Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. november 2. 13:25 Vállalat

Veszélybe került a KLM állami megmentése a pilóták ellenkezése miatt

A holland KLM légitársaság – amely a 2004-ben létrejött Air France-KLM csoport tagja – 101 éves története legnagyobb válságát éli Pieter Elbers vezérigazgató szerint. A koronavírus hatására a harmadik negyedévben 1,05 milliárd euró volt a vesztesége, és a pénteken megjelent jelentése további romlást vár az utazási korlátozások miatt.

Az Air France-KLM csoportban a francia és a holland államnak is 14-14 százalékos részesedése van. A légitársaság megmentése érdekében a francia kormány 7 milliárd eurós mentőcsomagot fogadott el, de a túléléshez szükséges a holland kormány segítsége is. A hollandok 3,4 milliárd eurós mentőcsomagot szavaztak meg, most azonban egy vitás helyzet miatt azzal fenyegetik a cégcsoportot, hogy felfüggesztik a támogatást.

A kormány számos feltételt szabott a mentőcsomagért cserébe, például a szén-dioxid-kibocsátás 50 százalékos csökkentését 2030-ig vagy 15 százalékos költségcsökkentést. A földi kiszolgálók és a légiutaskísérők szakszervezete belement a 2025-ig tartó fokozatos fizetéscsökkentésbe, a pilótáké azonban nem.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSenki sem gondolta volna, de éppen a német kormány elől menekülhet csődbe a LufthansaÓriási kavarás megy az európai légitársaságok megmentése körül, a politika helyezkedik az egykori nagy mamutok körül.

A pilóták arra hivatkoznak, hogy már korábban belementek abba, hogy 2022-ig csökkenjen a fizetésük, és az újabb vágást már nem tartják elfogadhatónak. A holland pénzügyminiszter, Wopke Hoekstra kijelentette, hogy ebben az esetben viszont nem tudják folytatni a légitársaság megmentését, így egyelőre bizonytalan a légitársaság sorsa.

Az Air France-KLM Európa legnagyobb légitársasága, csak a KLM-nél jelenleg 33 ezren dolgoznak. A nehéz gazdasági helyzet miatt idén 20 százalékos létszámcsökkentésbe kezdenek a KLM-nél.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legnagyobb utasszállító repülője is járvány áldozataÉvek óta rossz idők járnak már az Airbus A380-as típusára, de a koronavírus-járvány tovább ritkítja a flottát.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Air France - KLM légiközlekedés légitársaság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.