Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 30. 12:52 Vállalat

Jó hír az utasoknak, amire Európa legnagyobb légitársasága panaszkodik

A piaci verseny tankönyvi példája lehet a légitársaságok közötti árháború: a vállalatoknak ez nyilvánvalóan nem érdekük, ám mivel nem hangolhatják össze üzletpolitikájukat, ezért kénytelenek versenyezni egymással a jegyárakban, amivel az utasok járnak jól.

Ez alól még Európa legnagyobb légitársasági csoportja, a tavaly 142 millió utast fuvarozó Lufthansa sem tudja magát kivonni. A társaság április közepén figyelmeztette befektetőit, hogy nyeresége elmarad a várakozásoktól, ma pedig arról számolt be, hogy a korábban tervezettnél kisebb mértékben növeli fapados leányvállalata, az Eurowings kapacitásait.

Indokként mindkét esetben a növekvő üzemanyagárakat és az erős piaci versenyt nevezték meg.

Az előbbi miatt ugyanis a jegyárak emelése lenne logikus, az utóbbi azonban ezt megakadályozza, vagy legalábbis mérsékli ennek a lehetőségét, hiszen piacvesztéssel fenyeget.

Csoportszinten a Lufthansa korábban még azt tervezte, hogy 3,8 százalékkal növeli az idei nyári menetrendi időszakban a kapacitásait*vagyis a felkínált férőhelyek számát, ám márciusban ezt 1,9 százalékra vágta vissza. Most pedig arról számolt be, hogy lemond az Eurowingsnél tervezett 2 százalékos növekedésről – írja a Bloomberg.

A következő hónapokra vonatkozó kedvező foglaltsági adatokra hivatkozva ugyanakkor a csoport arra számít, hogy már a második negyedévben kedvezőbb viszonyok között tevékenykedhet a nyereségesség szempontjából. Az év egészére továbbra is 6,5 és 8 százalék közötti árbevétel-arányos profitra számít.*EBITDA – adósságszolgálat, adófizetés és az értékcsökkenés elszámolása előtti nyereség.

Csoportszinten az üzemanyagköltség 600 millió euró lehet, 50 millióval több, mint amennyivel előzetesen kalkuláltak. Tavaly év vége óta ugyanis az OPEC-nek és Oroszországnak közösen sikerült magasabbra srófolnia az olaj árát, amihez persze hozzájárultak az Irán elleni szankciók és a venezuelai kitermelés összeomlása is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPutyin döntötte el, hogy többet kell fizetned a benzinkútonKis híján kudarcba fulladt az olajár esését megfordító decemberi OPEC-csúcs, de az oroszok fellépése megváltoztatta az események menetét.

A Lufthansának meg kell küzdenie a német export gyengélkedésével is, ami kedvezőtlenül hat a teherszállítási ágazat eredményességére. A sokfelé pocsék időjárás és a légi irányítási sztrájkok pedig a légi ipar egészének életét megkeserítik. Európa második legnagyobb légitársasága, a Ryanair arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a jegyárak valószínűleg nyomottak maradnak. Ami természetesen jó hír az utazóknak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat jegyárak Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.