Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. szeptember 9. 11:03 Közélet

Valószínű, hogy lesz még állami támogatás e-autókra, de nem tudni, mikor

Steiner Attila, az Információs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy sajtóbeszélgetésen azt mondta, a tárcát meglepte, hogy az elektromos autók beszerzéséhez nyújtott támogatások iránt mekkora volt az érdeklődés. Ismert, hogy a minisztérium eredetileg három lépcsőben, egy-egy milliárd forintos keretösszeget hirdetett meg, az érdeklődést látva azonban összevonták és előrehozták a program későbbi részeit, azaz szétosztották a teljes, 3 milliárdos keretet.

Így viszont azok, akik csak a későbbi pályázatokon akartak indulni, hoppon maradtak. Steiner Attila azt mondta, jelenleg nincs több pénz allokálva az elektromos autó támogatásokra, és részletes elemzést kell végezniük arról, hogy milyen hatása volt a programnak. Ez még folyik, és ezért nem tud időpontot mondani arra, hogy az újabb támogatások mikortól válnak elérhetővé. A cél azonban egyértelmű, az ITM az elektromos hajtású járművek terjedését támogatni szeretné.

Az államtitkár egyébként a többek között az elektromos töltési megoldásairól ismert, svájci gyökerű ABB elektromos buszokkal foglalkozó rendezvényén beszélt a tervekről.

A buszokkal kapcsolatban elhangzott, hogy összesen 8500 busz fut ma a magyar utakon, ebből 2900 a helyi közlekedésben, és ezen belül majdnem 2700 a megyeközpontokban, illetve Budapesten.

Az első komolyabb elektromos buszbeszerzési tenderen a 25 ezer lakosnál nagyobb, konvergencia régiókban lévő városok pályázhattak, és 11 jelentkező között 123 e-busz beszerzésre nyílt lehetőség, összesen 24,6 milliárd forintért. Ezek tesztje még folyik, forgalomba állása csak a következő hónapokban várható.

Steiner Attila azt mondta, uniós forrásból a jövőben összesen 144 milliárd forintot terveznek elektromos busz beszerzésekre. A 8 ezres országos buszmennyiséghez képest még ez sem ad lehetőséget áttörő mértékű cserére, az első tender áraiból kiindulva mintegy ezer elektromos buszra lehet elég.

Az államtitkár szerint a forrást folyamatosan fogják megnyitni, és szeretnék elérni, hogy a megvásárolt buszoknál a magyar gyártás vagy beszállítás részaránya meghaladja az 50 százalékot.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet busz elektromos busz ITM pályázat Steiner Attila üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hajdu Miklós
2024. február 25. 15:58 Közélet

A bevándorlás már a 2000-es években is terítéken volt a magyar politikában

A kétezres években is jellemző volt a munkaerőhiány a magyar gazdaságban, a mostanihoz hasonló reakciókat kiváltva az akkori Orbán-kormányból.

Holtzer Péter
2024. február 24. 04:34 Közélet

Más szakmából átképzett tanárok – megoldás vagy álmegoldás a tanárhiányra?

Sokéves vegyipari múlttal vált kezdő tanárrá Fridez Dóra, aki most két határmenti kistelepülés iskolájában tanít.

Hajdu Miklós
2024. február 23. 15:42 Közélet

Az akkugyárak után erőmű is érkezik a Távol-Keletről

Kínai befektetők által telepített naperőművekkel oldódna meg az akkumulátorgyárak energiaellátása.

Fontos

Debreczeni Anna
2024. február 25. 04:34 Vállalat

Hogyan lehet egy ruhamárkának 8000 új terméke naponta?

A kínai Shein a világ egyik legnagyobb fast fashion ruhamárkája, amit annak köszönhet, hogy olcsó és nem akar kreatív lenni.

Nagy Zsolt
2024. február 24. 16:19 Világ

Erősíteni kellene Európát katonailag, de ez nem olyan egyszerű

Európának szembe kell néznie azzal a lehetőséggel, hogy legnagyobb katonai szövetségese, az Egyesült Államok nem lesz mindig a segítségére.

Debreczeni Anna
2024. február 24. 15:09 Világ

Csak tíz évvel később tudjuk meg, ha átléptük a 1,5 fokos küszöböt

Tavaly volt a legforróbb év a Földön a mérések kezdete óta.