Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 6. 12:00 Vállalat

Olyan népszerűek a hibrid Toyoták, hogy nem tudnak eleget gyártani belőlük Amerikában

Miközben több autógyártó felhagyott a hibrid technológiával való kísérletezéssel, hogy a tisztán elektromos hajtásra koncentráljon, a Toyota továbbra is lát benne fantáziát. A jelenlegi kereslet alapján persze ez nem is csoda.

„Az egyetlen dolog, ami miatt nem tudunk még több hibridet eladni, a gyártási kapacitás. Nem tudunk elég hibrid Corollát és RAV4-et előállítani”

– mondta Bob Carter, a japán vállalat észak-amerikai értékesítésért felelős alelnöke csütörtökön Detroitban.

Az amerikai piacon jelenleg 14 benzin-elektromos hibridet kínáló cég forgalmának 13 százalékát hozták az Egyesült Államokban az ilyen hajtással működő Toyoták és Lexusok.*Egészen pontosan ezen a két márkán belül volt ekkora a hibridek részesedése. Ezen belül az eladások majdnem negyedét a RAV4 kompakt városi terepjáró hozta a Bloomberg cikke szerint.

Bob Carter szerint a típusból akár kétszer többet is el tudnának adni, de nem képesek elég akkumulátort beszerezni a gyártás felfuttatásához. A Toyotánál is megfigyelhető egyébként, hogy a kereslet a szedánoktól a SUV-ok felé tolódik el, mert a hibridek kiugró népszerűsége ellenére a leghíresebb ilyen Toyota, a Prius kereslete 21 százalékkal csökkent idén az Egyesült Államokban. Ez pedig nem jó hír környezetvédelmi szempontból.

A Toyota persze igyekszik kihasználni a RAV4 népszerűségét, és azt tervezi, hogy az észak-amerikai piacra szánt mennyiség előállítását Kanadából hamarosan Kentucky államba helyezi át, a választékot pedig kibővíti egy hálózatról tölthető verzióval, amelyet Japánból importál majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparábanA közlekedést megreformáló startupokkal képzelik el jövőjüket a hagyományos, nagy autógyártók is.

Vállalat hibrid autó suv Toyota városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2020. január 16. 17:10 Vállalat, Világ

Európai minimálbért akar az EU, de észak és kelet máris összevitatkozott rajta

Abban egyetértenek a keleti és északi tagállamok szakszervezetei, hogy közelíteni kéne a béreket, de az északiak nem akarnak uniós szinten kötelező minimálbért.

Váczi István
2020. január 15. 10:32 Vállalat

Történelmi vereséget szenvedett a Boeing az Airbustól

Elvesztette első helyét a világ repülőgépgyártói között a Boeing. Az amerikai vállalat tavaly 380 repülőgépet adott át, míg az Airbusnál 863 volt ugyanez a szám.

Jandó Zoltán
2020. január 14. 17:28 Közélet, Vállalat

Miután körözik a volt gazdasági igazgatót, meg is szűnik a vizes vb szervező cége

Egyszer már nekifutottak volna ennek, de kiderült, hogy kockázatos a dolog, mert a cégnek túl sok tartozása van. Egy másik állami vállalatot nem is fizettek ki.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. január 16. 06:57 Élet, Közélet

Kérdezze meg kezelőorvosát, mielőtt a kormányra hallgat a konyhában

A táplálkozás-egészségtani adatok alapján felesleges, a környezetvédelmi szempontok miatt nem jó irány, de még a nemzetközi trendeknek is ellene megy a húsfogyasztást ösztönző intenzív magyar kampányok sora.

Bucsky Péter
2020. január 15. 06:58 Közélet

Álzöld látszatintézkedésben ért egyet Orbán és Karácsony

A kormányfő elektromos buszos ötletét a főpolgármester is támogatja. Megmutatjuk, miért tévednek mindketten.

Jandó Zoltán
2020. január 13. 06:52 Közélet, Vállalat

Orbán Viktor megpróbálta megindokolni, miért vesszük meg Mészárosék erőművét, de nem sikerült

Orbán több részből álló magyarázata, ha szigorúak vagyunk vele, akkor szakmai szempontból szinte teljes egészében értelmetlen volt.