Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 18. 14:32 Vállalat

Hivatalosan is indul a nagy Simicska-Nyerges üzlet

„Dr. Nyerges Zsolt megvásárolja dr. Simicska Lajos és családja saját és közös tulajdonában lévő építőipari, mezőgazdasági, média- és közterületi reklámpiaci, illetve vagyonkezelői üzleti érdekeltségeit” – így szól a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) oldalára ma feltöltött engedélykérelem egyetlen mondata.

A dokumentumban szerepelnek még a jövőbeli tranzakció közvetlen résztvevői, az egyik oldalon Nyerges, a másikon pedig a Simicska-család cégei:

  • A mezőgazdasági érdekeltségeket összefogó Mezort Általános Befektetési Zrt.
  • A hirdetési piacon dolgozó Euro Publicity Kft.
  • A médiaérdekeltségeket összefogó Megapolis Media Zrt.
  • A közvetve szintén médiacég Mundus Invest Zrt.
  • A lényegében már megszüntetett (zenét sugárzó) adót üzemeltető Lánchíd Rádió Műsorszolgáltató Kft.
  • A holdingcég Pro-Ráta Holding Zrt.
  • A szintén holdingcég Pro-Aurum Zrt.

Fontos hangsúlyozni, hogy a tranzakcióban nem kizárólag ezek a vállalatok érintettek, mert mint a listából látszik, közülük több holdingcég, azaz más vállalkozások tulajdonosa. A Megapolisé például a Hír TV és a bezárt Magyar Nemzet anyacége, a Mundusé a tévéműsorokat gyártó Hung-Ister. Közvetve a Pro-Rátáé és a Pro-Aurumé a közterületi reklámpiacon még mindig erős Publimont, és ezeken keresztül része a Simicska-birodalomnak az út- és vasútépítési közbeszerzéseket korábban domináló Közgép is. A legrégebbi Simicska-érdekeltségek közé tartozó Mahir-csoport szintén közvetett módon érintett a tranzakcióban.

Úgy tűnik tehát, hogy Orbán Viktor barátból lett ellenfele, Simicska Lajos valóban minden üzleti érdekeltségétől megválik, ez a korábbi hírek szerint összesen mintegy 60 céget jelent. Ennek versenyhatósági feldolgozása minden bizonnyal igényel némi időt, de valószínűtlennek tűnik, hogy a GVH ne engedélyezné a tranzakciót.

A folytatás is izgalmasnak ígérkezik, mert – mint a G7 elsőként megírta – valószínű, hogy nem Nyerges Zsolt, hanem a mindenevő felcsúti vállalkozó, Mészáros Lőrinc lesz a méretes üzleti csomag végállomása.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem Nyerges lesz a Simicska-cégek végállomásaInformációink szerint átmeneti időre kerülhet csak Nyerges Zsolt nevére a teljes Simicska-birodalom. Még mindig tízmilliárdokat ér a csoport, amiből 60 milliárdot szedtek ki 2010 óta.

Vállalat Közgép nyerges zsolt simicska lajos Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. június 15. 16:01 Vállalat, Világ

Közeleg a fordulópont, valamiről mindenképp le kell mondani a webáruházaknál

Két karton ásványvizet bolti áron eladni és házhoz vinni olyan tevékenység, amely soha nem lehet nyereséges. A kereskedők már nem sokáig tudják lenyelni a veszteséget.

Torontáli Zoltán
2019. június 15. 07:32 Élet, Vállalat

Elmentünk az üzembe, ahol már a robotokat is robotok gyártják

A monoton, unalmas, agyzsibbasztó feladatokat adják át a robotoknak, hogy az emberek az értelmesebb munkákat végezzék.

Fabók Bálint
2019. június 13. 06:52 Közélet, Vállalat

Szicíliai módszerek és nyakára küldött emberek övezték a vesztegetéssel gyanúsított Bige László felemelkedését

Az ország egyik leggazdagabb embere bezáratja a két magyar műtrágyagyár egyikét. Bige László életútja és a szolnoki vegyi vállalat jelentősége.

Fontos

Fabók Bálint
2019. június 14. 06:41 Élet, Közélet

Visszaélések ellen hirdetett harcot a kormány, leszámolás lett belőle

Hiába ígérte a kormány, hogy a nem csaló színházak nem járnak rosszul a tao-rendszer megszüntetésével, durván bezuhant a legtöbb független színház állami támogatása.

Avatar
2019. június 13. 17:23 Adat

Egyre több nő hal bele a dohányzásba Magyarországon

A dohányzás itthon még mindig súlyos probléma. Egy új tanulmány megmutatja, hogyan jelennek meg itt is a nemi egyenlőtlenségek.

Váczi István
2019. június 12. 17:01 Közélet

Kiderült, hogy sokkal drágább lesz, minden rekordot megdönt a Budapest-Belgrád vasút magyar szakasza

Eddig azt mondták, hogy a Budapest-Belgrád egész magyar szakasza kijön szűk 600 milliárdból, most kiderült, hogy csak a Soroksártól induló része.