacia. A Skoda csehországi szakszervezete folyamatosan sérelmezi, hogy a német tulajdonosok a Skodát a Dacia némileg alacsonyabbnak számító szintjére akarják pozicionálni, az Octavia példája azonban egyáltalán nem ezt mutatja. Ám ha tényleg millió forintos emelés lesz, akkor nagy erőkre lesz szükség a Skoda értékesítőknél, hogy az árérzékeny Kelet-Európában a modellt a jelenlegi eladási példányszámokon tartsák.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat ár cégautó drágulás flotta Octavia Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.