Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 21. 07:58 Közélet, Pénz

Megújul a Blaha, hosszabb lesz a 3-as metró, de a biciklis fejlesztések elmaradnak

Közel 6 milliárd forintot költ el különböző fejlesztésekre, illetve azok tervezésére a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK). A szervezet egyszerre nyolc közbeszerzésének eredményét tette közzé, s bár ezek közül három is eredménytelen lett, több nagyobb beruházásról is kiderült, hogy ki csinálhatja meg és mennyiért.

A legdrágább projekt az észak-déli M3 metró meghosszabbításának tervezése, ami nem meglepő, mivel elég komplex beruházásról van szó. A metróvonal négy új állomással bővülne, amelyek közül kettőt a föld alatt, kettőt a felszínen alakítanának ki. Emellett a Megyeri úti végállomásra egy intermodális csomópontot álmodott meg a BKK, így itt kezdeni kell valamit a villamos és buszvégállomással, parkolókat kell építeni, a Megyeri utat pedig át szeretnék vezetni a Budapest-Vác vasútvonal alatt.

Nem csoda, hogy a projekt tervezése is majdnem 3 milliárd forintba kerül. A munkát az ilyen jellegű állami tendereken mostanában taroló Főmterv Zrt. kapta, igaz ezúttal nem egyedül, hanem a Viköti Mérnöki Iroda Kft-vel konzorciumban. A nyertesek hatalmas összegért mások mellett

  • Készítenek egy megvalósíthatósági tanulmányt és egy költség-haszon elemzést
  • Összeállítják az engedélyezési terveket
  • Lefolytatják a szükséges eljárásokat és természetesen
  • Leszállítják a végleges kiviteli terveket.

Ehhez képest a többi projekt kicsinek számít, még akkor is, ha a Bökényföldi út – Rákosligeti határút és Cinkotai út felújítását 1,64 milliárdért vállalta a Colas Út Zrt. és HE-DO Kft. kettőse, a Fehérvári utat pedig 862 millióért újítja fel a Swietelsky.

Ezeknél vélhetően drágább lesz majd a Blaha Lujza tér megújítása, ez azonban a 3-as metróhoz hasonlóan még csak a tervezési fázisban tart. A kiírás szerint a közteret 10 ezer négyzetméteren fogják rendezni, a Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződését akadálymentesítik és az aluljárót illetve a nyilvános wc-ket is rendbe hoznák. Most annyi derült ki, hogy rekonstrukciónak csak a tervezése közel 140 millió forintba kerül, és a megbízást a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. valamint az Uvaterv Zrt. kapta.

Nem sikerült azonban mindenhol megtalálnia a megfelelő partnert a BKK-nak. A Margit Krt. felújítását például túl drágán vállalták volna, a meghirdetett kerékpáros projektre (amely keretében két kerékpárutat újítottak volna fel, illetve a metró és a HÉV állomások mellett is tárolókat helyeztek volna el) pedig nem is érkezett ajánlat. Pedig biciklis fejlesztésekre elég nagy szükség lenne. A Magyar Kerékpárosklub épp csütörtökön publikálta nemrégiben végzett kutatását, amiből kiderült, hogy felnőtt lakosság 70 százaléka szokott kerékpározni, több mint harmada hetente többször is biciklire ül, az infrastruktúrával azonban a többség kifejezetten elégedetlen.

Közélet Pénz 3-as metró bkk Blaha Lujza tér Fehérvári út kerékpár Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Török Zoltán
2022. január 18. 15:59 Közélet

Egyre közelebb van, amikor már nem egészségügyi válsághelyzetként tekintünk a járványra

Bizonytalanság és kiszámíthatatlanság – talán ez a két jelző írja le legtalálóbban az elmúlt két évet, és nem lehetünk biztosak benne hogy 2022 mást hoz.

Avatar
2022. január 17. 16:34 Közélet

Több mint 1000 milliárd forintnyi koronába került a norvégoknak az e-autók tavalyi tarolása

Az értékesített új autók kétharmada elektromos volt, ami után adókedvezmény jár.

Hobot Péter
2022. január 16. 17:13 Adat, Közélet

Egyenlőbb társadalom és szigorú versenypolitika kell egyre több közgazdász szerint

Egyre nagyobb az egyetértés az amerikai közgazdászok körében, hogy kezdeni kell valamit a monopóliumokkal és a növekvő egyenlőtlenséggel.

Fontos

Pálos Máté
2022. január 19. 17:10 Élet

Pedagógus-krízis: harmadannyi pályakezdő, nagy lemorzsolódás, idősödő tanárkar

Akárhogy nézzük a nyilvánosan elérhető számokat, nem áll meg a minisztérium érvelése, amely szerint nincs baj.

Mészáros R. Tamás
2022. január 19. 06:35 Adat, Világ

Mindenhol népszerű, de kevés helyen sikeres az újraiparosítás

Alig néhány ország van a világon, amelyet nem ért el a dezindusztrializáció, de Magyarország köztük van.

Hajdu Miklós
2022. január 18. 06:19 Adat

Itt az omikron, de Magyarország nem szigorít – kellene?

Megvizsgáltuk az óvintézkedések és az átoltottság összefüggését a járvány erősségével: az oltások számítanak igazán, de a szigorítások sem közömbösek.