Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. március 21. 12:07 Pénz, Vállalat

Hamarosan már csak felárért hozzák ki a csomagodat a futárcégek

Rohamosan terjednek Magyarországon a különböző futárcégek által telepített csomagpontok. A Magyar Posta már háromezer helyszínen biztosítja a csomagok átadását: az ország több pontján van már 51 csomagautomata, 185 Mol-benzinkúton és 273 Coop-üzletben alakítottak ki átvevőhelyet, illetve 2600 postafiókon is lehetőség van a küldemények átvételére.

A GLS hazai leánycégéhez hasonló magánvállalatok is 300 település több mint 650 pontján rendelkeznek átvevőhellyel. A cég is együttműködik a Coop üzletlánccal, több mint 70 boltban lehet a csomagot átvenni.

Több ok miatt is egyértelmű, hogy a jövő a csomagautomatáké. Az egyik, hogy az online kereskedelem szárnyal, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az elmúlt négy évben megduplázódott a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 6,2 százalékát adja már, és a volumen tavaly éves alapon 25,9 százalékkal emelkedett. 

 

A futárcégek eközben alig győzik a kiszállítást, ezért a fogyasztókat abba az irányba terelik, hogy ne az otthoni vagy munkahelyi címre rendeljenek, hanem az átvételi helyek egyikére.

Emellett súlyos gond a csomagszállítási üzletágban a szezonalitás: az év egy bizonyos részében – jellemzően karácsony előtt – realizálódik az éves forgalom jelentős része. Ilyenkor sokkal több embert kell felvenni, sok a kezdő, és az egyedi kiszállítások lassítják a logisztikát.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkDrágul az élelmiszer, lassan jön a netes csomag, és a kettőnek ugyanaz az okaRégóta mondják, hogy baj lesz, mert nincs elég sofőr, most viszont már konkrétan is látjuk a hatásokat.

Svédországban már egy ideje pluszdíjat számolnak fel, ha valaki a saját címére kéri a szállítást. Ezt tervezik az egyik legnagyobb európai piacon, Németországban is. A francia posta leánycége, a DPD kommunikációs vezetője a német dpa hírügynökségnek azt mondta, arra számítanak, hogy drágább lesz a lakásajtóig tartó kiszállítás.

Az Hermes szóvivője szerint el kell gondolkodni azon, hogy a jelenlegi díjak mellett hosszú távon is fenntartható-e a pontos címre való szállítás.

A futárcégek működésében az „utolsó kilométerek” a legdrágábbak, ez a legidőigényesebb művelet. Meg kell keresni a címet, parkolóhelyet, és meg kell várni, míg az ügyfél megjelenik és aláírja, hogy átvette a csomagot.

A csomagpontokra való szállítás sokkal egyszerűbb.

A gépkocsivezető ismeri az utat, tudja, hogy kell kipakolni, meg tudja közelíteni a helyszínt, és gyorsan, egy helyen „szórja szét” a küldeményeket. Ez leginkább a kisebb tömegű és térfogatú küldemények esetében ideális megoldás – legalábbis a cég szempontjából.

A GLS Németországban már elkezdte az otthoni címre kézbesítés esetén a drágítást. Igaz, a cég nagyon óvatos, egyelőre az üzleti partnereire – például a webáruházakra – terheli a plusz szállítási költséget. A webáruházon múlik, hogy továbbhárítja-e a vásárlóira vagy sem.

A Magyar Posta akcióval igyekszik a csomagautomatákra szoktatni az ügyfeleket. Egy két kilogrammos csomag kiszállítási díja egy belföldi postapontra*Lényegében postafiókra. 1355 forintba kerül, de ha valaki csomagautomatába rendeli, most csak 889 forintot kell fizessen.

A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) is keresi a megoldást. Azt tervezik, hogy újraszabályozzák a világ internetes kereskedelmét. A 47 tagállam, köztük az USA, Kína és az uniós országok közös szabályokat fogadnak el a csomagküldéssel kapcsolatban. Becslések szerint éves szinten 25 ezer milliárd dollár sorsáról van szó.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa mindent online rendelsz, nem lesznek képesek kiszállítani nekedÚgy tűnik, hogy a logisztika jelenleg a legszűkebb keresztmetszete az e-kereskedelemnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat csomagküldés DPD futárcégek GLS Hermes webáruház Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Gergely Péter
2025. március 26. 17:17 Pénz

Revolut, Wise és BinX, mire lehetnek ezek jók egy magyar cégnek?

Vannak előnyeik, de a magyar fintech szolgáltató a külkereskedelemhez nem passzol, nemzetközi versenytársai pedig az áfakörös működésnél esnek ki.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.