Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. november 8. 10:11 Podcast, Támogatói tartalom

Évi 700 milliárd forintot hoz a bankoknak, és jelzi a lakosság bizalmát is a jövőben, mi az?

A lízingpiac a GDP másfél százalékát, évi mintegy 700 milliárd forintot mozgat meg, mégis keveset hallani róla. Ebből 320-360 milliárd forintot tesz ki a személyautók lakossági és üzleti finanszírozása, amely a jelzálogfinanszírozás után a második legfontosabb lakossági szegmens a bankok számára, a személyi kölcsönnel mozog egy nagyságrendben.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva lehet meghallgatni:

Az autó talán a legfontosabb tartós fogyasztási cikkünk, és a lakosság jó hangulatához, bizalmához kapcsolódik: ha az autópiac elindul felfelé, az azt jelzi, hogy az emberek bíznak a jövőben, hajlandóak egy ekkora kiadást vállalni, még ha finanszírozva is – mondta Fekete Csaba. A többi lízingpiaci szegmensben ugyanez a helyzet: a kamionok, félpótkocsik beszerzése a logisztikai terület várakozásait vetíti előre, míg a traktorokba, kombájnokba való beruházás mutatja, mire számítanak, mennyire bíznak a gazdák a jövőben.

Mindezt az elmúlt másfél év eseményei nagyon jól leképezték: a koronavírus-válság első hullámában a személyautó-beszerzések nagyon visszaestek, de a vállalati flottapiac sokkal stabilabb volt, ők tartották magukat az előzetes terveikhez. Bár a fuvarozási piac a lezárásokkal összeomlott, később elsősorban az élelmiszeripari cégeknél nagyon élénk maradt a nagyhaszongépjárművek lízingje, és a csomagküldési szegmens is felfutott. A lízingpiac mezőgazdasági lába mindvégig nagyon stabil maradt, itt semmilyen visszaesést nem láttak, 2020, sőt 2021 első fele is rekordév volt. Akár 30 százalék feletti visszaesés inkább az egyéb gépek, berendezések piacán volt, főleg az autóipari beszállítóknál, termelő cégeknél – ez még mindig nem állt helyre a CIB Lízing vezérigazgatója szerint.

Kevesen gondolnák elsőre, de az emelkedő kamatok jót tesznek a lízingpiacnak. Ilyenkor az ügyfél olcsóbban jön ki, ha magas kamaton leköti pénzének nagyobb részét, és inkább finanszíroztatja, nem megveszi az új autót. Ezt általában a lízingre adott gyártói kamattámogatás is segíti, így lehet, hogy magas pénzpiaci kamatok idején is lehet 0 százalékos THM-es finanszírozási konstrukciókat találni a piacon.

A podcast elkészítését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom autó CIB haszongépjármű lízing Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Holtzer Péter
2025. április 19. 06:50 Podcast

Egyszerre aggasztó és biztató a klímahelyzet – mi az oktatás szerepe?

Ha majd a fenntarthatóság tantárgyból tett érettségi is beszámítható lesz a felsőoktatási felvételibe, szélesebb körben fogják oktatni.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 25. 15:24 Világ

A magyar kormány kivár, a lengyelek tovább fegyverkeznek az uniós pénzügyi engedéllyel

Már eddig is ők költötték a legtöbbet a hadseregre a NATO-tagállamok közül gazdaságarányosan, de ezt kevésnek látják az orosz fenyegetés árnyékában.

Elek Péter
2025. április 25. 13:12 Világ

Lehet logika Trump viselkedésében, de megéri?

Meglepő, túlzott és közgazdaságilag nehezen indokolható az elnök vámpolitikája, de az legalább már látszik, hogy a célkeresztben elsősorban Kína van.

Torontáli Zoltán
2025. április 25. 06:07 Közélet, Vállalat

Kevesebb pénzt adna a kormány a Demján Sándor Program nyertes cégeinek

Az 1+1-nevű részt az utolsó pillanatban 1,25+0,75-re módosíthatják, így a nyertes pályázóknak nem adnának annyi támogatást, amennyit ígértek.