Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 10. 17:04 Vállalat

Az autóipari cégvezetők még mindig nem hisznek eléggé az e-autókban

A KPMG tanácsadócég provokatív mondatot tett le a világ autóipari vezetőinek íróasztalára: a tisztán elektromos hajtású járművek meg fognak bukni a szükséges infrastruktúra megteremtésével kapcsolatos kihívások miatt. A válaszadók 54 százaléka egyetértett, ami egyrészt azt jelzi, hogy a tavalyi 61 százalék után kissé javult az elektromos autók jövőjének megítélése, ám a többség szerint még mindig erősen kérdéses a sikerük.

A felmérés elsősorban azért érdekes, mert nem a közvélekedést, hanem a szakemberek, azon belül is a döntéshozók hozzáállását vizsgálja. A KPMG az elemzésben emlékeztet arra, hogy például Norvégiában, ahol rövid idő alatt nagyon nagy lett az elektromos autók aránya, tavaly szeptemberben a hatóságok már arra szólították fel a lakosokat, hogy inkább ne vegyenek tisztán elektromos járműveket, mert nincs elég töltőállomás a használathoz.

Nagyon beszédes adat, hogy az e-autók bukására legnagyobb mértékben az energetikai és infrastruktúra-cégek vezetői szavaznak, náluk 70 százalék ért egyet a fenti állítással. A KPMG szerint azért, mert ők látják a legjobban, hogy nem csak a töltőállomások hiányoznak, hanem problémát okoz, ha túl sok e-autó szabadul rá az energetikai hálózatokra.

Magyarországon egyébként az autóipari cégvezetők tavalyhoz képest sokkal szkeptikusabbak lettek, az alábbi grafikon azt mutatja, hogy a bukást előrejelző mondattal ma már jóval többen értenek egyet, mint tavaly, a tartózkodók közül sokan a negatív vélemény oldalára állhattak:

 


A tanulmányból kiderül az is, hogy a cégvezetők sokkal inkább tartanak a töltési idő hosszúságától, mint a felhasználók. A döntéshozók 60 százaléka mondja azt, hogy ha a töltési idő hosszabb marad, mint a hagyományos (benzines-dízeles) tankolás ideje, akkor az e-autók bukni fognak, a felhasználóknál azonban ennek aránya csak 51 százalék. Ők a mindennapi használatban már rájöttek, hogyan kell alkalmazkodni a hosszú tankolási periódusokhoz. Magyarországon egyébként a cégvezetők 50, a felhasználóknak azonban csak 40 százaléka szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Az autóipar az üzemanyagcella alkalmazása felé fordul, a KPMG elemzése szerint ennek a megoldásnak az előretörése az elmúlt évek legfontosabb trendje. Az üzemanyagcellában elektromos áram keletkezik, tehát ezek is elektromos autók, de nagy különbség, hogy az áramot az autó a fedélzeten saját magának állítja elő, vagyis nem a hálózatot használja. A forrás döntően hidrogén, a végtermék víz, a töltés pedig ugyanolyan gyors, mint a fosszilis üzemanyag esetében. Ugyanakkor a hidrogén alapú közlekedés előtt is számos buktató és megoldatlan kérdés áll, erről nemrég itt írtunk részletesen.

Vállalat autóipar elektromos autó kpmg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2019. augusztus 16. 15:54 Közélet, Vállalat

Tesla roncsok és klasszikus Ferrari-k házasításából épül fel egy új iparág

Lassan eljöhet a motorhang- és kipufogószagmentes veterántalálkozók ideje is.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 15. 11:21 Vállalat, Világ

Nem találnád ki, ki húzza a hasznot a kézműves sörök népszerűségéből

Kiugróan jól megy a Carlsbergnek, és ennek alapvetően három oka van: a kézműves sörök terjedése, az alkoholmentesek népszerűsége és az ázsiai forgalom erősödése.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 14. 06:48 Vállalat

Tóni, mit bohóckodsz, gyártsál festéket – így indult a ma már 12 milliárd forintot termelő gyár

A Poli-Farbe története aligha játszódhatott volna le máshol, mint az elmúlt 30 év Magyarországán. A rejtőjenős indulás után jött a csőd felé rohanás, majd egy észveszejtő felfutást követően a cég ott kötött ki, ahol az alapító szerette volna.

Fontos

Bucsky Péter
2019. augusztus 16. 06:52 Közélet

Autósportokban erősít a Szijjártó család, az állami pénzek követik őket

Jelentős állami pénzek kerültek a külügytől a külügyminiszter testvére által vezetett kamionversenyes céghez.

Jandó Zoltán
2019. augusztus 15. 06:57 Közélet

Sokba kerül a propaganda, egy év alatt 65 milliárd ment el állami kommunikációra

Az volt a terv, hogy egy év alatt 25 milliárdot költ el az állam kommunikációra, de csak a Soros-palkátokra ennek majdnem a másfélszerese ment el.

Jandó Zoltán
2019. augusztus 14. 16:55 Közélet

A tegnapi Fradi-Dinamo tökéletesen megmutatta, miben jobbak a horvátok

A Fradiban tegnap három magyar kezdett, a Dinamóban kétszer ennyi, többnyire saját nevelésű horvát fiatal. Náluk hozzák, nálunk viszik a pénzt a focisták.