Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. november 8. 10:11 Podcast, Támogatói tartalom

Évi 700 milliárd forintot hoz a bankoknak, és jelzi a lakosság bizalmát is a jövőben, mi az?

A lízingpiac a GDP másfél százalékát, évi mintegy 700 milliárd forintot mozgat meg, mégis keveset hallani róla. Ebből 320-360 milliárd forintot tesz ki a személyautók lakossági és üzleti finanszírozása, amely a jelzálogfinanszírozás után a második legfontosabb lakossági szegmens a bankok számára, a személyi kölcsönnel mozog egy nagyságrendben.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva lehet meghallgatni:

Az autó talán a legfontosabb tartós fogyasztási cikkünk, és a lakosság jó hangulatához, bizalmához kapcsolódik: ha az autópiac elindul felfelé, az azt jelzi, hogy az emberek bíznak a jövőben, hajlandóak egy ekkora kiadást vállalni, még ha finanszírozva is – mondta Fekete Csaba. A többi lízingpiaci szegmensben ugyanez a helyzet: a kamionok, félpótkocsik beszerzése a logisztikai terület várakozásait vetíti előre, míg a traktorokba, kombájnokba való beruházás mutatja, mire számítanak, mennyire bíznak a gazdák a jövőben.

Mindezt az elmúlt másfél év eseményei nagyon jól leképezték: a koronavírus-válság első hullámában a személyautó-beszerzések nagyon visszaestek, de a vállalati flottapiac sokkal stabilabb volt, ők tartották magukat az előzetes terveikhez. Bár a fuvarozási piac a lezárásokkal összeomlott, később elsősorban az élelmiszeripari cégeknél nagyon élénk maradt a nagyhaszongépjárművek lízingje, és a csomagküldési szegmens is felfutott. A lízingpiac mezőgazdasági lába mindvégig nagyon stabil maradt, itt semmilyen visszaesést nem láttak, 2020, sőt 2021 első fele is rekordév volt. Akár 30 százalék feletti visszaesés inkább az egyéb gépek, berendezések piacán volt, főleg az autóipari beszállítóknál, termelő cégeknél – ez még mindig nem állt helyre a CIB Lízing vezérigazgatója szerint.

Kevesen gondolnák elsőre, de az emelkedő kamatok jót tesznek a lízingpiacnak. Ilyenkor az ügyfél olcsóbban jön ki, ha magas kamaton leköti pénzének nagyobb részét, és inkább finanszíroztatja, nem megveszi az új autót. Ezt általában a lízingre adott gyártói kamattámogatás is segíti, így lehet, hogy magas pénzpiaci kamatok idején is lehet 0 százalékos THM-es finanszírozási konstrukciókat találni a piacon.

A podcast elkészítését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom autó CIB haszongépjármű lízing Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.