Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. október 21. 13:02 Élet

Az elektromos autók gyártói után a vásárlók is kapnak némi támogatást a kormánytól

60 milliárd forintos program indul az elektromos autózás népszerűsítésére, az összeg egyik felét a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, a másikat vállalkozások autóvásárlásának támogatására szánja a kormány. Az autóvásárlási támogatás nem előzmények nélküli az országban, és bizonyos szempontból a korábbi rendszerhez képest fukarnak tűnhet.

Miért fontos ez? Magyarország egyre inkább érdekeltté válik az elektromos autózás fejlődésében, igaz, a hazai kereslet aligha lehet érdemi tényező a nagy gyártók számára. A kormány mindenesetre az elektromobilitásban látja a magyar gazdaság jövőjét, és a klímaváltozás elleni küzdelemben is nagy jelentőséget tulajdonít a villanyautók térnyerésének.

  • Korábban magánszemélyeket is támogatott a kormány villanyautók megvásárlásában. 2021-ben 3 milliárd forintos keretösszeget osztottak szét a hivatalok az igénylők között. A két évvel ezelőtti pályázatot megelőzően három program keretében összesen közel 12 milliárd forint értékű támogatás állt az új elektromos autók vásárlóinak rendelkezésére.

Számokban: a mostani, 30 milliárdos keret tehát közel a duplája az eddigi kormányzati támogatásoknak, de magánszemélyek nem részesülhetnek belőle. Korábban pedig nagy érdeklődés volt a pályázat iránt, 2021-ben a 3 milliárdos keret egy nap elfogyott, hasonlóan az előző évben tapasztaltakhoz. 2021-ben végül 1234 pályázó jutott legfeljebb 2,5 millió forint támogatáshoz.

  • A nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is jelentős pályázat volt a piacon 2019 közepét követően, aminek keretében több mint 28 ezer család kapott költségvetési hozzájárulást autóvásárlásához tavaly év végéig. A legalább hétszemélyes autók megvásárlását 2021 augusztusáig 60 milliárd forinttal támogatta a kormány.
  • Az akkumulátorgyártó és elektromos járműgyártó cégek 1050 milliárd forint állami támogatást kaptak a beruházásaikhoz.

Tágabb kontextus: A magyar gazdaságpolitika elköteleződése az autóipar, illetve újabban az elektromos járművek gyártása iránt kétségtelen – Orbán Viktor csütörtökön a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD alapító elnökével tárgyalt Sencsenben.

  • A magyar járműállomány kifogásolható állapotán van mit szépíteni eközben, a gépkocsik átlagosan 15,6 évesek.
  • Érdekes egybeesés, hogy a BYD elektromos autónak hivatalos forgalmazása most kezdődik Magyarországon. A kínai vállalat ráadásul hamarosan bejelentheti új európai gyárberuházásának pontos helyszínét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk64 millió forintba kerül egy akkumulátorgyári munkahely a magyar állam számáraSokféle formában támogatja a kormány az akkumulátorgyárak letelepedését, és az összegek is olyan jelentősek, hogy abból több évnyi bért ki lehet fizetni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet állami támogatás BYD elektromos autó elektromos autók Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Stubnya Bence
2025. március 26. 06:01 Élet, Vállalat

Temetik az otthoni munkát, de éppen most alakul ki a mindenki számára hasznos formája

Szigorításról szólnak a hírek, pedig stabilizálódik a távmunka szerepe, és egyre inkább látszik, hogy hány irodai nappal kerülhetők el a hátrányai.

Torontáli Zoltán
2025. március 25. 15:55 Élet

Mi lesz a nyugdíjrendszerrel, ha a súlycsökkentő csodaszer miatt tovább élnek az emberek?

Tőlünk nyugatra fontos szempont, hogy ha nagyon hirtelen nő meg a várható élettartam, akkor a biztosítók nem tudják kigazdálkodni ennek költségeit.

Fontos

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Hajdu Miklós
2025. március 28. 13:29 Adat

Olyasmiről árulkodhat a rekordalacsony születésszám, amiről a kormány hallani sem akar

Ha folytatódik a kedvezőtlen tendencia, az arra utalhat, hogy a családtámogatások csak előrehozták az amúgy is tervezett gyermekek megszületését.