Hírlevél feliratkozás
László Pál
2023. december 29. 10:36 Podcast, Támogatói tartalom

Újra pozícióba kerültek a vevők autóvásárláskor, megint lehet alkudni

Normalizálódtak az ellátási láncok az idén, jövőre 3-4 százalék körül lehetnek az akciós THM-ek. Újra lehet alkudni az autóvásárláskor, vannak készletek is, így a magyar autóeladások is óvatosan el tudnak indulni, jövőre 5-10 százalékot nőhetnek.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast lejátszón lehet meghallgatni:

Európa a világ autópiacának nagyjából negyedét teszi ki évi 20 millió eladott autóval, amihez Magyarország mintegy 130 ezerrel járul hozzá, de ennek akár negyede is reexport lehet. Az itthoni árak ugyanis még mindig kedvezőbbek a nyugat-európaiakhoz képest, annak ellenére, hogy aki most új autót akar venni, akkor nagy szerencsével 6 millió forintnál be tud szállni, de az átlagos magyar újautó ár jóval 10 millió forint felett kezdődik. 

A globális autópiaci trendek jelenleg az elektrifikáció, az autómegosztás, a digitalizáció és az autonóm vezetés. Ezek közül az elektromos meghajtású autók terjedése jár az élen, 2021-ről 2022-re 55 százalékkal emelkedett a darabszámuk, így a világ összes autó eladásának közel 15 százalékát már ezek teszik  ki.

A növekmény legnagyobb részét Kína viszi el, ott 85 százalékkal nőttek az eladások, míg az USA-ban 55 százalékkal. Európában erősen függ a kormányzati támogatásoktól az e-autók elterjedése, de így is majdnem 20 százalékkal nőtt.

De nagyon hosszú út áll még az e-autók előtt. A világon évente eladott mintegy 90 millió autóból 10-15 millió között volt az e-autók száma. Ha továbbra is 50-60 százalékos mértékben nő évente az eladásuk, akkor csak 2045-ben jutunk el oda, hogy nagyjából fele-fele arányban legyenek a belső égésű motoros autók és az e-autók az utakon.

Magyarországon jelenleg 5 százalék az e-autók aránya az éves eladásoknál. A nemrég bejelentett 30 milliárd forintos támogatáscsomag növekedést hozhat, de komoly korlátok vannak. Az akkumulátor kapacitástól az autó bekerülési értékéig, az igénybe vehető összeg 2,8-4 millió forintig terjed. Magánszemélyek nem, csak cégek vehetik fel, de ez nem nagy korlátozás, hiszen a magas árak miatt a korábbi 20-25-ről 5 százalékra csökkent a magánvásárlók aránya az újautópiacon.

A podcast megjelenését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom autó autóvásárlás Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Stubnya Bence
2024. december 29. 06:04 Podcast

A minimálbér-emelés felét a vásárlók fizetik meg

A másik felét jellemzően a vállalatok nyelik le és gazdálkodják ki. A G7 Podcastban a minimálbér kutatója, Linder Attila beszélt az új eredményekről.

Fontos

Hajdu Miklós
2025. március 17. 06:00 Adat, Élet

Ezeken a településeken fojthatja le az ingatlanpiacot az identitásvédelem

Nyolc év alatt tízszeresére dráguló falura is van példa, a top 10-be pedig több mint hatszorozódó árakkal lehetett bekerülni a kistelepülések körében.

Bucsky Péter
2025. március 16. 06:06 Adat, Vállalat

Száznál is több hulladékos vállalkozás került süllyesztőbe a Mohu megjelenése óta

Jelentősen nőtt a felszámolások és végelszámolások száma a hulladékos ágazatban, amióta a Mol leányvállalatánál futnak össze a szálak.

Pecze Kristóf
2025. március 15. 19:00 Pénz

Jó befektetéseket is találni az államcsődök kontinensén

2025 nagy dobása lehet a latin-amerikai kötvények felülteljesítése, de csak erős idegzetű és hosszú távra befektetők fontolják meg ezt a lehetőséget.