Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 30. 12:52 Vállalat

Jó hír az utasoknak, amire Európa legnagyobb légitársasága panaszkodik

A piaci verseny tankönyvi példája lehet a légitársaságok közötti árháború: a vállalatoknak ez nyilvánvalóan nem érdekük, ám mivel nem hangolhatják össze üzletpolitikájukat, ezért kénytelenek versenyezni egymással a jegyárakban, amivel az utasok járnak jól.

Ez alól még Európa legnagyobb légitársasági csoportja, a tavaly 142 millió utast fuvarozó Lufthansa sem tudja magát kivonni. A társaság április közepén figyelmeztette befektetőit, hogy nyeresége elmarad a várakozásoktól, ma pedig arról számolt be, hogy a korábban tervezettnél kisebb mértékben növeli fapados leányvállalata, az Eurowings kapacitásait.

Indokként mindkét esetben a növekvő üzemanyagárakat és az erős piaci versenyt nevezték meg.

Az előbbi miatt ugyanis a jegyárak emelése lenne logikus, az utóbbi azonban ezt megakadályozza, vagy legalábbis mérsékli ennek a lehetőségét, hiszen piacvesztéssel fenyeget.

Csoportszinten a Lufthansa korábban még azt tervezte, hogy 3,8 százalékkal növeli az idei nyári menetrendi időszakban a kapacitásait*vagyis a felkínált férőhelyek számát, ám márciusban ezt 1,9 százalékra vágta vissza. Most pedig arról számolt be, hogy lemond az Eurowingsnél tervezett 2 százalékos növekedésről – írja a Bloomberg.

A következő hónapokra vonatkozó kedvező foglaltsági adatokra hivatkozva ugyanakkor a csoport arra számít, hogy már a második negyedévben kedvezőbb viszonyok között tevékenykedhet a nyereségesség szempontjából. Az év egészére továbbra is 6,5 és 8 százalék közötti árbevétel-arányos profitra számít.*EBITDA – adósságszolgálat, adófizetés és az értékcsökkenés elszámolása előtti nyereség.

Csoportszinten az üzemanyagköltség 600 millió euró lehet, 50 millióval több, mint amennyivel előzetesen kalkuláltak. Tavaly év vége óta ugyanis az OPEC-nek és Oroszországnak közösen sikerült magasabbra srófolnia az olaj árát, amihez persze hozzájárultak az Irán elleni szankciók és a venezuelai kitermelés összeomlása is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPutyin döntötte el, hogy többet kell fizetned a benzinkútonKis híján kudarcba fulladt az olajár esését megfordító decemberi OPEC-csúcs, de az oroszok fellépése megváltoztatta az események menetét.

A Lufthansának meg kell küzdenie a német export gyengélkedésével is, ami kedvezőtlenül hat a teherszállítási ágazat eredményességére. A sokfelé pocsék időjárás és a légi irányítási sztrájkok pedig a légi ipar egészének életét megkeserítik. Európa második legnagyobb légitársasága, a Ryanair arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a jegyárak valószínűleg nyomottak maradnak. Ami természetesen jó hír az utazóknak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.

Vállalat jegyárak Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Váczi István
2019. augusztus 23. 10:03 Vállalat

Annyit ér Peppa malac, mint az OTP harmada

Megvásárolja az egyebek mellett a Peppa malac és a Pizsihősök rajzfilmsorozatokat jegyző brit vállalatot a világ egyik legnagyobb játékgyártó cége, az amerikai Hasbro.

Fabók Bálint
2019. augusztus 22. 06:53 Vállalat

Dolgozónként 14 milliárd forintot termel egy titkolózó amerikai multi Magyarországon

A Cadence Design az egyik legjobban fizető cég a világon, és ugyan Magyarországon csak egy kis irodája van, forgalma alapján a 200 legnagyobb itteni vállalat egyike.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. augusztus 24. 07:23 Világ

Példátlan következményekkel járhat a brazíliai erdőégetés

Lassan visszafordíthatatlan lesz Amazónia erdőinek pusztulása. Ha ez nem csak Brazília szuverén ügye, akkor akár a katonai beavatkozás is szóba jöhet.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.