Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. május 3. 09:46 Vállalat

Közel 40 éves korszak ér véget a H&M-nél

Közel négy évtized után megszünteti nyomtatott katalógusát a H&M – jelentette be a svéd ruházati vállalat. „A fogyasztói szokások változása nyomán ma már az interneten vásárolnak az emberek, ezért úgy döntöttünk, hogy búcsút intünk a katalógusunknak” – írja honlapján a cég. A közleményből kiderül, hogy az utolsó szám múlt héten már meg is jelent.

A katalógust 1980-ban adták ki először, miután a H&M megvásárolta a postai csomagküldéssel foglalkozó Rowells vállalatot Svédországban. A Bloomberg cikke szerint a csúcsidőszakban 18 országban jelent meg, de az utolsó számot már csak Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Finnországban, Svédországban és Norvégiában terjesztik.

A cég közleménye emlékeztet rá, hogy a lánc 72 országban 4400 üzlettel van jelen, és 48 országban online is lehet nála vásárolni, így nincs szükség többé a katalógusra. Nem mellesleg

a megszüntetésével költséget lehet csökkenteni, és a környezetet sem terheli az előállítása, terjesztése.

Bár a H&M katalógusa sosem volt olyan vastag, mint a fénykorban 300 oldalas IKEA-kiadvány, korábban sok olyan térségben népszerű volt, amelynek a közelében nem működött boltja a ruházati láncnak. Példányszáma azonban jó ideje csökkenőben volt.

A H&M ezzel követi más cégek példáját. A Victoria’s Secret három évvel ezelőtt szüntette meg katalógusát, a postai csomagküldő ágazat egykori világpiaci vezetője, az Otto pedig – 69 év után – tavaly év végén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkUtoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel MagyarországonMagyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Vállalat divat h&m katalógus Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. augusztus 13. 10:16 Vállalat

Nem lesz többé Kína a világ gyára

Úgy tűnik, részben célt ér Donald Trump amerikai elnök Kínával szembeni politikája, sikerül meggyengíteni az ázsiai nagyhatalom pozícióit a telefonok és számítástechnikai eszközök gyártásában.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 12. 10:21 Közélet, Vállalat

Egy forintot alkudott az MNB a festményekből, amiket 165 millióért vesz

A négy, közelmúltban megrendelt grandiózus szobor után ezúttal 17 Bak Imre-festményt szerez be a jegybanki tulajdonban lévő MNB-Ingatlan Kft.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 11. 14:39 Adat, Vállalat

Fél év alatt olcsóbb lett a bevásárlásunk a Lidlben és az Aldiban

A két diszkontlánc árazása az alapvető élelmiszereknél annyira minimális eltéréseket mutat, hogy néha az volt az érzésünk, ez nem is két cég, hanem egy.

Fontos

Bucsky Péter
2020. augusztus 13. 06:50 Közélet

Kétmilliárdos profitot pumpálhatott Szlovéniába a magyar lélegeztetőgép-vásárlás

A beszerzés nem volt se gyors, se minőségi, viszont a pénz egy olyan céghez került, amely nagyon kedves a Fidesz szövetségesének.

Bucsky Péter
2020. augusztus 12. 06:51 Közélet

Minden 20. forintot költöttek el hasznosan az elfuserált fővárosi fejlesztésnél

Lassan két évvel a szerződés felmondása után is újabb költségek kerülnek elő, a számla az aktuális kimutatás szerint 11,1 milliárd. Felelős, de még csak gyanúsított sincs.

Váczi István
2020. augusztus 11. 06:52 Vállalat

Veszteséges, de már gyarapítja a gazdaságot a kormány kedvenc multija

Tavaly 30 milliárd forintot tett hozzá a magyar gazdasághoz a Samsung gödi üzeme, amely már több mint kétezer embert foglalkoztat.