Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 23. 16:03 Közélet

Majdnem annyit ér a BL álomcsapata, mint az egész Magyar Telekom

Közel harminc különböző felállásban rakta össze a labdarúgó Bajnokok Ligája (BL) álomcsapatait a Transfermarkt. Mivel a szakoldal az átigazolásokra, és a futballisták értékének megbecslésére specializálódott, ezért a módszertan nem volt túl bonyolult: minden posztra a legtöbbet érő játékost tették. Bár a stratégiáktól függően az álom tizenegyek összetétele esetenként eltérő lett, egyetlen alkalommal sem sikerült 1 milliárd euró alatti összértéket kihozni, és Messi, illetve Neymar minden csapatba befért.

A legértékesebb együttest 1,26 milliárd euróért, azaz jelenlegi árfolyamon közel 407 milliárd forintért lehetne megvenni. Ez mindössze 18 milliárd forinttal kevesebb, mint amennyi a legnagyobb magyar távközlési cég, a Magyar Telekom jelenlegi piaci kapitalizációja.

Az álomcsapatok álomcsapatát három különböző felállásban is sikerült kihozni. Mivel a csatárokat mindig többre értékelik a védőknél, természetesen a támadóbb felfogású stratégiáknál állt meg magasabban a számláló (3-5-4, 3-4-2-1, 3-1-4-2), azonban így sem mindig ugyanazok a játékosok kaptak helyet a pályán. Kane, Salah, Messi, Neymar, Pogba, Umtiti és Varane azonban mind a három csapatba bekerült, ők heten együtt 913 millió eurót érnek.

Bár az álomcsapat összeállítása csak játék a számokkal, a hatalmas összegek elég jól mutatják az átigazolási piac problémáit. A G7.hu is foglalkozott már korábban azzal a buborékkal, ami az elmúlt években az európai futballban kialakult, és amivel hosszabb távon a legtöbb pénzből gazdálkodó csapatok sem fognak tudni mit kezdeni. Az éles verseny miatt teljesen elszállt átigazolási díjak eredményeként az öt legnagyobb bajnokság*angol, német, spanyol, olasz, francia csapatai 2017-ben már egymilliárd euróval költöttek többet játékosvásárlásra, mint amennyit eladásokon kerestek. Ez a duplája a korábbi években megszokott különbözetnek.

 

Számviteli okokból a hatalmas kiadások rövidtávon nem okoznak veszteséget (igaz ettől még pénz kell hozzájuk), hosszabb távon viszont már a csapatok üzleti eredményességét is jelentősen ronthatják. A legnagyobb nyugati klubok ugyan egyre több forrásból gazdálkodnak, a lufi kidurranása azonban őket is megroppanthatja.

A BL-ben szereplő 32 csapat játékosainak együttes értéke egyébként a 14 milliárd eurót is meghaladja, ami jelenlegi árfolyamon 4535 milliárd forint. Az egy dolog, hogy ennyi értéket teljes Magyarország nagyjából öt hét alatt állít elő, de két legnagyobb hazai cég, az OTP és a Mol együttes értékes sem sokkal haladja meg ezt az összeget.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet átigazolási díjak Bajnokok Ligája labdarúgás Messi neymar Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.