Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. február 20. 12:18 Közélet, Pénz

Egy szerződés, aminek minden oldala 700 millió adóforintba kerül

A kormány „alapvető közérdeknek és demokratikus kötelességnek tartja, hogy a meghatározó kormányzati intézkedések kapcsán a magyar állampolgárok naprakész, minél több és minél részletesebb információt kapjanak”. Ezzel indokolja a Rogán Antal vezetése alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda, miért költenek el újabb 10 milliárd forintot a kék plakátokkal és mostanában Soros György arcképével fémjelzett kampányokra.

A még január elején aláírt, de csak most közzétett szerződés a legnagyobb a maga nemében, pedig ez már a 13. hasonló megállapodás. Az elmúlt alig több mint két évben összesen 56,6 milliárd forint ment el ilyen célra. Ez a negyede annak az összegnek, amit 2018-ban középfokú oktatásra szánt a kabinet.

 


Az egyébként továbbra is rejtély, hogy ebből a hatalmas összegből mi valósul meg. Rogán Antal minisztériuma ugyanis nagyon figyel arra, hogy ne lehessen kideríteni, melyik szerződésből melyik kampányt finanszírozták. Bár erre többször is rákérdeztek már a tárcánál, érdemi válasz sosem érkezett.

A feladatok leírása most sem túl konkrét. Bár az elvégzendő munkákat a szerződés mellékleteként hat oldalon részletezik, ebből lényegében semmi nem derül ki egyértelműen. Még a 10 milliárd forintból finanszírozott kampányok számáról is csak annyit tudhatunk meg, hogy valahova egy és tíz közé esik majd.

A mellékletek nélkül 14 oldalas szerződés elvileg év végéig szól, de a korábbi tapasztalatok alapján szinte biztos, hogy ennél sokkal előbb elkölti majd a pénzt a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Az eddigi legnagyobb, 8 milliárdos keretet például – legalábbis a szerződések aláírása alapján – három hónap alatt sikerült elszórni. Igaz, az épp a tavalyi választások hajrájában volt.

A megbízást természetesen ezúttal is nyíltan Fidesz-szimpatizáns Balásy Gyula ügynökségei kapták. Ami egy cseppet sem meglepő, hiszen a legutóbbi keretszerződésből mindenki mást kizártak, így jelenleg az állami kommunikációra elköltött közpénz-milliárdok csak ezeken a cégeken folyhatnak keresztül, bármiféle verseny nélkül.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMonopolizálódott az állami kommunikáció, 75 milliárd mehet egy emberhezA három kormányközeli ügynökségből egy maradt. Egyszereplős "piac" jött létre, ahol úgy áraz az egyetlen talpon maradt cég, ahogy csak akar.

 

Igaz, a kék plakátos kampányokat már akkor is Balásyék csinálták, amikor még voltak konkurensek. A két ügynökség, amelyek 2015-ben együttesen is csak durván 400 milliós forgalmat hoztak össze, 2017 eleje óta bő 55 milliárd forintot kaptak a kékplakátos kampányokért.

 

Közélet Pénz Balásy Gyula Nemzeti Kommunikációs Hivatal NKOH plakátkampány Rogán Antal Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Kiss Péter
2022. szeptember 25. 16:44 Közélet, Pénz

Alaposan betárazva indul harcba az MNB az infláció ellen

De vajon elegendő lesz-e a muníció a forint árfolyamának stabiliziálásra, és a pénzromlás megfékezésére?

Bucsky Péter
2022. szeptember 25. 04:34 Adat, Közélet

Rogán 446 milliót, a legszegényebb államtitkár 4 milliót keresett tavaly

A miniszterek és az államtitkárok vagyoni helyzete között óriási a különbség. Orbán Viktornál 27-en is többet keresnek. A szja-kedvezményekkel százmilliót spórolnak a miniszterek, de Rogán Antal nem él a kedvezménnyel.

Lannert Judit
2022. szeptember 22. 17:38 Közélet

A gyerekeink jövőjének ne a saját múltunkat képzeljük el

A közoktatás romjaiból érdemes nem a már elavult régit újraépíteni, hanem valami olyat, ami képes Magyarországot átvinni a 21. századba.

Fontos

Pálos Máté Hajdu Miklós
2022. szeptember 26. 04:24 Adat

Az abortusz egyre inkább a 24 év alattiak tapasztalata Magyarországon

Bár a sajtóban csak szívhangtörvény néven elhíresült rendelet több mint egy hete hatályos, mégsem egyértelmű, pontosan mi lenne az orvosok jogszabályi kötelessége, ahogy az sem, mire számíthatnak a várandós nők.

Avatar
2022. szeptember 24. 15:27 Pénz, Világ

Fontos részleteket takar el a nyilvánosság elől a brit udvartartás, a közvélemény ennek ellenére kitart mellettük

III. Károly népszerűsége sokat javult, mióta király lett, bár vannak, akik szerint túl sokba kerül a királyi intézmény fenntartása.

Fabók Bálint
2022. szeptember 24. 07:51 Tech

G7 Reggel: Goudát beérő trappista és egy spórolós óvónő

A kormány recessziós várakozása, egy szemléletformáló élményről és árdrágítók elleni razzia a mai G7 Reggelben.

Ne hagyd ki