Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. november 29. 12:59 Vállalat

Egymillióval drágulhat az Octavia, a Skoda a tűzzel játszik

A céges flották királya évek óta a Skoda Octavia, mert ár-érték arányban olyan jónak tartják, hogy ebből a szempontból kevés igazi versenytársa van. Mivel a modellt a kelet-európai magánvásárlók is kedvelik, az új Octavia megjelenését a térségben nagy várakozás előzte meg.

Csehországban tegnap tette közzé a Skoda az első Octavia árakat, amelyek elég mellbevágóak. Egyelőre csak a kombi verziót lehet kapni, amely sosem a legolcsóbb, de mégis, a 637 ezer cseh korona 8,3 millió forintnak felel meg. A belépő szintű kombi listaára Magyarországon jelenleg 6,6 millió forint.

A két autó árának közvetlen összehasonlítása nem korrekt, hiszen egyrészt kívülről-belülről sok minden más lett rajta, ráadásul az egyiket Csehországban, a másikat Magyarországon árulják eltérő pénzügyi és adózási környezetben, de a számok mégis egyértelműen jelzik, hogy az új Octaviához vélhetően egy új, jóval magasabb árszint fog tartozni.

A cseh sajtó egyértelműen szintlépésnek tartja az árat, már csak azért is, mert hat évvel ezelőtt az akkor újnak számító harmadik generációs Octavia (nem kombi) belépő szintű ára 335 ezer korona volt, ami csaknem fele a mostani kombinak. A szlovák szaksajtó úgy kalkulál, hogy átlagosan 4 ezer euró körül lehet majd az árszint emelkedés, ami több mint 1 millió forintnak felel meg, de természetesen sok függ majd attól, hogy a legolcsóbb változatokat milyen árra lövik be. A céges flottáknál pedig értelemszerűen ennél olcsóbb szintekkel dolgoznak, de a növekedés mértékének az arányokat tekintve elvileg ott is hasonlónak kellene lennie.

Amint arról korábban mi is írtunk, a Skodának az utóbbi időben nagy regionális versenytársa lett a Renault csoporthoz tartozó Dacia. A Skoda csehországi szakszervezete folyamatosan sérelmezi, hogy a német tulajdonosok a Skodát a Dacia némileg alacsonyabbnak számító szintjére akarják pozicionálni, az Octavia példája azonban egyáltalán nem ezt mutatja. Ám ha tényleg millió forintos emelés lesz, akkor nagy erőkre lesz szükség a Skoda értékesítőknél, hogy az árérzékeny Kelet-Európában a modellt a jelenlegi eladási példányszámokon tartsák.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

Vállalat ár cégautó drágulás flotta Octavia Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. október 21. 10:09 Vállalat

Több mint százmilliárd forintért vette meg az állam a Telenor negyedét

Petr Kellner többségi tulajdonos, a leggazdagabb cseh üzletember valószínűleg forintmilliárdokat keresett az ügyleten.

Mészáros R. Tamás
2020. október 20. 06:47 Vállalat, Világ

A tudomány szerint lehetetlen, az Alibaba alapítója mégis kilapítaná a világot

Jack Ma a világ egyik leggazdagabb üzletembere megtörné a multik uralmát a kkv-k kereskedelmének felfuttatásával, de forradalmának kifutása erősen kétséges.

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. október 21. 13:47 Élet

A magyar fiatalok gyors ütemben közelítenek Nyugat-Európához

A magyar fiatalok gondolkodása a tipikus élethelyzetekről már csak körülbelül 12 éves csúszásban van Nyugat-Európához képest.

Stubnya Bence
2020. október 20. 16:43 Adat, Élet

A természeti erőforrások felélése árán nőtt a magyar gazdaság

Európa-bajnokok voltunk az erőforrások felhasználásában, miközben lebetonoztuk az országot a régiós átlagnál alacsonyabb gazdasági növekedésért cserébe.

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.