Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2021. január 19. 12:44 Adat

Rekordmértékben estek tavaly az európai autóeladások

Az új személyautók regisztrációja 24 százalékkal csökkent 2020-ban az előző évhez képest – tette közzé az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) kedden. Ez a legjelentősebb visszaesés 1990 óta, mióta a szervezet összesíti az európai adatokat.

Ahogy az ábrán is látszik, az európai autóeladások már a járvány megjelenése előtt is csökkentek, a tavaszi lezárások pedig jelentős visszaesést hoztak. A tavasszal elmaradt vásárlások pótlása azonban nem billentette vissza a kereskedelmet, mindössze egyetlen hónapban, szeptemberben haladták meg az előző évit az eladások.

Az elektromos és hibrid autók piaca ezzel együtt számottevően bővült. A Bloomberg becslése szerint Európában tavaly először adtak el több részben vagy teljesen elektromos autót, mint Kínában. 2021-ben várhatóan 1,9 millió ilyen autót adnak el a kontinensen, a világpiac 40 százalékát lefedve. A Bloomberg szerint 2021 negyedik negyedévében adhatnak el először több elektromos vagy hibrid autót az EU-ban, mint dízelt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég az autóipari jó hírek mögött is nagy bizonytalanság látszikA magyar járműgyártás meglehetősen kiszolgáltatott a külföldi vállalatoknak, miközben az ágazat hazai kézben lévő része nincs könnyű helyzetben.

December leginkább a két legnagyobb európai gyártónak sikerült jól az ACEA szerint. A Volkswagen csoport 8,2 százalékkal több autót adott el, mint az előző évben, a PSA csoport pedig 1,7 százalékkal. Ezzel szemben a Mercedeseket gyártó Daimler eladásai 15 százalékkal csökkentek, a Renault-é 16 százalékkal, a BMW-é pedig 9,5 százalékkal.

A nagyobb országok közül decemberben Németországban 10 százalékkal több új autót regisztráltak, mint 2019-ben, Spanyolországban stagnált ez a mutató, Franciaországban 12 százalékkal csökkent, Olaszországban pedig 15 százalékkal.

Az egész évet nézve Magyarországon az átlagosnál kisebb mértékben, 19 százalékkal csökkent az újonnan regisztrált személyautók száma. Decemberben azonban az európai átlagot jelentősen meghaladó mértékben, 21 százalékkal lett kisebb ez a mutató.

Az egész évet tekintve a legnagyobb mértékben Horvátországban (-42,8 százalék), Bulgáriában (-36,8 százalék), Portugáliában (-35 százalék) és Spanyolországban (-32,3) estek az eladások.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkGyomrost kapott, de nagyjából talpra állt összeszerelőüzem-országA magyar exportot jelentősen megtépázta a koronavírus-járvány, de voltak szektorok, amelyek kifejezetten profitáltak a helyzetből.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autóeladások autóipar Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 18. 11:30 Adat

Szlovákia előttünk van az egészségügyi költésekben, Románia és Lengyelország mögöttünk

Ha az országok saját lehetőségeihez viszonyítunk, az egészségügyre legkevesebbet áldozó öt uniós ország között van hazánk.

Váczi István
2024. november 15. 12:49 Adat, Közélet

Nem látszik a béke a jövő évi magyar költségvetésen

Elvileg visszavette a kormány a honvédelmi kiadásokat a büdzsé első verziójához képest, de így is kifejezetten sokat szán honvédségi beszerzésekre.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.