Az Egyesült Államok középnyugati területeit sújtó rekord hideg az autótulajdonosok életét is megkeserítette, különösen azokét, akik elektromos meghajtású kocsit vettek. Ez a tábor egyre nagyobb, hiszen csak a Tesla több mint 245 ezer autót adott át tavaly, háromszor többet, mint 2017-ben.
Nem titok, hogy hidegben kevesebbet bírnak az akkumulátorok, különösen, ha a hideg -30-40 fokot jelent. Ennek megfelelően a múlt héten elárasztották a közösségi médiát az ezzel kapcsolatos panaszok. Egy New Jerseyben élő Tesla Model 3 tulajdonos például arról számolt be a Bloomberg cikke szerint, hogy a hideg miatt éjszaka 30-40 kilométerrel csökken a kocsi hatótávja, munkába menet pedig további 10-15 kilométerrel a szokásoshoz képest. (A Model 3 elméleti hatótávolsága 350-500 kilométer egy töltéssel.)
„60 ezer dollárt fizettem azért, hogy ilyen gyorsan merüljön az akkumulátor”
– jegyezte meg az illető.
Az akkumulátorral kapcsolatos problémák ugyanúgy sújtják a Nissan Leaffel vagy Chevrolet Volttal közlekedőket, de a Tesla-tulajdonosoknak egy extra nehézséggel is számolniuk kell. A cég alapítója, Elon Musk rengeteget gyötörte a mérnököket annak érdekében, hogy a kilincsek az ajtóba legyenek süllyesztve, ami marketing szempontból be is jött, a vevők szeretik. Egészen addig, míg nem szembesülnek azzal, hogy a szokásos nyitási mód – meg kell nyomni az egyik oldalát, hogy a másikat kihúzhassák – hidegben nem működik.
Kanadából többen is jelentkeztek alternatív használati utasítással. Volt, aki egyszerűen rásózott egyet az ajtóra, míg más egy a fogászatban használatos, egyszerűen lehúzható ragasztóréteggel óvta a sofőroldali ajtó kilincsét. Idővel ezek a trükkök idehaza is hasznosak lehetnek, Nyugat-Európába mindenesetre már megérkezett az első szállítmány a Model 3-ból.
Elon Must Twitteren azt ígérte még január vége felé, hogy hamarosan kiadnak egy szoftverfrissítést, amely enyhít a téli problémákon.
Élet
Fontos