A repülés fejlődésével kapcsolatban az utóbbi néhány évből aligha találunk olyan, a laikusok számára is szembetűnő példákat, mint az elektromos és az önvezető autók megjelenése vagy az elképesztő sebességű vasutak létesítése. Pedig a légi közlekedésben sem állt le az innováció. Ráadásul a fejlesztéseket nemcsak az mozgatja, hogy a fapados társaságok igyekeznek a lehető legtöbb utast felpréselni a repülőgépekre, hanem vannak a kényelmet szolgáló elképzelések is. Egy új megoldásnak köszönhetően például lehet, hogy előbb-utóbb megúszhatjuk a repülőterekre való kijutással járó nehézségeket.
A Bloomberg beszámolója szerint a francia AKKA Technologies legújabb terve az, hogy a repülőgépeket hosszú távú szárazföldi utakra is alkalmassá tegye. Az elképzelés szerint a légi járművek a jövőben az utasok otthonaihoz sokkal közelebb eső vasúti pályaudvarokról indulnak majd és azokra is érkeznek, a repülőtereken pedig csak addig állnak meg, amíg fel- és lecsatolják a pilótafülkét, valamint a szárnyakat a repüléshez szükséges hajtóművekkel.
Utópisztikusnak tűnhet a Link & Fly fantázianevet viselő ötlet, mégis, a franciák a Boeingnál kopogtatnak vele, és csak azért nem az Airbusnál, hogy csökkenthessék európai kitettségüket. Az elgondolás komolyságára utal az is, hogy a mintegy tucatnyi országban jelenlévő AKKA kifejezetten mérnöki tervezőirodák és gyártók összekötésével foglalkozik, főleg közlekedési projektek megvalósítása során. Maurice Ricci, az AKKA vezérigazgatója pedig úgy nyilatkozott, hogy az elektromos és önvezető autók térhódítása után a repülés területén várható a következő nagy átalakulás a közlekedésben.
A hagyományos repülőgépgyártók is érdekeltek abban, hogy az ő részvételükkel mielőbb történjen valami, ami felforgatja az ágazatot. Ha nem lépnek elég gyorsan, akkor a tech-cégek fejlesztései fogják meghatározni a légi közlekedés alakulását – az Uber repülő taxikat tervez, a Google társalapítója, Larry Page pedig a Kitty Hawk nevű egyszemélyes elektromos repülőgépek fejlesztésébe szállt be. Sőt, a franciák terve még a fapados társaságoknak is jól jöhet, mert megúszhatják a magas repülőtér-használati díjak jelentős részét.
Tech
Fontos