Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 10. 17:04 Vállalat

Az autóipari cégvezetők még mindig nem hisznek eléggé az e-autókban

A KPMG tanácsadócég provokatív mondatot tett le a világ autóipari vezetőinek íróasztalára: a tisztán elektromos hajtású járművek meg fognak bukni a szükséges infrastruktúra megteremtésével kapcsolatos kihívások miatt. A válaszadók 54 százaléka egyetértett, ami egyrészt azt jelzi, hogy a tavalyi 61 százalék után kissé javult az elektromos autók jövőjének megítélése, ám a többség szerint még mindig erősen kérdéses a sikerük.

A felmérés elsősorban azért érdekes, mert nem a közvélekedést, hanem a szakemberek, azon belül is a döntéshozók hozzáállását vizsgálja. A KPMG az elemzésben emlékeztet arra, hogy például Norvégiában, ahol rövid idő alatt nagyon nagy lett az elektromos autók aránya, tavaly szeptemberben a hatóságok már arra szólították fel a lakosokat, hogy inkább ne vegyenek tisztán elektromos járműveket, mert nincs elég töltőállomás a használathoz.

Nagyon beszédes adat, hogy az e-autók bukására legnagyobb mértékben az energetikai és infrastruktúra-cégek vezetői szavaznak, náluk 70 százalék ért egyet a fenti állítással. A KPMG szerint azért, mert ők látják a legjobban, hogy nem csak a töltőállomások hiányoznak, hanem problémát okoz, ha túl sok e-autó szabadul rá az energetikai hálózatokra.

Magyarországon egyébként az autóipari cégvezetők tavalyhoz képest sokkal szkeptikusabbak lettek, az alábbi grafikon azt mutatja, hogy a bukást előrejelző mondattal ma már jóval többen értenek egyet, mint tavaly, a tartózkodók közül sokan a negatív vélemény oldalára állhattak:

 


A tanulmányból kiderül az is, hogy a cégvezetők sokkal inkább tartanak a töltési idő hosszúságától, mint a felhasználók. A döntéshozók 60 százaléka mondja azt, hogy ha a töltési idő hosszabb marad, mint a hagyományos (benzines-dízeles) tankolás ideje, akkor az e-autók bukni fognak, a felhasználóknál azonban ennek aránya csak 51 százalék. Ők a mindennapi használatban már rájöttek, hogyan kell alkalmazkodni a hosszú tankolási periódusokhoz. Magyarországon egyébként a cégvezetők 50, a felhasználóknak azonban csak 40 százaléka szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Az autóipar az üzemanyagcella alkalmazása felé fordul, a KPMG elemzése szerint ennek a megoldásnak az előretörése az elmúlt évek legfontosabb trendje. Az üzemanyagcellában elektromos áram keletkezik, tehát ezek is elektromos autók, de nagy különbség, hogy az áramot az autó a fedélzeten saját magának állítja elő, vagyis nem a hálózatot használja. A forrás döntően hidrogén, a végtermék víz, a töltés pedig ugyanolyan gyors, mint a fosszilis üzemanyag esetében. Ugyanakkor a hidrogén alapú közlekedés előtt is számos buktató és megoldatlan kérdés áll, erről nemrég itt írtunk részletesen.

Vállalat autóipar elektromos autó kpmg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.

Torontáli Zoltán
2019. május 18. 07:40 Élet, Vállalat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

A technológia ma már nem kérdés, sokkal izgalmasabb, hogy megéri-e az embert leváltani egy gépre. A válasz ugyanis korántsem egyértelmű.

Torontáli Zoltán
2019. május 17. 14:38 Vállalat, Világ

Az online ruhaboltoknak elegük van abból, hogy kölcsönzőként használják őket

Olyan méreteket ölt a ruhavisszaküldés az online üzletekben, hogy a kereskedők elkezdték feketelistázni a renitens vásárlóikat.

Fontos

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.