Hírlevél feliratkozás
László Pál
2023. október 19. 09:38 Podcast, Támogatói tartalom

Küldetést is keresnek a munkában a Z-generációsok az anyagi megbecsültség mellett

Paradox módon öt-hat évvel ezelőtt, amikor még a létbiztonság volt jellemző, a generációmban, baráti körömben inkább a végtelen lehetőségek, szabadság bénította meg a döntéshozatalt – mondta Wettstein Albert a Pénz(m)érték podcastban. Most ezt felváltotta egy nagy bizonytalanság, aminek pozitív eredménye lehet az, hogy jobban érezzük a döntéseink tétjét, annak a súlyát, hogy mivel töltjük el az időnket.

A G7 hatrészes podcastsorozatában, a Pénz(m)értékben azt vizsgáljuk, hogyan bánnak a pénzzel az egyes korosztályok. Befolyásolja-e ezt az élethelyzetünk, a családi mintáink, a motivációink, az értékvilágunk, a jövőbe vetett bizalmunk és kétségeink? Vannak-e generációs jegyek, amik egy egész korosztály pénzhasználati szokásait meghatározzák? Igaz-e, hogy a Z-sek mindenben felhasználók, az Y-osok élményhajhászok, az X-esek leszegett fejjel mennek előre, és boomerek-e a boomerek?

A második részben azokkal foglalkozunk, akik épp végeztek az egyetemen, és elkezdték építeni karrierjüket. Vendégünk Steigervald Krisztián generációkutató és Wettstein Albert, a Munch ételmentő alkalmazás egyik – Z-generációs – alapítója. A felvételt ide kattintva vagy bármely podcastlejátszón lehet meghallgatni:

Ma már egy mikrovállalkozás is makroszinten gondolkozik, és rengeteg olyan vállalkozás van, aminek van egy sokkal fennköltebb tartalma, mint a pénzkeresés – mondta Steigervald Krisztián. A mi időnkben, amikor nem volt olyan könnyű az élet, a szüleink hatására inkább egy materiális dobozba kerültünk bele, a mostani fiatalokat pedig arra próbáljuk nevelni, hogy kicsit boldogabbak legyenek, ami nem materiális cél.

Volt olyan tőkealap, amelyik teljesen abszurdnak gondolta, hogy hármas fenntarthatóságban gondolkozunk, ami az anyagi, környezeti és társadalmi fenntarthatóságot jelenti – mondta Wettstein Albert. Ez minden befektetési szerződésünk első sora is. De már vannak olyan alapok, amelyek hasonló befektetési filozófiával rendelkeznek, és nem pusztán pénzügyi megtérülésben gondolkoznak.

Amikor elkezdtük mérni, kik a felhasználóink, kiderült, hogy az elsődleges célcsoportnak tekintett fiatal városi egyetemistáknál a 35-45 év közötti nők sokkal nagyobb arányban használják a Munchot – mondta Wettstein Albert. Érdekes felfedezés volt még, hogy a 65 felettiek is aktívan jelen vannak, sok telefonhívást kaptunk tőlük, hogyan működik az alkalmazás, ami szintén rácáfol egy sztereotípiára, hogy a nagyszülők alig használnak internetet. Van egy korszellem, és van egy felelősebb, tudatosabb értékválasztás, ami nem életkorhoz kötődik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Z-generációsok nem a bankoknak, hanem a kortársaknak hisznek, ha a pénzükről van szóMi befolyásolja azt, ahogy a pénzzel bánunk? Az élethelyzetünk, a családi mintáink, a motivációink, az értékvilágunk, a jövőbe vetett bizalmunk és kétségeink?

A podcast elkészítésében az Amundi Alapkezelő volt a partnerünk.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.