Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. november 29. 12:59 Vállalat

Egymillióval drágulhat az Octavia, a Skoda a tűzzel játszik

A céges flották királya évek óta a Skoda Octavia, mert ár-érték arányban olyan jónak tartják, hogy ebből a szempontból kevés igazi versenytársa van. Mivel a modellt a kelet-európai magánvásárlók is kedvelik, az új Octavia megjelenését a térségben nagy várakozás előzte meg.

Csehországban tegnap tette közzé a Skoda az első Octavia árakat, amelyek elég mellbevágóak. Egyelőre csak a kombi verziót lehet kapni, amely sosem a legolcsóbb, de mégis, a 637 ezer cseh korona 8,3 millió forintnak felel meg. A belépő szintű kombi listaára Magyarországon jelenleg 6,6 millió forint.

A két autó árának közvetlen összehasonlítása nem korrekt, hiszen egyrészt kívülről-belülről sok minden más lett rajta, ráadásul az egyiket Csehországban, a másikat Magyarországon árulják eltérő pénzügyi és adózási környezetben, de a számok mégis egyértelműen jelzik, hogy az új Octaviához vélhetően egy új, jóval magasabb árszint fog tartozni.

A cseh sajtó egyértelműen szintlépésnek tartja az árat, már csak azért is, mert hat évvel ezelőtt az akkor újnak számító harmadik generációs Octavia (nem kombi) belépő szintű ára 335 ezer korona volt, ami csaknem fele a mostani kombinak. A szlovák szaksajtó úgy kalkulál, hogy átlagosan 4 ezer euró körül lehet majd az árszint emelkedés, ami több mint 1 millió forintnak felel meg, de természetesen sok függ majd attól, hogy a legolcsóbb változatokat milyen árra lövik be. A céges flottáknál pedig értelemszerűen ennél olcsóbb szintekkel dolgoznak, de a növekedés mértékének az arányokat tekintve elvileg ott is hasonlónak kellene lennie.

Amint arról korábban mi is írtunk, a Skodának az utóbbi időben nagy regionális versenytársa lett a Renault csoporthoz tartozó Dacia. A Skoda csehországi szakszervezete folyamatosan sérelmezi, hogy a német tulajdonosok a Skodát a Dacia némileg alacsonyabbnak számító szintjére akarják pozicionálni, az Octavia példája azonban egyáltalán nem ezt mutatja. Ám ha tényleg millió forintos emelés lesz, akkor nagy erőkre lesz szükség a Skoda értékesítőknél, hogy az árérzékeny Kelet-Európában a modellt a jelenlegi eladási példányszámokon tartsák.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat ár cégautó drágulás flotta Octavia Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Gajda Mihály
2024. szeptember 15. 19:15 Pénz, Vállalat

Európai üzemek zárnak be, romlanak a kilátások az olajiparban

Az év eleji optimizmus után az olajipar komoly nehézségekkel küzd a globális gazdasági problémák miatt, Európában pedig különösen borúsak a kilátások.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 15. 05:42 Élet, Vállalat

Tarthatatlan a helyzet a palackvisszaváltó automatáknál, lépnek a boltok

Sok pénzbe fog kerülni, de elkezdik kiköltöztetni a visszaváltó automatákat az eladótérből, már amennyiben tudják.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 13. 15:41 Adat, Vállalat

Egyedül Szíjj László örülhet a mai építőipari adatnak

Miközben továbbra is szenved a hazai építőipar, nagyot ugrott a megrendelésállomány két állami óriásprojektnek köszönhetően, amelyeket a Duna Aszfalt nyert el.

Fontos

Regős Gábor
2024. szeptember 14. 18:26 Pénz

Megakadályozza a fiatalok lakásszerzését az ingatlanpiaci ár-bér spirál?

A magas négyzetméretárak és az alacsony megtakarítási lehetőségek komoly akadályokat gördítenek a fiatalok elé.

Bucsky Péter
2024. szeptember 14. 05:24 Élet, Közélet

A Balatonnál lehet a magyar MotoGP-futam, az állam ötmilliárd forintja füstölt el

A hajdúnánási pályából jó eséllyel nem lesz semmi, jövőre valószínűleg a magántulajdonú Balaton Park Circuiton száguldhatnak a motorversenyzők.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 13. 11:18 Vállalat

Innen szép nyerni, de van-e még visszaút a Dunaferr számára?

Nem tudnak mit kezdeni a mélyben lévő acélárakkal, a Dunai Vasműben lényegében csak állagmegóvás történik, akárcsak a tulajdonos más közép-európai üzemeiben.