Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. július 27. 14:01 Podcast, Támogatói tartalom

Magyarországon ötödébe kerül egy startupba fektetni, mint a Szilícium-völgyben

Annyira túlfűtött most a globális kockázati tőkepiac, olyan sok a befektető, hogy szinte lehetetlen hozzáférni a tranzakciókhoz – ezért a nemzetközi befektetők egyre inkább keresik azokat a helyeket, ahol van még potenciál, és ilyen a tágabban vett kelet-közép-európai régió is – mondja Galácz Ábel, a Lead Ventures alapkezelő vezetője a G7 podcastban.

A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban, vagy ide kattintva hallgatható meg:

A régió előnye, hogy van egy nagyon jó mérnök-programozó „talentbázisa”, bár a vállalkozói kedv jellemzően alacsonyabb, mint nyugaton, inkább a biztonságos hátteret adó, nagy cégekhez mennek dolgozni az emberek, minthogy saját vállalkozást indítsanak. Előny még, hogy itt kevesebb pénzből tudnak eljutni fejlettebb stádiumba a startupok.

A régióban a magvető finanszírozási szakasz utáni szintű, úgynevezett scaleup tranzakció 2-4 millió eurós befektetés – ez az Egyesült Államokban 10 millió dollárnál kezdődik. Ez az összeg nagyjából ugyanazt a fejlettségi fokozatot, egy 20-30 fős csapat pénzügyi bázisát biztosítja hasonló időtávra. A különbséget elsősorban a bérköltségek eltérése adja, de ehhez hozzátartozik, hogy a megélhetési költségeknél, vagy például az irodabérlésnél sem mindegy, hogy a Szilícium-völgyben vagy Budapesten van a helyszín.

Még a koronavírus-járvány első hulláma alatt kapott 22 millió eurós befektetést az autógyárak részére önvezető rendszereket fejlesztő AI Motive. Galácz Ábel szerint a startupnál jól meglátták a piaci rést: a nagy techcégek – Google, Apple, Tesla – többnyire zárt ajtók mögött fejlesztik a teljesen önvezető autóikat, míg a nagy autógyártók szeretnék ezeket a technológiákat folyamatosan beépíteni a kínálatukba, de nincs meg a szoftveres képességük hozzá.

Az AI Motive az autógyártók számára önvezető modulokat biztosít, amelyek a leggyakoribb élethelyzetekre fókuszálnak, például az autópályás önvezetésre. Említette azt is, hogy 3,5 millió eurót kapott összesen az automatizált marketingszoftvert fejlesztő és értékesítő Recart budapesti csapata, akik abban segítenek elég hatékonyan a webshopoknak, hogy a vásárlók ne hagyják ott a szokásosan nagy arányban a bevásárlókosaraikat a fizetés előtt.

A podcast elkészítését a Lead Ventures támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom befektetés kockázati tőke Lead Ventures startup Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.