Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. október 31. 12:18 Pénz, Vállalat

Retteghet az Aldi és a Lidl: orosz diszkont törne be a német piacra

A diszkontláncok őshazájának tekinthető Németországban terjeszkedne az orosz Torgservis. A szibériai székhelyű cég boltjai még a diszkontláncokhoz szokott vásárlók számára is igen egyszerűnek tűnnek. Az üzlethelyiség úgy néz ki mint egy kisebb csarnok, ahol raklapokon és egyszerű polcokon sorakoznak, a csak részben kicsomagolt áruk.

A dizájnnal sem sokat vacakolnak, a termékek árait pedig öntapadós matricákon tüntetik fel. Olyan, mintha egy nagykereskedelmi cég raktárában vásárolnának az emberek. A vállalkozás „Svetofor” (közlekedési lámpa) és „Mayak” (világítótorony) néven működtek boltokat Oroszországban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Kínában is.

A Fehéroroszországban tavaly novemberben készült fotók alapján, első blikkre nehéz lehet elképzelni ezeket az üzleteket Európában.

Forrás: esoligorsk.by

Pedig az orosz cég magabiztosnak tűnik. Nem kell sokat visszamenni az időben, nemrég még az Aldi és a Lidl is a raklapokról árulta a portékáit. A két német diszkont is így kezdte, és csak az elmúlt években fejlesztette tovább az üzleteiket, és pakolt ki egyre több terméket a polcokra.

A Torgservis a kelet-németekre és a bevándorlókra célozna. A volt NDK-s területen még mindig alacsonyabb az életszínvonal, emiatt egyáltalán nem irreális a kisebb jövedelműeket célzó üzleti terv, még akkor sem, ha egyszerűbbek az üzletek megjelenései. Az üzleti modell sikerét az is segítheti, hogy 2015 óta közel egymillió bevándorló érkezett Németországba.

Forrás: esoligorsk.by

A brit példa is optimizmusra adhat okot. Az Egyesült Királyságban Stelios Haji-Ioannou, ciprusi származású üzletember, az easyJet alapítója indított két éve Aldi- és Lidl-vetélytárs üzlethálózatat, easyFoodsore néven.

Az üzletek belseje hasonlóan egyszerűen berendezett, mint az orosz Torgservis boltjai. Úgy tűnik tehát, hogy a vásárlókat nem riasztja vissza az a tudat, hogy egy raklapról kell leemelni az árut, csak az számít, hogy a kasszánál kevesebbet kelljen fizetni.

Torgservis a német Lebensmittel Zeitung szerint már meg is alapította az ottani leánycégét, a TS Markt GmbH-t. A cég mintegy száz darab, egyenként 800-1200 négyzetméteres üzlethelyiségeket keres Kelet-Németországban, vagyis pont akkora boltokat, mint amekkorák az Aldinak és a Lidlnek vannak. A Torgservis az üzletek mellett már a leendő munkatársakat is keresi, sőt a boltberendezésekre is várja az ajánlatokat. Még azt is odaírták, hogy használt hűtőket is szívesen vásárolnak.

 

A szibériai vállalat a német diszkontokkal ellentétben nem vásárol saját üzleteket, helyette franchise partnerek bevonásával működteti a hálózatot. Elvárás, hogy a belmagasság legalább négy méteres legyen, és a padló teherbírásának négyzetméterenként el kell érnie a 3 tonnát. A bolt mellett 30-40 autó számára parkolási lehetséges is kell biztosítani. 

A Torgservist 2009-ban alapította Valentina Shnayder, aki hatvan százalékban tulajdonosa a cégnek, és Andrey Veykulaynen befektető. A legtöbb oroszországi üzlet az Uraltól keletre található, többnyire 15 ezer fős településeken. Az üzletekben 1500-2000 árucikk kapható, ezek 90-95 százalékban saját márkás termékek. Az orosz piacon a saját márkás cikkek átlagosan 5-20 százalékkal olcsóbbak a hagyományos termékeknél.

A Torgservis egyik legfontosabb üzleti erőssége, hogy egy bolt megnyitása minimális befektetést igényel, átlagosan egymillió rubelből, azaz 4,4 millió forintból kihozható. Ez persze függ az adott ingatlan állapotától is.

 

Mindezek ellenére nem lesz egyszerű meghódítani a német piacot, amely már most is túlzsúfolt. Már most több mint 16 ezer diszkontüzlet van az országban. A német élelmiszer kiskereskedelem 43 százalékát adják a diszkontok. A diszkontokon belül a vásárlók nyolcvan százaléka az Aldi és a Lidl üzleteiben vásárol.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat Aldi diszkont Lidl német orosz Torgservis Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Debreczeni Anna
2024. április 2. 14:11 Pénz

Egyre több pénzt keresnek a külföldön dolgozó magyarok

Tíz év alatt több mint két és félszeresére, 197-ről 522 millió euróra nőtt a magyarok által külföldön megkeresett munkajövedelem.

Al-Hilal István
2024. március 29. 04:32 Pénz

Csodálatos hetes? A GRANOLA jobb befektetés lehet

Az amerikai sztárrészvények tündöklése kockázatokat rejt magában, a legjobb európai vállalatokat viszont sokkal kedvezőbb árazás mellett lehet megvásárolni.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.