Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 21. 07:58 Közélet, Pénz

Megújul a Blaha, hosszabb lesz a 3-as metró, de a biciklis fejlesztések elmaradnak

Közel 6 milliárd forintot költ el különböző fejlesztésekre, illetve azok tervezésére a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK). A szervezet egyszerre nyolc közbeszerzésének eredményét tette közzé, s bár ezek közül három is eredménytelen lett, több nagyobb beruházásról is kiderült, hogy ki csinálhatja meg és mennyiért.

A legdrágább projekt az észak-déli M3 metró meghosszabbításának tervezése, ami nem meglepő, mivel elég komplex beruházásról van szó. A metróvonal négy új állomással bővülne, amelyek közül kettőt a föld alatt, kettőt a felszínen alakítanának ki. Emellett a Megyeri úti végállomásra egy intermodális csomópontot álmodott meg a BKK, így itt kezdeni kell valamit a villamos és buszvégállomással, parkolókat kell építeni, a Megyeri utat pedig át szeretnék vezetni a Budapest-Vác vasútvonal alatt.

Nem csoda, hogy a projekt tervezése is majdnem 3 milliárd forintba kerül. A munkát az ilyen jellegű állami tendereken mostanában taroló Főmterv Zrt. kapta, igaz ezúttal nem egyedül, hanem a Viköti Mérnöki Iroda Kft-vel konzorciumban. A nyertesek hatalmas összegért mások mellett

  • Készítenek egy megvalósíthatósági tanulmányt és egy költség-haszon elemzést
  • Összeállítják az engedélyezési terveket
  • Lefolytatják a szükséges eljárásokat és természetesen
  • Leszállítják a végleges kiviteli terveket.

Ehhez képest a többi projekt kicsinek számít, még akkor is, ha a Bökényföldi út – Rákosligeti határút és Cinkotai út felújítását 1,64 milliárdért vállalta a Colas Út Zrt. és HE-DO Kft. kettőse, a Fehérvári utat pedig 862 millióért újítja fel a Swietelsky.

Ezeknél vélhetően drágább lesz majd a Blaha Lujza tér megújítása, ez azonban a 3-as metróhoz hasonlóan még csak a tervezési fázisban tart. A kiírás szerint a közteret 10 ezer négyzetméteren fogják rendezni, a Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződését akadálymentesítik és az aluljárót illetve a nyilvános wc-ket is rendbe hoznák. Most annyi derült ki, hogy rekonstrukciónak csak a tervezése közel 140 millió forintba kerül, és a megbízást a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. valamint az Uvaterv Zrt. kapta.

Nem sikerült azonban mindenhol megtalálnia a megfelelő partnert a BKK-nak. A Margit Krt. felújítását például túl drágán vállalták volna, a meghirdetett kerékpáros projektre (amely keretében két kerékpárutat újítottak volna fel, illetve a metró és a HÉV állomások mellett is tárolókat helyeztek volna el) pedig nem is érkezett ajánlat. Pedig biciklis fejlesztésekre elég nagy szükség lenne. A Magyar Kerékpárosklub épp csütörtökön publikálta nemrégiben végzett kutatását, amiből kiderült, hogy felnőtt lakosság 70 százaléka szokott kerékpározni, több mint harmada hetente többször is biciklire ül, az infrastruktúrával azonban a többség kifejezetten elégedetlen.

Közélet Pénz 3-as metró bkk Blaha Lujza tér Fehérvári út kerékpár Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2019. május 16. 12:17 Közélet

Tabuk fogságában a magyar gazdaságpolitika

A magyar konvergencia program azt a látszatot kelti, hogy már sikerült megteremteni a tartósan gyors növekedés gazdaságpolitikai előfeltételeit.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Avatar
2019. május 14. 17:08 Közélet

Üzentünk Brüsszelnek: a lehetséges világok legjobbika jön

Az euró bevezetésével továbbra sem foglalkozik érdemben a kormány, és olyan gazdasági növekedéssel számol, amelyhez nagyon jól kell alakulniuk a külső feltételeknek.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

Váczi István
2019. május 14. 06:54 Közélet

Az oktatásban káoszt hozott, ideje kipróbálni a közlekedésben

Pár éve még 24 Volán-vállalat volt, hamarosan csak egy marad. Közben meg kellene nyitni az ágazatot a magáncégek előtt, de ez valószínűleg csak minimális szinten történik meg.

Debreczeni Anna
2019. május 13. 17:34 Vállalat

Bécsből nézve jó ötletnek tűnik a kormány 750 milliárd forintos projektje

Kovács Imrét, Európa második számú vasúti árufuvarozó vállalatának igazgatósági tagját egyebek mellett arról kérdeztük, érdemes-e ennyi pénzt költeni a Budapest-Belgrád vasútvonalra.