Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. szeptember 9. 11:34 Adat, Élet

A zöld rendszámos autók úgy terjednek, mintha nem is lenne járvány

Érdekes grafikont mutatott be Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az ABB által rendezett e-mobilitási beszélgetésen. Az alábbi ábrán az látszik, hogy a zöld rendszámos autók száma 2019 januárjában még 10 ezer volt, másfél év alatt pedig megduplázódott, jelenleg mintegy 20 ezer ilyen autó fut a magyar utakon.

Az is jól látszik, hogy a növekedés üteme egyenletes. Ritkán lehet ma ehhez akárcsak hasonló számsort találni, amelyet a koronavírus-járvány miatti tavaszi leállás egyáltalán nem befolyásolt. Az elektromos autók és a hibridek népszerűsége azonban töretlennek látszik.

Kaderják Péter megerősítette, hogy az elektromos mobilitás iránt érdeklődők számára a következő nagy állami lépés az elektromos rásegítésű kerékpárok, azaz pedelecek támogatása lesz. A program nagy valószínűséggel még szeptemberben elindul, a részletek kidolgozása azonban még folyik, ezért az államtitkár nem tudott arról nyilatkozni, hogy mekkora lesz a keretösszeg, illetve az egy kerékpárra igényelhető maximális összeg.

Pethő József, a Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára azt mondta, nemzetközi felmérésük szerint a magyarok nagyon hasonló válaszokat adnak az elektromos autókkal kapcsolatos kérdésekre, mint például a német, a norvég, vagy a dán megkérdezettek.

Az elektromos autókkal szemben továbbra is az a legnagyobb aggálya az embereknek, hogy magas az áruk, problémát okozhat a korlátozott hatótávjuk, és idővel a használt autóként való kezelésük.

A felmérés nyugat-európai válaszadóinak jelentős része egyszerű választ ad a használt problémára: eladja az autót, és jellemzően csak három évig tart meg egy-egy új modellt. Ez az időtartam többnyire megfelel az e-autókra érvényesíthető különböző támogatások ciklusával. A felmérés azt is megmutatta, hogy az e-autók iránt jelenleg akkora a nemzetközi kereslet, hogy használtan sem nehéz értékesíteni őket, ráadásul még viszonylag magas áron sem.

A magyar válaszadók között csak 11 százalék volt azoknak az aránya, akik hetente legalább egyszer több mint 150 kilométert autóznak egy nap alatt, és a felmérés eredményei egyébként azt is megmutatták, hogy a megkérdezettek tisztában vannak azzal, hogy a mindennapi igényeik döntő részét egy elektromos autóval kényelmesen le lehetne fedni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Élet autó elektromos autó pedelec támogatás zöld rendszám Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Bucsky Péter
2024. április 3. 04:33 Adat, Közélet

Kozmetikázott adatokkal tupírozza fel Lázár minisztériuma az ország- és vármegyebérletek eredményeit

Megkapargattuk a sikerpropaganda felszínét, ennek nyomán a KSH jelezni fogja, hogy az új adatok nem összehasonlíthatók a korábbiakkal.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.