Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 10. 17:04 Vállalat

Az autóipari cégvezetők még mindig nem hisznek eléggé az e-autókban

A KPMG tanácsadócég provokatív mondatot tett le a világ autóipari vezetőinek íróasztalára: a tisztán elektromos hajtású járművek meg fognak bukni a szükséges infrastruktúra megteremtésével kapcsolatos kihívások miatt. A válaszadók 54 százaléka egyetértett, ami egyrészt azt jelzi, hogy a tavalyi 61 százalék után kissé javult az elektromos autók jövőjének megítélése, ám a többség szerint még mindig erősen kérdéses a sikerük.

A felmérés elsősorban azért érdekes, mert nem a közvélekedést, hanem a szakemberek, azon belül is a döntéshozók hozzáállását vizsgálja. A KPMG az elemzésben emlékeztet arra, hogy például Norvégiában, ahol rövid idő alatt nagyon nagy lett az elektromos autók aránya, tavaly szeptemberben a hatóságok már arra szólították fel a lakosokat, hogy inkább ne vegyenek tisztán elektromos járműveket, mert nincs elég töltőállomás a használathoz.

Nagyon beszédes adat, hogy az e-autók bukására legnagyobb mértékben az energetikai és infrastruktúra-cégek vezetői szavaznak, náluk 70 százalék ért egyet a fenti állítással. A KPMG szerint azért, mert ők látják a legjobban, hogy nem csak a töltőállomások hiányoznak, hanem problémát okoz, ha túl sok e-autó szabadul rá az energetikai hálózatokra.

Magyarországon egyébként az autóipari cégvezetők tavalyhoz képest sokkal szkeptikusabbak lettek, az alábbi grafikon azt mutatja, hogy a bukást előrejelző mondattal ma már jóval többen értenek egyet, mint tavaly, a tartózkodók közül sokan a negatív vélemény oldalára állhattak:

 


A tanulmányból kiderül az is, hogy a cégvezetők sokkal inkább tartanak a töltési idő hosszúságától, mint a felhasználók. A döntéshozók 60 százaléka mondja azt, hogy ha a töltési idő hosszabb marad, mint a hagyományos (benzines-dízeles) tankolás ideje, akkor az e-autók bukni fognak, a felhasználóknál azonban ennek aránya csak 51 százalék. Ők a mindennapi használatban már rájöttek, hogyan kell alkalmazkodni a hosszú tankolási periódusokhoz. Magyarországon egyébként a cégvezetők 50, a felhasználóknak azonban csak 40 százaléka szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Az autóipar az üzemanyagcella alkalmazása felé fordul, a KPMG elemzése szerint ennek a megoldásnak az előretörése az elmúlt évek legfontosabb trendje. Az üzemanyagcellában elektromos áram keletkezik, tehát ezek is elektromos autók, de nagy különbség, hogy az áramot az autó a fedélzeten saját magának állítja elő, vagyis nem a hálózatot használja. A forrás döntően hidrogén, a végtermék víz, a töltés pedig ugyanolyan gyors, mint a fosszilis üzemanyag esetében. Ugyanakkor a hidrogén alapú közlekedés előtt is számos buktató és megoldatlan kérdés áll, erről nemrég itt írtunk részletesen.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar elektromos autó kpmg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. december 6. 15:25 Vállalat

Sorra mennek tönkre a magyar fuvarozók a gazdaság zsugorodása miatt

A fuvarok számának csökkenése miatt a több mint 10 éve tartó krónikus és nagyon súlyos sofőrhiány is enyhülni kezdett.

Stubnya Bence
2024. december 5. 09:57 Vállalat

Még a lengyel gyárától is szabadulna a Northvolt, de az biztos, hogy nem a kínaiak fogják megmenteni

A svéd cég csődje arra utal, hogy nincs koherens uniós stratégia az akkumulátorgyártási értéklánc kiépítéséhez, az új Európai Bizottság azonban újra nekifutna a dolognak.

Stubnya Bence
2024. december 4. 14:12 Adat, Vállalat

Leépítésekre számítanak az autóiparban, de az ipar egészében nem látszanak a sötét felhők

Novemberben csak a német, osztrák, belga és lengyel iparcégek voltak pesszimistábbak a magyaroknál.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. december 9. 13:26 Adat

Külföldre megy a gáz a magyar tárolókból, ezért apad rohamosan a készletszint

Bár a tavalyinál és a tavaly előttinél kedvezőtlenebb időjárás is szerepet játszik abban, hogy gyorsan fogy a gáz a magyar tárolókból, messze nem ez a fő ok.

Hajdu Miklós
2024. december 9. 05:20 Adat

Lengyelek, románok, bolgárok százezrei léptek a magyarok elé a jövedelmi ranglétrán

Sok francia, portugál és szlovák jövedelmét hagyta le az elmúlt három évben a magyar társadalmi közép, de eközben szegényebb országok állampolgárai előztek.

Kiss Péter
2024. december 8. 05:35 Pénz

A beígért Trump-intézkedések időzítésén sok fog múlni

Nagyon más a helyzet, mint 2016-ban, és hiba lenne azt gondolni, hogy az elnök a Kongresszuson mindent simán átvisz.