Az elektromos autók körüli túl nagy felhajtás veszélyeire figyelmeztetett múlt héten a világ darabszámot tekintve második legnagyobb gyártója, a Toyota elnöke.
Akio Toyoda a japán autógyártók szövetségének elnökeként a szervezet év végi sajtókonferenciáján arról beszélt, hogy a technológia pártolói nem veszik figyelembe az áram előállításának szén-dioxid-kibocsátását, hazájában pedig jelenleg nincs is akkora áramtermelő kapacitás, amelyet egy teljesen elektromos autókból álló flotta igényelne. Szerinte ahhoz, hogy az összes Japánban futó autó elektromos legyen, 14-37 ezer milliárd jen (40-104 ezer milliárd forint) infrastrukturális fejlesztésre lenne szükség.
Toyoda emlékeztetett arra, hogy Japánban jelenleg főként szén és földgáz elégetésével állítják elő az áramot, ezért valójában minél több elektromos autót gyártanak, annál rosszabb lesz a helyzet a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából. Bár a Toyota esetében ez nem fenyeget, a vállalat a hazai piacon ugyanis egyelőre nem forgalmaz tisztán elektromos akkumulátoros autót.
Ahogy a Wall Street Journal is utal rá a cikkében, a Priusszal a Toyota élen járt a hibridek fejlesztésében, és az üzemanyagcellás (hidrogénes) technológiába is sokat invesztált. Az akkumulátoros, tisztán elektromos technológiában viszont egyelőre lemaradt, Japán mellett Észak-Amerikában sem forgalmaz ilyen modellt, de Európában is csak az idén dobott ilyet piacra.
A Toyota elnöke egyébként arra reagált, hogy Japánban is felmerült a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésének megtiltása, potenciálisan 2035-től. Szerinte,
ha az ország túl hamar teszi meg ezt a lépést, akkor az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani.
Ez pedig több millió állás megszűnésével jár majd.
Vállalat
Fontos