Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. május 3. 09:46 Vállalat

Közel 40 éves korszak ér véget a H&M-nél

Közel négy évtized után megszünteti nyomtatott katalógusát a H&M – jelentette be a svéd ruházati vállalat. „A fogyasztói szokások változása nyomán ma már az interneten vásárolnak az emberek, ezért úgy döntöttünk, hogy búcsút intünk a katalógusunknak” – írja honlapján a cég. A közleményből kiderül, hogy az utolsó szám múlt héten már meg is jelent.

A katalógust 1980-ban adták ki először, miután a H&M megvásárolta a postai csomagküldéssel foglalkozó Rowells vállalatot Svédországban. A Bloomberg cikke szerint a csúcsidőszakban 18 országban jelent meg, de az utolsó számot már csak Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Finnországban, Svédországban és Norvégiában terjesztik.

A cég közleménye emlékeztet rá, hogy a lánc 72 országban 4400 üzlettel van jelen, és 48 országban online is lehet nála vásárolni, így nincs szükség többé a katalógusra. Nem mellesleg

a megszüntetésével költséget lehet csökkenteni, és a környezetet sem terheli az előállítása, terjesztése.

Bár a H&M katalógusa sosem volt olyan vastag, mint a fénykorban 300 oldalas IKEA-kiadvány, korábban sok olyan térségben népszerű volt, amelynek a közelében nem működött boltja a ruházati láncnak. Példányszáma azonban jó ideje csökkenőben volt.

A H&M ezzel követi más cégek példáját. A Victoria’s Secret három évvel ezelőtt szüntette meg katalógusát, a postai csomagküldő ágazat egykori világpiaci vezetője, az Otto pedig – 69 év után – tavaly év végén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkUtoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel MagyarországonMagyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Vállalat divat h&m katalógus Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2019. szeptember 20. 07:00 Vállalat

Startupok helyett saját magukat támogatják az MVM cégének vezetői

Kétszer akkora a veszteség, mint amit befektettek. És azt is olyan cégekbe, amelyeknél nem látni életképes üzleti modell nyomát sem.

Hajdu Miklós
2019. szeptember 18. 06:43 Vállalat

Budapesti garázscégként indultak, külföldön is terjeszkedő techvállalat lett belőlük

Négy fiatal az egyetem után úgy érezte, hogy jól tudnak együtt dolgozni, úgyhogy próbaképp vállalkozni kezdtek. Az első termékötletük ugyan elbukott, nyolc évvel később viszont már megvolt a milliárdos árbevétel. A Supercharge története.

Stubnya Bence
2019. szeptember 17. 07:02 Adat, Vállalat

Nem támogatja tovább a vendégmunkások állásait a kormány, de rejtély, hogy miért nem évekkel ezelőtt döntött így

Nem célja többé az egyedi kormánydöntéssel adott nagyvállalati támogatásoknak, hogy munkahelyeket hozzanak létre. A kérdés már csak az, hogy miért pont most döntöttek így.

Fontos

Fabók Bálint Kasnyik Márton
2019. szeptember 20. 16:47 Adat

A magyarok egy picit jobban szennyezik a bolygót, mint bárki más, de Áder János szerint mi nem számítunk

Több mint kétszer akkora a magyar széndioxid-kibocsátás, mint ami a fenntarthatósághoz kell. A "környezetvédő" köztársasági elnök szerint nem nekünk kell cselekednünk.

Tóth István János
2019. szeptember 19. 15:50 Közélet

Javítja a korrupció ellenőrzését az iskolázottság szintje?

Magyar adatok bizonyítják az összefüggést: ahol többen érettségiznek, ott aránylag kevesebbet lopnak.

Jandó Zoltán
2019. szeptember 19. 06:48 Közélet

Megkérdeztük a főpolgármester-jelölteket, hogy mit szólnának egy budapesti olimpiához

Karácsony Gergely és Puzsér Róbert sem támogatna egy budapesti olimpiai pályázatot. Közben a kormány erőből áttol minden olyan fejlesztést, ami az olimpia ellen szól, így fogynak az érvek az ötkarikás játékok ellen.