Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 10. 17:04 Vállalat

Az autóipari cégvezetők még mindig nem hisznek eléggé az e-autókban

A KPMG tanácsadócég provokatív mondatot tett le a világ autóipari vezetőinek íróasztalára: a tisztán elektromos hajtású járművek meg fognak bukni a szükséges infrastruktúra megteremtésével kapcsolatos kihívások miatt. A válaszadók 54 százaléka egyetértett, ami egyrészt azt jelzi, hogy a tavalyi 61 százalék után kissé javult az elektromos autók jövőjének megítélése, ám a többség szerint még mindig erősen kérdéses a sikerük.

A felmérés elsősorban azért érdekes, mert nem a közvélekedést, hanem a szakemberek, azon belül is a döntéshozók hozzáállását vizsgálja. A KPMG az elemzésben emlékeztet arra, hogy például Norvégiában, ahol rövid idő alatt nagyon nagy lett az elektromos autók aránya, tavaly szeptemberben a hatóságok már arra szólították fel a lakosokat, hogy inkább ne vegyenek tisztán elektromos járműveket, mert nincs elég töltőállomás a használathoz.

Nagyon beszédes adat, hogy az e-autók bukására legnagyobb mértékben az energetikai és infrastruktúra-cégek vezetői szavaznak, náluk 70 százalék ért egyet a fenti állítással. A KPMG szerint azért, mert ők látják a legjobban, hogy nem csak a töltőállomások hiányoznak, hanem problémát okoz, ha túl sok e-autó szabadul rá az energetikai hálózatokra.

Magyarországon egyébként az autóipari cégvezetők tavalyhoz képest sokkal szkeptikusabbak lettek, az alábbi grafikon azt mutatja, hogy a bukást előrejelző mondattal ma már jóval többen értenek egyet, mint tavaly, a tartózkodók közül sokan a negatív vélemény oldalára állhattak:

 


A tanulmányból kiderül az is, hogy a cégvezetők sokkal inkább tartanak a töltési idő hosszúságától, mint a felhasználók. A döntéshozók 60 százaléka mondja azt, hogy ha a töltési idő hosszabb marad, mint a hagyományos (benzines-dízeles) tankolás ideje, akkor az e-autók bukni fognak, a felhasználóknál azonban ennek aránya csak 51 százalék. Ők a mindennapi használatban már rájöttek, hogyan kell alkalmazkodni a hosszú tankolási periódusokhoz. Magyarországon egyébként a cégvezetők 50, a felhasználóknak azonban csak 40 százaléka szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Az autóipar az üzemanyagcella alkalmazása felé fordul, a KPMG elemzése szerint ennek a megoldásnak az előretörése az elmúlt évek legfontosabb trendje. Az üzemanyagcellában elektromos áram keletkezik, tehát ezek is elektromos autók, de nagy különbség, hogy az áramot az autó a fedélzeten saját magának állítja elő, vagyis nem a hálózatot használja. A forrás döntően hidrogén, a végtermék víz, a töltés pedig ugyanolyan gyors, mint a fosszilis üzemanyag esetében. Ugyanakkor a hidrogén alapú közlekedés előtt is számos buktató és megoldatlan kérdés áll, erről nemrég itt írtunk részletesen.

Vállalat autóipar elektromos autó kpmg Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 16:44 Élet, Vállalat

Az uniós környezetvédelem kinyír egy népszerű Suzuki-modellt

Ha nem fojtják le a motort, akkor túl szennyező a Jimny, ha meg lefojtják, akkor terepre alkalmatlan terepjáró lesz belőle.

Stubnya Bence
2020. január 27. 14:57 Vállalat, Világ

A felmelegedésre fogad, földet vett az egyik legnagyobb spanyol borászat a most még hűvős Patagóniában

Becslések szerint 50 év alatt 1,6 fokkal nő majd Dél-Chilében az átlaghőmérséklet, ami ideális állapotokat jelent majd szőlőtermesztéshez.

Váczi István
2020. január 24. 06:55 Vállalat

Külföldön hasít egy magyar cég, közben itthon azért kell küzdenie, hogy az állam kifizesse

Végre be tudta indítani orosz gyárát a Sanatmetal-csoport, amely saját szakterületein Egert tenné meg Közép-Kelet-Európa orvosi centrumává.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 06:56 Élet, Világ

Jó lenne, de rövid távon lehetetlen a műanyag csomagolások uniós betiltása

Mint elefánt a porcelánboltba, úgy lépett be az új környezetvédelmi uniós biztos a hivatalába. A műanyagok elleni harc radikális képviselőjének tűnik a litván politikus.

Hajdu Miklós
2020. január 27. 06:51 Közélet

Ki fog derülni, mennyire káros volt leépíteni az oktatást

Eddig a munkavállalókért versenyeztek a cégek, és ez elfedte az oktatási rendszer már ismert, időközben egyre súlyosabbá vált problémáit. Ez hamarosan megváltozhat.

Fabók Bálint
2020. január 25. 07:29 Élet, Világ

Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába

Kína megelégelte, hogy a nyugat évtizedeken át hulladéklerakóként használta. Világszintű válságban van az újrahasznosítás, Magyarország is érintett.