Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. november 1. 19:12 Élet, Vállalat

Hercegnők és hotdogok milliói rémisztgetik az amerikaiakat

Kész iparág épült az Egyesült Államokban a halloween köré. Az ottani Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) adatai szerint az amerikaiak a bulikra és édességgyűjtésre az idén 9 milliárd dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon 2572 milliárd forintot költenek. Ez egy kicsit kevesebb, mint amennyit a magyarok egész évben élelmiszerre fordítanak, annál viszont egy picit több, amit a magyar állam 2018-ban a teljes oktatási rendszer finanszírozására betervezett.

Pedig az idei 9 milliárd dollár nem is történelmi csúcs: tavaly ennél is százmillió dollárral többet szántak az ünneplésre az USA-ban. A költés elég szépen emelkedett az elmúlt években: 2003-ban, amikor az NRF először mérte fel, hogy mennyit szánnak az amerikaiak a halloweenra, akkor a jelenleginek alig több mint a harmada volt ez az összeg.

 


A legtöbb pénz, 3,2 milliárd dollár jelmezekre megy el, míg dekorációra 2,7 milliárdot fordítanak. Előbbi bő másfélszer annyi, amennyit mi tavaly egész évben ruhára költöttünk, míg utóbbi majdnem duplája a 2017-ben Magyarországon bútorra, lakástextília, világítóberendezés és festékre szánt összegnek. Az idén a korábban a Halloween lelkét adó édességre már csak 2,6 milliárd dollár jut az USA-ban, igaz ez még mindig több, mint amennyiért a magyarok az idei második negyedévben élelmiszert vásároltak.

Az NRF felmérése szerint az egyik legfontosabb trend, ami a jelmezeladásokat is hajtja, hogy most már nem csak az édességet követelő gyerekek, és a bulizó felnőttek bújnak maskarába. Több mint 31 millió amerikai a háziállatát is beöltözteti. Méghozzá igen kreatívan töknek, hotdognak, ördögnek, méhecskének, vagy éppen kutyának-macskának.

 

A jelmezválasztásból az is látszik, hogy a rémisztgetés mostanra a felnőttek kiváltsága lett. Az idősebbek többnyire még most is valami ijesztő dolognak öltöznek be, például boszorkánynak, vámpírnak vagy zombinak, a gyerekeknél azonban már teljesen más a trend. Közülük a legtöbben a hercegnőjelmezt húznak, és ebben még nincs is benne Elsa és Anna a jégvarázsból, ők ugyanis külön top10-es kategória. Nagyon hódítanak a szuperhősök és a Star Wars karakterek is, miközben a szellemek és a kalózok igencsak visszaszorultak.

A halloween ipar egyébként Magyarországon is elkezdett kiépülni az elmúlt években. Bár itthon hasonló összesítés a költésről nem készült, az ünnephez köthető termékek – ha nem is olyan mértékben, mint mondjuk Húsvétkor, vagy Mikulás idején, de – látványosan megjelentek a kiskereskedelmi láncok polcain.

Élet Vállalat Halloween jelmez kiskereskedelmi forgalom Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2021. június 13. 18:16 Élet

Nem mindegy, mit írunk az önéletrajzunkba pár év kihagyás után

Ha gyereknevelés miatt marad otthon valaki, kisebb eséllyel hívják vissza, mint ha munkanélküliség miatt nem dolgozik egy ideig.

Hajdu Miklós
2021. június 13. 07:24 Élet

Sok tanárt újításra sarkallt a digitális oktatás

A pedagógusok közül sokan kihasználták az elmúlt két tanévet arra, hogy megújítsák a tanítási és osztályozási módszereiket.

Hajdu Miklós
2021. június 12. 13:03 Élet

Akár 150 évig is élhetünk a tudomány mostani állása szerint

Elvileg akár kétszer olyan hosszú életünk is lehetne, mint a mostanában születettek várható élettartama.

Fontos

Avatar
2021. június 12. 17:15 Világ

Az olimpia, amely már nem tűnik olyan jó ötletnek

Egyre nagyobbak az olimpia megrendezésével vagy törlésével kapcsolatos indulatok, de óriási anyagi veszteségek nélkül már nem tudna visszalépni Tokió.

Stubnya Bence
2021. június 12. 07:11 Podcast

Nem kell messzire menni, ha a közkiadások minőségén javító országra keresünk példát

Szlovákia az elmúlt 10 évben pont abban javított sokat, ami miatt a magyar közkiadások minősége gyengébb. Fazekas Mihály a G7 Podcast e heti vendége.

Fabók Bálint
2021. június 11. 06:54 Vállalat

Pénzezős szokás miatt körözi le a magyar házhoz szállítási piac színvonala Nyugat-Európát

A magyarországi futárcégek forgalma nagyjából 25 százalékkal nőtt tavaly, és olyan kényelmi szolgáltatásokat nyújtanak, amelyek nem jellemzőek Nyugat-Európában.