A Chanel ma azon kevés divatcég közé tartozik, amely egy márkanév alatt kínál luxuscikkeket és megfizethető termékeket is. Ebben vitathatatlan érdemei vannak a 85 éves korában tegnap elhunyt Karl Lagerfeldnek, aki 1983-ban került be a vállalat vezetőségébe kreatív igazgatóként. Nem lesz könnyű megfelelő utódot találni a cégnél, aki sikerrel viheti tovább az élete végéig dolgozó divattervező munkáját és stratégiáját.
A nyolcvanas években, Gabrielle Coco Chanel halála után az általa alapított cég válságos időket élt, a termékeit jóformán már csak gazdag, de egyre idősödő, konzervatív hölgyek vásárolták. Lagerfeld azonban a klasszikussá vált márkát formabontó kollekciókkal és divatbemutatókkal gyorsan visszahúzta az iparág élvonalába, és vonzóvá tette a fiatalok körében is. Az üzleti sikert azonban nem csak a különleges termékek hozták el a cégnek a Bloomberg összeállítása szerint.
Lagerfeld fontos törekvése volt, hogy a Chanel címke ne csak drága kosztümökre kerülhessen fel, hanem olyan olcsóbb árukra is, amit szélesebb rétegek engedhetnek meg maguknak. Így jelent meg végül is a cég a bőrápolás, a kozmetikumok és az illatszerek területén. Ezzel új vásárlói csoportokat tudott megnyerni magának, amiből rengeteget profitált, ugyanis a drogériák piaca az utóbbi időben komoly felfutásnak indult.
Ez a marketingstratégia*Angol szakkifejezéssel élve: category segregation egyáltalán nem ritka, viszont csak kevesek tudják olyan sikeresen alkalmazni, mint a Chanel. Lagerfeld utódjának tehát nem lesz könnyű fenntartani az olcsóbb és drágább termékkategóriák jelenlegi egyensúlyát a márkán belül. Ráadásul a Bloomberg értesülései szerint a cég hamarosan megerősíti a férfi ruházati termékvonalát, ami újabb kihívás lesz a vezetés számára. Sőt, közben megindult a spekuláció azzal kapcsolatban is, hogy az 50 milliárd dollárosra értékelt vállalatot birtokló Wertheimer család mit fog lépni, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a Chanel eladása nem jöhet szóba. Mindenesetre a céget Coco Chanel halála óta nem érte akkora sokk, mint tegnap.
Vállalat
Fontos