Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. december 5. 17:27 Adat

Idén végre megtörhet a használt kocsik uralma

Egyre jobban átáll a használt import kocsikról az új autók vásárlására a magyar lakosság. A statisztikai hivatal (KSH) napokban kiadott összesítése szerint az év első kilenc hónapjában közel tizedével több új autót értékesítettek az országban, mint egy évvel korábban. Ezzel párhuzamosan a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett autók eladása némileg visszaesett, aminek eredményeként jelenleg új személygépjárműből fogy több.

Korábban nem ez volt a jellemző, az elmúlt években több használt kocsit helyeztek forgalomba, mint újat; előfordult, hogy a 30-40 ezret is meghaladta a különbség. Tavaly már volt egy olyan háromhónapos időszak, amikor fordult a kocka, 2019-ben viszont szinte biztosan már az év egészében is új autóból fogy több.

 

Az idei első kilenc hónapban egyébként összesen kevés híján 119 ezer új autót helyeztek forgalomba az országban, ami azt jelenti, hogy ha marad az utolsó negyedévben az eddigi növekedési ütem, akkor 155 ezer fölött lehet a végső szám. Ezzel hivatalosan is visszatér a válság előtti szintre az újautó-piac, utoljára ugyanis épp 2008-ban, a krízis kirobbanásának évében adtak el ennyi új kocsit Magyarországon. A 2010-es évek elejéhez képest pedig több mint 100 ezres a növekedés.

Az összes első alkalommal történő forgalomba helyezés pedig mindenkori csúcson van. Az újautó-eladások emelkedésével párhuzamosan ugyanis az importkocsik behozatala nem esett vissza érdemben az elmúlt néhány évben. Így miközben új személygépjárműből nagyjából annyi fogy, mint a válság előtti időszakban, addig az akkor kevésbé kedvelt használt kocsikból nagyjából tízszer, tizenötször több.

 

A mostani trendek egyébként a viszonylag olcsóbb modelleket kínáló márkáknak kedveznek. Az idei nagy nyertes eddig egyértelműen a Suzuki, amely nemcsak az új autók esetében, hanem a teljes piacon is visszavette a vezetést, elsősorban a rendkívül erős harmadik negyedévének köszönhetően. A július és szeptember közötti három hónapban több mint kilencezer Suzukit helyeztek forgalomba az országban, ami két és félszer annyi, mint az előző év hasonló időszakában. Összehasonlításképpen, ebben a negyedévben a második a Volkswagen lett 7200 autóval.

A Suzuki előretörésének eredményeként egyébként eléggé szoros lett a legkedveltebb márkák versenye. Az első kilenc hónapban a japán márka mellett Fordból, Opelből és Volkswagenből is nagyjából 21 ezer darab fogyott. Más kérdés, hogy utóbbi három brand esetében ez visszaesést jelentett 2018-hoz képest.

 

A Suzuki nagyon látványos előretörése még úgy is meglepő, hogy a magyar autósok eléggé rákattantak a SUV-okra, amire a cég ügyesen játszott rá az Esztergomban gyártott Vitarákkal. Az okokra rákérdeztünk a cégnél, ahol azt írták:

a Magyar Suzuki Zrt. 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta júliusban, amikor minden negyedik eladott autó Suzuki volt. A növekedésre az új uniós károsanyag-kibocsátás szabályozás is hatással volt, mely arra ösztönözte a márkakereskedőket, hogy szeptembertől minimalizálják a készleteiket.

Utóbbit egyébként a lapunknak nyilatkozó márkakereskedők is megerősítették. Többen is azt mondták, hogy azt látják, az emberek nem szeretnék a környezetvédelmi normák szigorodása miatti felárat megfizetni, ezért inkább előrehozzák a vásárlásaikat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEddig 50 ezer áldozata van az elektromos autókra való átállásnak NémetországbanAz egyre kedvezőtlenebb gazdasági folyamatok és a sosem látott technológiai kihívás miatt negyedmillió ember veszítheti el a munkahelyét Németországban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autóimport használt autó suzuki újautó Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Bucsky Péter
2024. április 3. 04:33 Adat, Közélet

Kozmetikázott adatokkal tupírozza fel Lázár minisztériuma az ország- és vármegyebérletek eredményeit

Megkapargattuk a sikerpropaganda felszínét, ennek nyomán a KSH jelezni fogja, hogy az új adatok nem összehasonlíthatók a korábbiakkal.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.