Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 30. 12:52 Vállalat

Jó hír az utasoknak, amire Európa legnagyobb légitársasága panaszkodik

A piaci verseny tankönyvi példája lehet a légitársaságok közötti árháború: a vállalatoknak ez nyilvánvalóan nem érdekük, ám mivel nem hangolhatják össze üzletpolitikájukat, ezért kénytelenek versenyezni egymással a jegyárakban, amivel az utasok járnak jól.

Ez alól még Európa legnagyobb légitársasági csoportja, a tavaly 142 millió utast fuvarozó Lufthansa sem tudja magát kivonni. A társaság április közepén figyelmeztette befektetőit, hogy nyeresége elmarad a várakozásoktól, ma pedig arról számolt be, hogy a korábban tervezettnél kisebb mértékben növeli fapados leányvállalata, az Eurowings kapacitásait.

Indokként mindkét esetben a növekvő üzemanyagárakat és az erős piaci versenyt nevezték meg.

Az előbbi miatt ugyanis a jegyárak emelése lenne logikus, az utóbbi azonban ezt megakadályozza, vagy legalábbis mérsékli ennek a lehetőségét, hiszen piacvesztéssel fenyeget.

Csoportszinten a Lufthansa korábban még azt tervezte, hogy 3,8 százalékkal növeli az idei nyári menetrendi időszakban a kapacitásait*vagyis a felkínált férőhelyek számát, ám márciusban ezt 1,9 százalékra vágta vissza. Most pedig arról számolt be, hogy lemond az Eurowingsnél tervezett 2 százalékos növekedésről – írja a Bloomberg.

A következő hónapokra vonatkozó kedvező foglaltsági adatokra hivatkozva ugyanakkor a csoport arra számít, hogy már a második negyedévben kedvezőbb viszonyok között tevékenykedhet a nyereségesség szempontjából. Az év egészére továbbra is 6,5 és 8 százalék közötti árbevétel-arányos profitra számít.*EBITDA – adósságszolgálat, adófizetés és az értékcsökkenés elszámolása előtti nyereség.

Csoportszinten az üzemanyagköltség 600 millió euró lehet, 50 millióval több, mint amennyivel előzetesen kalkuláltak. Tavaly év vége óta ugyanis az OPEC-nek és Oroszországnak közösen sikerült magasabbra srófolnia az olaj árát, amihez persze hozzájárultak az Irán elleni szankciók és a venezuelai kitermelés összeomlása is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPutyin döntötte el, hogy többet kell fizetned a benzinkútonKis híján kudarcba fulladt az olajár esését megfordító decemberi OPEC-csúcs, de az oroszok fellépése megváltoztatta az események menetét.

A Lufthansának meg kell küzdenie a német export gyengélkedésével is, ami kedvezőtlenül hat a teherszállítási ágazat eredményességére. A sokfelé pocsék időjárás és a légi irányítási sztrájkok pedig a légi ipar egészének életét megkeserítik. Európa második legnagyobb légitársasága, a Ryanair arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a jegyárak valószínűleg nyomottak maradnak. Ami természetesen jó hír az utazóknak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.

Vállalat jegyárak Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 10. 10:18 Vállalat, Világ

Beragadtak a járvány miatt bevezetett részmunkaidőbe a németek

Bár összességében csökken a részmunkaidősök száma, az ütem nem elég gyors, és egyes szektorokban továbbra is állnak a gépek. A cégek ennek ellenére sem akarják elbocsátani a dolgozókat, további állami támogatást kérnek.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 8. 07:03 Élet, Vállalat

Időutazás a közelmúltba: a golyórágó diadalútja Magyarországon

Kicsit kemény volt és kicsit hamar elment az íze, de igazi szocialista slágertermék lett Magyarországon az amerikai életérzést imitáló golyórágó. Elbeszélgettünk a termék akkori honosítóival.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 15:32 Vállalat

Az Orbán-család szállítmányozó cégét nem viselte meg a koronavírus

A cég referenciái között szerepel az első Orbán-kormány idején hasító Vegyépszer, Simicska Lajos Közgépje, és a Közgépet váltó Duna Aszfalt is.

Fontos

Avatar
2020. augusztus 10. 15:33 Adat

Most akkor mekkora a valódi munkanélküliség Magyarországon?

Egymásnak sokszor homlokegyenest ellentmondó kommentárokat lehet olvasni arról, hogy pontosan mekkora munkanélküliség alakult ki, és látható-e már javulás.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 12:42 Adat

Ezt a szezont már a Balatonnál sem lesz könnyű visszahozni

A júniusi turisztikai számok még mindig nagyon rosszak. Július-augusztusban az ország egyes régióiban nagyon felpörgött a forgalom, de a kiesést ez már nem hozza vissza.

Avatar
2020. augusztus 6. 16:03 Pénz

Prés alatt az olajipar: szennyeznek, de még nyereséget sem termelnek

Nem bűnbakot kell csinálni a szektorból, hiszen ők lehetnek alkalmasak arra, hogy megvalósítsák technológiai átmenetet.