Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 30. 12:52 Vállalat

Jó hír az utasoknak, amire Európa legnagyobb légitársasága panaszkodik

A piaci verseny tankönyvi példája lehet a légitársaságok közötti árháború: a vállalatoknak ez nyilvánvalóan nem érdekük, ám mivel nem hangolhatják össze üzletpolitikájukat, ezért kénytelenek versenyezni egymással a jegyárakban, amivel az utasok járnak jól.

Ez alól még Európa legnagyobb légitársasági csoportja, a tavaly 142 millió utast fuvarozó Lufthansa sem tudja magát kivonni. A társaság április közepén figyelmeztette befektetőit, hogy nyeresége elmarad a várakozásoktól, ma pedig arról számolt be, hogy a korábban tervezettnél kisebb mértékben növeli fapados leányvállalata, az Eurowings kapacitásait.

Indokként mindkét esetben a növekvő üzemanyagárakat és az erős piaci versenyt nevezték meg.

Az előbbi miatt ugyanis a jegyárak emelése lenne logikus, az utóbbi azonban ezt megakadályozza, vagy legalábbis mérsékli ennek a lehetőségét, hiszen piacvesztéssel fenyeget.

Csoportszinten a Lufthansa korábban még azt tervezte, hogy 3,8 százalékkal növeli az idei nyári menetrendi időszakban a kapacitásait*vagyis a felkínált férőhelyek számát, ám márciusban ezt 1,9 százalékra vágta vissza. Most pedig arról számolt be, hogy lemond az Eurowingsnél tervezett 2 százalékos növekedésről – írja a Bloomberg.

A következő hónapokra vonatkozó kedvező foglaltsági adatokra hivatkozva ugyanakkor a csoport arra számít, hogy már a második negyedévben kedvezőbb viszonyok között tevékenykedhet a nyereségesség szempontjából. Az év egészére továbbra is 6,5 és 8 százalék közötti árbevétel-arányos profitra számít.*EBITDA – adósságszolgálat, adófizetés és az értékcsökkenés elszámolása előtti nyereség.

Csoportszinten az üzemanyagköltség 600 millió euró lehet, 50 millióval több, mint amennyivel előzetesen kalkuláltak. Tavaly év vége óta ugyanis az OPEC-nek és Oroszországnak közösen sikerült magasabbra srófolnia az olaj árát, amihez persze hozzájárultak az Irán elleni szankciók és a venezuelai kitermelés összeomlása is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPutyin döntötte el, hogy többet kell fizetned a benzinkútonKis híján kudarcba fulladt az olajár esését megfordító decemberi OPEC-csúcs, de az oroszok fellépése megváltoztatta az események menetét.

A Lufthansának meg kell küzdenie a német export gyengélkedésével is, ami kedvezőtlenül hat a teherszállítási ágazat eredményességére. A sokfelé pocsék időjárás és a légi irányítási sztrájkok pedig a légi ipar egészének életét megkeserítik. Európa második legnagyobb légitársasága, a Ryanair arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a jegyárak valószínűleg nyomottak maradnak. Ami természetesen jó hír az utazóknak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.

Vállalat jegyárak Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. november 20. 16:23 Vállalat

Az állami média állami hirdetésein is Mészáros Lőrinc és köre keres

Az állami média reklámbevételének 12 százalékát tarthatja meg az a Mészáros Lőrinchez köthető cég, amely megnyerte az MTVA közbeszerzését.

Váczi István
2019. november 20. 06:56 Vállalat

Most a karácsonyi ajándékodat kezelik, de hamarosan áramot is termelnek

Az ország egyik legnagyobb logisztikai központja lett 17 év alatt a soroksári BILK, amely továbbra is készül a tőzsdére lépésre.

Jandó Zoltán
2019. november 18. 06:47 Közélet, Vállalat

Mészároséknak már 410 milliárdnyi cégvagyonról van papírjuk, de ennél is többet halmoztak fel

Kétszázmilliárd forintra értékelték fel Orbán Viktor barátjának családi cégét. A felcsúti gázszerelő nagyjából az 1200. leggazdagabb ember lehet a világon.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. november 19. 17:30 Világ

Magyarország nem nyert a nagyhatalmak háborúján, bezzeg a csehek és a szlovákok

Bár az Egyesült Államok külkereskedelme elég látványosan átalakult a Kínával folytatott kereskedelmi háború miatt, Magyarország ebből nem tudott profitálni.

Bucsky Péter
2019. november 19. 06:59 Közélet

Hatmilliárdos gödörből kell kihúzni Tarlósék elfuserált projektjét

Még a tesztkapukat is leszerelik a bedőlt e-jegyrendszer után, 8,6 milliárdért cserébe két szervere és pár kétséges hasznú szoftvere marad a BKK-nak.

Jandó Zoltán
2019. november 15. 15:46 Közélet

Rejtőzködő harcostárs szállt be Mészárosék családi cégébe

A második legismertebb tiszakécskei milliárdos, Varga Károly, akinek korábban is volt üzleti kapcsolata Mészáros Lőrinccel, egy követelésért cserébe 2 százalékos részesedést kapott a Talentis Zrt-ben.