Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. június 6. 10:51 Tech

Magyarországon csak az informatikusok kapnak az áhított digitális átalakulásból

Bár a robotizáció elsősorban a kétkezi foglalkozásokat érinti, a digitális transzformáció előbb-utóbb a szellemi és vezetői pozíciókban dolgozók munkájára is ki fog hatni. Ez az átalakulás tulajdonképpen egy olyan vállalati kultúra és munkamódszer kialakítását jelenti, ami alkalmassá teszi a cégeket arra, hogy folyamatosan lekövessék a technológiai fejlődést a világban.

A Hungarian Business Leaders Forum és az Aon Magyarország közös kutatása szerint a magyarországi vállalkozások körében is terjed a felismerés, hogy a technológiai fejlődéssel járó előnyökhöz új értékesítési módszerekkel, üzleti modellekkel és új stratégiákkal juthatnak csak hozzá, ám a cégek többsége egyelőre leragadt a tervezésnél, és eddig csak kevesen vezettek digitális transzformációs programot.

A magyar felmérés eredményei szerint tízből hét cég tudatosan foglalkozik a kérdéssel, mintegy harmaduk pedig ki is alakított valamilyen vonatkozó stratégiát. A tervezésen viszont csak minden 10. cég jutott túl azzal, hogy be is vezette a saját digitális transzformációs programját. A nemzetközi eredmények alapján ezzel a magyar üzleti szféra eléggé le van maradva, külföldön ugyanis jellemzően a vállalatok harmada valósított meg ilyen intézkedést.

Annak ellenére, hogy a mindennapi működést alapjaiban érintő kérdésekről van szó, a tapasztalatok szerint a cégek csak rövid távon gondolkoznak, amikor a digitális transzformációról van szó. Nagy részük ugyanis a hatékonyságnövekedést, a költségek csökkenését és az ügyfél-elégedettség javítását tartja szem előtt, az olyan hosszú távú célok pedig, mint az üzleti modell megreformálása, háttérbe szorulnak.

Az is kiderült, hogy az átalakítások leginkább a cégek IT-részlegének jelentenek új feladatokat ahelyett, hogy minden munkavállalót felkészítenének a rájuk váró kihívásokra.

Ez abban is megnyilvánul, hogy a cégek alapvetően a munkafolyamatok automatizálását és digitalizálását, a már meglévő informatikai rendszerek fejlesztését és korszerű technológiák bevezetését végzik el vagy tervezik végrehajtani digitális transzformáció címén.

Pedig a valódi hosszú távú hasznokat és az igazi átalakulást az hozhatná, ha új szemléletmódot, üzleti modelleket vezetnének be a vállalatok, és fejlesztenék az alkalmazottaik digitális készségeit.

A megkérdezettek szerint az igazi átalakulást a pénz- és időhiány mellett az is akadályozza, hogy nincsenek jó szakértők, akik segítenék a – gyökeres változásokat egyébként sem kedvelő – cégvezetőket a komolyabb fejlesztések megtervezésében.

Mindez nem jelenti azt, hogy ne változnának az igények a munkavállalókkal szemben. A kutatás is arra jutott, hogy a tudás és a megbízhatóság mellett egyre fontosabbá válnak az úgynevezett puha készségek: a cégek olyan kollégákat fognak keresni, akik nyitottak az újdonságok iránt és képesek alkalmazkodni technológiai változásokhoz. Kevésbé fog számítani a tapasztalat, inkább a fejlődési potenciálra fognak figyelni a HR-esek az állásinterjúk során.

Tech automatizálás digitális transzformáció informatika soft skill Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Mészáros R. Tamás
2021. február 22. 16:13 Tech, Világ

A techszektor maga alá gyűrné, de minimum megcsapolná az autóipart

Az autók kerekes számítógépek lesznek, az autós cégek pedig bérgyártókká válhatnak - már ha belemennek ebbe az előnytelen alkuba.

Torontáli Zoltán
2021. február 13. 15:58 Tech

A digitális oltásigazolás technológiája rég kész, mégis elég nehéz lesz bevezetni

Nem mindegy, hogy milyen adatokat tud rólunk és mit tehetünk majd azzal az applikációval, amit a mobilunkra telepítünk.

Torontáli Zoltán
2021. február 5. 10:28 Élet, Tech

Applikációból is nyitható lesz a bevásárlókocsi, az érméket lassan elkezdhetik kivezetni

Számos nagy német láncnál tesztelik a megoldást, köztük van az Aldi és a Lidl is.

Fontos

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 16:55 Vállalat

A műanyagmentes drogéria csak egy álom, de közelíthetünk hozzá

Melyik fontosabb, a profit vagy a környezetvédelem, és szappannal mosakodjunk vagy tusfürdővel? Válaszol a Procter&Gamble, a világ egyik legnagyobb fmcg cégének k+f kommunikációs vezetője.

Jandó Zoltán
2021. február 25. 06:08 Vállalat

Konkurens nélkül megnyerte a közbeszerzést, majd engedett az árból 140 millió forintot

Dőlnek az állami megrendelések Tasnádi László cégéhez, ám ezúttal furcsa fordulatot vett egy tender.

Hajdu Miklós
2021. február 24. 16:40 Adat, Közélet

Az új vírusváltozatok ellen nem elegendőek az eddigi intézkedések

A visegrádi országok példái jól mutatják, hogy a brit és az egyéb változatok mennyire átírják a forgatókönyveket.