Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 24. 15:52 Élet, Vállalat

Havi nettó 540 ezret ad az Aldi azoknak a kezdőknek, akik nem is a pénz miatt mennek hozzá

Közzétette az Aldi Magyarország, hogy mekkora fizetést ad a kezdő regionális értékesítési vezetőinek. Ez az az állás, amihez minimálisan valamilyen szakirányú (például kereskedelmi vagy gazdasági) felsőfokú végzettség és német nyelvtudás szükséges, és ezek a munkatársak felelnek 4-5 üzlet működéséért. Olyan a munkájuk, mintha egy kisebb vállalatot üzemeltetnének a cégen belül, az ő feladatuk az elvárt forgalom elérése, és régiótól függően 120-150 bolti eladó és pénztáros munkájáért.

Ezért az állásért a kezdőknek havi bruttó 812 ezer forintot fizetnek, amely gyerek nélkül 540 ezres nettó fizetésnek felel meg. Az álláshoz prémium középkategóriás autó (jellemzően egy Audi A4-es) jár magánhasználattal. A kilencedik évtől 1,3 millió forintra emelkedik a bruttó járandóság, ez gyerek nélkül számolva a jelenlegi adórendszerben nettó 864 ezer forintot jelent.

Nemrég elmentünk az Aldinak egy rendezvényére, ahol olyan fiatalokat hívtak össze, akik megfelelnek a kezdő pozíciók alapkövetelményeinek és érdeklődnek a lehetőség iránt. Amikor megszavaztatták őket arról, hogy miért szeretnének a cégnél dolgozni, a magas fizetést csak az utolsó szempontnak jelölte meg a többség.

Ebben vélhetően volt egyfajta kötelező udvariaskodás is (bár a szavazás anonim volt), de annyi mégsem, hogy a végeredményt érdemben befolyásolja: a fiatal végzősök leginkább érdekes munkát és karrierlehetőségeket keresnek.

Toborzó rendezvény az Aldinál.

Amikor azonban kérdéseket lehetett intézni az Aldi felső vezetőihez, a potenciális értékesítési vezetők többsége túl sok kreativitást nem mutatott. Leginkább csak az érdekelte őket (szintén anonim módon), hogy mit kell teljesíteni a felvételi beszélgetésen, hány körből áll a kiválasztás, és milyen típusú embereket keres a cég.

A pályakezdők a kiskereskedelmi láncnál a magas fizetés mellett egy fontos bizonytalansággal mindenképpen számolhatnak: a cég dönti el, hogy első körben az ország melyik területére helyezi őket. Vagyis lehet, hogy költözni kell egy időre az ország másik végébe, és csak a kezdeti időszak után lehet a vállalaton belül áthelyezést kérni.

Az Aldi ugyanakkor nem először hangsúlyozza, hogy neki szinte mindegy, hol dolgozik egy területi vezetője, lehet az állomáshelye Ausztráliában, Németországban vagy akár Ausztriában is, vagyis azzal próbálja csábítani a jelölteket, hogy a cég globális szervezetén belül sok lehetőség van időről-időre új országokba költözni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Aldi fizetés kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.