Felvásárlási ajánlatot tett a Dunakeszi Járműjavító Kft. a spanyol Talgo vonatgyártó teljes tulajdonrészére, ami a végleges és teljes átvételi szándékról árulkodik a Magyar Vasút szerint. Az üzletet még megakadályozhatja a spanyol kormány, de egyelőre nem látszik erre vonatkozó szándék, és a magyar fél is ennek elkerülésén igyekezett az elmúlt három hónapban.
Miért fontos ez? A Talgo magyar felvásárlása novemberben merült fel először, míg nagyjából egy évvel korábban a vasúti járműállomány korszerűsítését kezdte fontolgatni a kormány. Erre vonatkozóan közbeszerzés is indult, ám a tendert végül visszavonták. Ha ismét napirendre kerül az új kocsik vásárlása és összejön az üzlet, akár magyar tulajdonú cég is legyárthatja azokat.
Háttér: Az 1942-ben alapított Talgo évtizedes tapasztalatokkal rendelkezik a 200 kilométer/óra feletti sebességre képes modellek gyártásában, a közelmúltban Üzbegisztántól Dániáig a világ számos részén adott el vasúti kocsikat. A tavalyi év harmadik negyedévében 470 millió eurós árbevételt és 64,5 millió euró üzemi eredményt ért el a Talgo.
Mi várható? A Dunakeszi Járműjavító szert tehet a Talgo gyors vonatokkal kapcsolatos tapasztalataira és a spanyol gyártó a változó nyomtávszélesség kezelésében is jártas. Ezzel kevés más gyártó rendelkezik, így egyedi, speciális projektekben is szerepe lehet a Dunakeszi Járműjavítónak. Ez már csak azért is lenne előny, mert az egyiptomi vasútnak szánt, oroszokkal közös projektként indult megbízáson kívül eddig csak a 30-50 éves MÁV-Start személykocsik karbantartására rendeződött be a cég, saját termékekkel nem rendelkezik.
Közélet
Fontos