Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. november 1. 19:12 Élet, Vállalat

Hercegnők és hotdogok milliói rémisztgetik az amerikaiakat

Kész iparág épült az Egyesült Államokban a halloween köré. Az ottani Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) adatai szerint az amerikaiak a bulikra és édességgyűjtésre az idén 9 milliárd dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon 2572 milliárd forintot költenek. Ez egy kicsit kevesebb, mint amennyit a magyarok egész évben élelmiszerre fordítanak, annál viszont egy picit több, amit a magyar állam 2018-ban a teljes oktatási rendszer finanszírozására betervezett.

Pedig az idei 9 milliárd dollár nem is történelmi csúcs: tavaly ennél is százmillió dollárral többet szántak az ünneplésre az USA-ban. A költés elég szépen emelkedett az elmúlt években: 2003-ban, amikor az NRF először mérte fel, hogy mennyit szánnak az amerikaiak a halloweenra, akkor a jelenleginek alig több mint a harmada volt ez az összeg.

 


A legtöbb pénz, 3,2 milliárd dollár jelmezekre megy el, míg dekorációra 2,7 milliárdot fordítanak. Előbbi bő másfélszer annyi, amennyit mi tavaly egész évben ruhára költöttünk, míg utóbbi majdnem duplája a 2017-ben Magyarországon bútorra, lakástextília, világítóberendezés és festékre szánt összegnek. Az idén a korábban a Halloween lelkét adó édességre már csak 2,6 milliárd dollár jut az USA-ban, igaz ez még mindig több, mint amennyiért a magyarok az idei második negyedévben élelmiszert vásároltak.

Az NRF felmérése szerint az egyik legfontosabb trend, ami a jelmezeladásokat is hajtja, hogy most már nem csak az édességet követelő gyerekek, és a bulizó felnőttek bújnak maskarába. Több mint 31 millió amerikai a háziállatát is beöltözteti. Méghozzá igen kreatívan töknek, hotdognak, ördögnek, méhecskének, vagy éppen kutyának-macskának.

 

A jelmezválasztásból az is látszik, hogy a rémisztgetés mostanra a felnőttek kiváltsága lett. Az idősebbek többnyire még most is valami ijesztő dolognak öltöznek be, például boszorkánynak, vámpírnak vagy zombinak, a gyerekeknél azonban már teljesen más a trend. Közülük a legtöbben a hercegnőjelmezt húznak, és ebben még nincs is benne Elsa és Anna a jégvarázsból, ők ugyanis külön top10-es kategória. Nagyon hódítanak a szuperhősök és a Star Wars karakterek is, miközben a szellemek és a kalózok igencsak visszaszorultak.

A halloween ipar egyébként Magyarországon is elkezdett kiépülni az elmúlt években. Bár itthon hasonló összesítés a költésről nem készült, az ünnephez köthető termékek – ha nem is olyan mértékben, mint mondjuk Húsvétkor, vagy Mikulás idején, de – látványosan megjelentek a kiskereskedelmi láncok polcain.

Élet Vállalat Halloween jelmez kiskereskedelmi forgalom Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2019. augusztus 22. 17:30 Élet

Már túl van a nehezén, aki megismeri saját naivitását

Érdemes különböző munkabeosztásokkal, megtakarítási formákkal vagy dohányzásról leszoktató módszerekkel kísérletezni, mert közben jobban megismerjük magunkat, ez pedig segíti a cél elérését.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 21. 15:22 Élet

Több lett a műanyag szemét a műanyagmentes júliusban

A budapesti számok egyik lehetséges magyarázata, hogy PET-palack helyett inkább aluminiumdobozos termékeket vettünk, de a fogyasztásunkat nem akartuk visszafogni.

Fabók Bálint
2019. augusztus 20. 15:01 Élet

Kürtöskalácsozó nyílt egy indiai nagyvárosban

Indiában tör utat a magyar soft power: csilis csirkés és szárított céklás kürtöskalács fogant meg egy budapesti nyaraláson.

Fontos

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.