Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 30. 12:52 Vállalat

Jó hír az utasoknak, amire Európa legnagyobb légitársasága panaszkodik

A piaci verseny tankönyvi példája lehet a légitársaságok közötti árháború: a vállalatoknak ez nyilvánvalóan nem érdekük, ám mivel nem hangolhatják össze üzletpolitikájukat, ezért kénytelenek versenyezni egymással a jegyárakban, amivel az utasok járnak jól.

Ez alól még Európa legnagyobb légitársasági csoportja, a tavaly 142 millió utast fuvarozó Lufthansa sem tudja magát kivonni. A társaság április közepén figyelmeztette befektetőit, hogy nyeresége elmarad a várakozásoktól, ma pedig arról számolt be, hogy a korábban tervezettnél kisebb mértékben növeli fapados leányvállalata, az Eurowings kapacitásait.

Indokként mindkét esetben a növekvő üzemanyagárakat és az erős piaci versenyt nevezték meg.

Az előbbi miatt ugyanis a jegyárak emelése lenne logikus, az utóbbi azonban ezt megakadályozza, vagy legalábbis mérsékli ennek a lehetőségét, hiszen piacvesztéssel fenyeget.

Csoportszinten a Lufthansa korábban még azt tervezte, hogy 3,8 százalékkal növeli az idei nyári menetrendi időszakban a kapacitásait*vagyis a felkínált férőhelyek számát, ám márciusban ezt 1,9 százalékra vágta vissza. Most pedig arról számolt be, hogy lemond az Eurowingsnél tervezett 2 százalékos növekedésről – írja a Bloomberg.

A következő hónapokra vonatkozó kedvező foglaltsági adatokra hivatkozva ugyanakkor a csoport arra számít, hogy már a második negyedévben kedvezőbb viszonyok között tevékenykedhet a nyereségesség szempontjából. Az év egészére továbbra is 6,5 és 8 százalék közötti árbevétel-arányos profitra számít.*EBITDA – adósságszolgálat, adófizetés és az értékcsökkenés elszámolása előtti nyereség.

Csoportszinten az üzemanyagköltség 600 millió euró lehet, 50 millióval több, mint amennyivel előzetesen kalkuláltak. Tavaly év vége óta ugyanis az OPEC-nek és Oroszországnak közösen sikerült magasabbra srófolnia az olaj árát, amihez persze hozzájárultak az Irán elleni szankciók és a venezuelai kitermelés összeomlása is.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkPutyin döntötte el, hogy többet kell fizetned a benzinkútonKis híján kudarcba fulladt az olajár esését megfordító decemberi OPEC-csúcs, de az oroszok fellépése megváltoztatta az események menetét.

A Lufthansának meg kell küzdenie a német export gyengélkedésével is, ami kedvezőtlenül hat a teherszállítási ágazat eredményességére. A sokfelé pocsék időjárás és a légi irányítási sztrájkok pedig a légi ipar egészének életét megkeserítik. Európa második legnagyobb légitársasága, a Ryanair arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a jegyárak valószínűleg nyomottak maradnak. Ami természetesen jó hír az utazóknak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.

Vállalat jegyárak Lufthansa repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. január 24. 06:55 Vállalat

Külföldön hasít egy magyar cég, közben itthon azért kell küzdenie, hogy az állam kifizesse

Végre be tudta indítani orosz gyárát a Sanatmetal-csoport, amely saját szakterületein Egert tenné meg Közép-Kelet-Európa orvosi centrumává.

Jandó Zoltán
2020. január 23. 10:54 Vállalat

Az MNB szerint is volt, aki korábban tudott a nagy T-Systems üzlet bukásáról

Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért éppen a problémás időszakban kávézgattak.

Jandó Zoltán
2020. január 21. 13:18 Adat, Vállalat

Az UEFA szerint nincs még egy olyan csapat Európában, mint a Felcsút

A Puskás Akadémia bekerült a húsz legnyereségesebb európai futballcsapat közé. Bár az akadémia tényleg kilencmilliárdos profitot csinált, akadnak gondok a módszertannal.

Fontos

Avatar
2020. január 24. 16:21 Élet

Megőrülsz a Facebooktól? A viselkedési gazdaságtan segíthet

Csökkenteni lehet a közösségi média káros hatásain, ha bevetjük a viselkedési gazdaságtan trükkjeit.

Jandó Zoltán
2020. január 24. 10:03 Közélet

Már modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút lesz

A felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

Hajdu Miklós
2020. január 23. 16:47 Pénz

Annyira zuhan a forint, hogy kikényszerítheti a laza kamatpolitika végét

Lejtmenetben a forint, az infláció pedig a jegybank által megszabott határokat feszegeti.