Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. december 21. 10:22 Vállalat

Az autóipar üzleti modelljének összeomlásától tart az egyik legnagyobb gyártó

Az elektromos autók körüli túl nagy felhajtás veszélyeire figyelmeztetett múlt héten a világ darabszámot tekintve második legnagyobb gyártója, a Toyota elnöke.

Akio Toyoda a japán autógyártók szövetségének elnökeként a szervezet év végi sajtókonferenciáján arról beszélt, hogy a technológia pártolói nem veszik figyelembe az áram előállításának szén-dioxid-kibocsátását, hazájában pedig jelenleg nincs is akkora áramtermelő kapacitás, amelyet egy teljesen elektromos autókból álló flotta igényelne. Szerinte ahhoz, hogy az összes Japánban futó autó elektromos legyen, 14-37 ezer milliárd jen (40-104 ezer milliárd forint) infrastrukturális fejlesztésre lenne szükség.

Toyoda emlékeztetett arra, hogy Japánban jelenleg főként szén és földgáz elégetésével állítják elő az áramot, ezért valójában minél több elektromos autót gyártanak, annál rosszabb lesz a helyzet a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából. Bár a Toyota esetében ez nem fenyeget, a vállalat a hazai piacon ugyanis egyelőre nem forgalmaz tisztán elektromos akkumulátoros autót.

Ahogy a Wall Street Journal is utal rá a cikkében, a Priusszal a Toyota élen járt a hibridek fejlesztésében, és az üzemanyagcellás (hidrogénes) technológiába is sokat invesztált. Az akkumulátoros, tisztán elektromos technológiában viszont egyelőre lemaradt, Japán mellett Észak-Amerikában sem forgalmaz ilyen modellt, de Európában is csak az idén dobott ilyet piacra.

A Toyota elnöke egyébként arra reagált, hogy Japánban is felmerült a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésének megtiltása, potenciálisan 2035-től. Szerinte, 

ha az ország túl hamar teszi meg ezt a lépést, akkor az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani.

Ez pedig több millió állás megszűnésével jár majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan népszerűek a hibrid Toyoták, hogy nem tudnak eleget gyártani belőlük AmerikábanÚgy viszik a hibrid Toyotákat az Egyesült Államokban, mintha kötelező lenne.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás elektromos autó Japán Toyota Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.