Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. március 21. 12:07 Pénz, Vállalat

Hamarosan már csak felárért hozzák ki a csomagodat a futárcégek

Rohamosan terjednek Magyarországon a különböző futárcégek által telepített csomagpontok. A Magyar Posta már háromezer helyszínen biztosítja a csomagok átadását: az ország több pontján van már 51 csomagautomata, 185 Mol-benzinkúton és 273 Coop-üzletben alakítottak ki átvevőhelyet, illetve 2600 postafiókon is lehetőség van a küldemények átvételére.

A GLS hazai leánycégéhez hasonló magánvállalatok is 300 település több mint 650 pontján rendelkeznek átvevőhellyel. A cég is együttműködik a Coop üzletlánccal, több mint 70 boltban lehet a csomagot átvenni.

Több ok miatt is egyértelmű, hogy a jövő a csomagautomatáké. Az egyik, hogy az online kereskedelem szárnyal, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az elmúlt négy évben megduplázódott a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 6,2 százalékát adja már, és a volumen tavaly éves alapon 25,9 százalékkal emelkedett. 

 

A futárcégek eközben alig győzik a kiszállítást, ezért a fogyasztókat abba az irányba terelik, hogy ne az otthoni vagy munkahelyi címre rendeljenek, hanem az átvételi helyek egyikére.

Emellett súlyos gond a csomagszállítási üzletágban a szezonalitás: az év egy bizonyos részében – jellemzően karácsony előtt – realizálódik az éves forgalom jelentős része. Ilyenkor sokkal több embert kell felvenni, sok a kezdő, és az egyedi kiszállítások lassítják a logisztikát.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkDrágul az élelmiszer, lassan jön a netes csomag, és a kettőnek ugyanaz az okaRégóta mondják, hogy baj lesz, mert nincs elég sofőr, most viszont már konkrétan is látjuk a hatásokat.

Svédországban már egy ideje pluszdíjat számolnak fel, ha valaki a saját címére kéri a szállítást. Ezt tervezik az egyik legnagyobb európai piacon, Németországban is. A francia posta leánycége, a DPD kommunikációs vezetője a német dpa hírügynökségnek azt mondta, arra számítanak, hogy drágább lesz a lakásajtóig tartó kiszállítás.

Az Hermes szóvivője szerint el kell gondolkodni azon, hogy a jelenlegi díjak mellett hosszú távon is fenntartható-e a pontos címre való szállítás.

A futárcégek működésében az „utolsó kilométerek” a legdrágábbak, ez a legidőigényesebb művelet. Meg kell keresni a címet, parkolóhelyet, és meg kell várni, míg az ügyfél megjelenik és aláírja, hogy átvette a csomagot.

A csomagpontokra való szállítás sokkal egyszerűbb.

A gépkocsivezető ismeri az utat, tudja, hogy kell kipakolni, meg tudja közelíteni a helyszínt, és gyorsan, egy helyen „szórja szét” a küldeményeket. Ez leginkább a kisebb tömegű és térfogatú küldemények esetében ideális megoldás – legalábbis a cég szempontjából.

A GLS Németországban már elkezdte az otthoni címre kézbesítés esetén a drágítást. Igaz, a cég nagyon óvatos, egyelőre az üzleti partnereire – például a webáruházakra – terheli a plusz szállítási költséget. A webáruházon múlik, hogy továbbhárítja-e a vásárlóira vagy sem.

A Magyar Posta akcióval igyekszik a csomagautomatákra szoktatni az ügyfeleket. Egy két kilogrammos csomag kiszállítási díja egy belföldi postapontra*Lényegében postafiókra. 1355 forintba kerül, de ha valaki csomagautomatába rendeli, most csak 889 forintot kell fizessen.

A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) is keresi a megoldást. Azt tervezik, hogy újraszabályozzák a világ internetes kereskedelmét. A 47 tagállam, köztük az USA, Kína és az uniós országok közös szabályokat fogadnak el a csomagküldéssel kapcsolatban. Becslések szerint éves szinten 25 ezer milliárd dollár sorsáról van szó.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa mindent online rendelsz, nem lesznek képesek kiszállítani nekedÚgy tűnik, hogy a logisztika jelenleg a legszűkebb keresztmetszete az e-kereskedelemnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat csomagküldés DPD futárcégek GLS Hermes webáruház Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.