Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 6. 12:00 Vállalat

Olyan népszerűek a hibrid Toyoták, hogy nem tudnak eleget gyártani belőlük Amerikában

Miközben több autógyártó felhagyott a hibrid technológiával való kísérletezéssel, hogy a tisztán elektromos hajtásra koncentráljon, a Toyota továbbra is lát benne fantáziát. A jelenlegi kereslet alapján persze ez nem is csoda.

„Az egyetlen dolog, ami miatt nem tudunk még több hibridet eladni, a gyártási kapacitás. Nem tudunk elég hibrid Corollát és RAV4-et előállítani”

– mondta Bob Carter, a japán vállalat észak-amerikai értékesítésért felelős alelnöke csütörtökön Detroitban.

Az amerikai piacon jelenleg 14 benzin-elektromos hibridet kínáló cég forgalmának 13 százalékát hozták az Egyesült Államokban az ilyen hajtással működő Toyoták és Lexusok.*Egészen pontosan ezen a két márkán belül volt ekkora a hibridek részesedése. Ezen belül az eladások majdnem negyedét a RAV4 kompakt városi terepjáró hozta a Bloomberg cikke szerint.

Bob Carter szerint a típusból akár kétszer többet is el tudnának adni, de nem képesek elég akkumulátort beszerezni a gyártás felfuttatásához. A Toyotánál is megfigyelhető egyébként, hogy a kereslet a szedánoktól a SUV-ok felé tolódik el, mert a hibridek kiugró népszerűsége ellenére a leghíresebb ilyen Toyota, a Prius kereslete 21 százalékkal csökkent idén az Egyesült Államokban. Ez pedig nem jó hír környezetvédelmi szempontból.

A Toyota persze igyekszik kihasználni a RAV4 népszerűségét, és azt tervezi, hogy az észak-amerikai piacra szánt mennyiség előállítását Kanadából hamarosan Kentucky államba helyezi át, a választékot pedig kibővíti egy hálózatról tölthető verzióval, amelyet Japánból importál majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparábanA közlekedést megreformáló startupokkal képzelik el jövőjüket a hagyományos, nagy autógyártók is.

Vállalat hibrid autó suv Toyota városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Tóth István János
2020. augusztus 6. 06:29 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., második rész

Vajon mi magyarázza, hogy választások előtt mindig készpénzben úszik a Mészáros és Mészáros, és hogy legnagyobb vevőik - közöttük a magyar állam - előre utalják a tízmilliárdokat?

Jandó Zoltán
2020. augusztus 4. 18:28 Vállalat

A járványt kihasználva hárommilliárdért vesz hálókocsikat a MÁV

A régi kocsik cseréje mellett új éjszakai járatokat is tervez a MÁV-Start. A hárommilliárdos beszerzés azonban mostanában aprópénznek számít náluk.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 4. 16:12 Vállalat, Világ

Lakókocsi-hajó hibridet kezdett árulni a Tchibo, a németek megőrülnek érte

Két legyet egy csapásra, a karavánhajó egy trélerre felrakva hirtelen sima lakókocsivá változtatható.

Fontos

Avatar
2020. augusztus 6. 16:03 Pénz

Prés alatt az olajipar: szennyeznek, de még nyereséget sem termelnek

Nem bűnbakot kell csinálni a szektorból, hiszen ők lehetnek alkalmasak arra, hogy megvalósítsák technológiai átmenetet.

G7.hu
2020. augusztus 5. 07:55 Élet

Nem kell rosszra gondolni: főszerkesztőváltás a G7-nél

Kasnyik Mártont Váczi István váltja a főszerkesztői pozícióban, de egyébként semmi nem változik.

Tóth István János
2020. augusztus 4. 06:30 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., első rész

Ganz öntöde, Láng gépgyár, Weiss konzervgyár, Richter gyógyszergyár? Külföldön sikeresek voltak, mégis elbújhatnak Mészáros Lőrinc cégének exponenciális, gazdaságtörténeti jelentőségű növekedése mellett.