Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. szeptember 9. 11:34 Adat, Élet

A zöld rendszámos autók úgy terjednek, mintha nem is lenne járvány

Érdekes grafikont mutatott be Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az ABB által rendezett e-mobilitási beszélgetésen. Az alábbi ábrán az látszik, hogy a zöld rendszámos autók száma 2019 januárjában még 10 ezer volt, másfél év alatt pedig megduplázódott, jelenleg mintegy 20 ezer ilyen autó fut a magyar utakon.

Az is jól látszik, hogy a növekedés üteme egyenletes. Ritkán lehet ma ehhez akárcsak hasonló számsort találni, amelyet a koronavírus-járvány miatti tavaszi leállás egyáltalán nem befolyásolt. Az elektromos autók és a hibridek népszerűsége azonban töretlennek látszik.

Kaderják Péter megerősítette, hogy az elektromos mobilitás iránt érdeklődők számára a következő nagy állami lépés az elektromos rásegítésű kerékpárok, azaz pedelecek támogatása lesz. A program nagy valószínűséggel még szeptemberben elindul, a részletek kidolgozása azonban még folyik, ezért az államtitkár nem tudott arról nyilatkozni, hogy mekkora lesz a keretösszeg, illetve az egy kerékpárra igényelhető maximális összeg.

Pethő József, a Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára azt mondta, nemzetközi felmérésük szerint a magyarok nagyon hasonló válaszokat adnak az elektromos autókkal kapcsolatos kérdésekre, mint például a német, a norvég, vagy a dán megkérdezettek.

Az elektromos autókkal szemben továbbra is az a legnagyobb aggálya az embereknek, hogy magas az áruk, problémát okozhat a korlátozott hatótávjuk, és idővel a használt autóként való kezelésük.

A felmérés nyugat-európai válaszadóinak jelentős része egyszerű választ ad a használt problémára: eladja az autót, és jellemzően csak három évig tart meg egy-egy új modellt. Ez az időtartam többnyire megfelel az e-autókra érvényesíthető különböző támogatások ciklusával. A felmérés azt is megmutatta, hogy az e-autók iránt jelenleg akkora a nemzetközi kereslet, hogy használtan sem nehéz értékesíteni őket, ráadásul még viszonylag magas áron sem.

A magyar válaszadók között csak 11 százalék volt azoknak az aránya, akik hetente legalább egyszer több mint 150 kilométert autóznak egy nap alatt, és a felmérés eredményei egyébként azt is megmutatták, hogy a megkérdezettek tisztában vannak azzal, hogy a mindennapi igényeik döntő részét egy elektromos autóval kényelmesen le lehetne fedni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Élet autó elektromos autó pedelec támogatás zöld rendszám Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Torontáli Zoltán
2024. december 11. 12:25 Adat, Élet

Idén jól jártak a nyugdíjasok a kormány tévedésével, de jövőre fordulhat a kocka

Bár a rendszer ezt elvileg kizárja, idén több százalékkal emelkedik a nyugdíjak reálértéke. Jövőre ez már biztosan nem lesz így.

Jandó Zoltán
2024. december 9. 13:26 Adat

Külföldre megy a gáz a magyar tárolókból, ezért apad rohamosan a készletszint

Bár a tavalyinál és a tavaly előttinél kedvezőtlenebb időjárás is szerepet játszik abban, hogy gyorsan fogy a gáz a magyar tárolókból, messze nem ez a fő ok.

Hajdu Miklós
2024. december 9. 05:20 Adat

Lengyelek, románok, bolgárok százezrei léptek a magyarok elé a jövedelmi ranglétrán

Sok francia, portugál és szlovák jövedelmét hagyta le az elmúlt három évben a magyar társadalmi közép, de eközben szegényebb országok állampolgárai előztek.

Fontos

Stubnya Bence
2024. december 11. 15:37 Közélet

Aprópénzzel fékezné a lakásdrágulást a kormány, miután százmilliárdokkal gyorsította

Nagy kérdés, hogy ennyi keresletet élénkítő intézkedés mellett elég lesz-e évi 40 milliárd forint lakásépítésre ahhoz, hogy javuljon a lakhatás megfizethetősége.

Mészáros R. Tamás
2024. december 11. 06:02 Közélet, Pénz

Beindult Orbán kifektetési terve, de nem úgy, ahogy megálmodta

Elkezdett záródni az olló a ki- és beáramló jövedelmek között, de elsősorban nem a kivitt működőtőke megtérülése, hanem a háztartási vagyon külföldre vándorlása miatt.

Trippon Mariann
2024. december 10. 15:50 Pénz

Meddig gyengül még az euró a dollárral szemben?

Az euróövezetben gyorsabban csökkenhet az alapkamat, mint az Egyesült Államokban, ennek ellenére valószínűleg nem sokat erősödik már a dollár.