Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. szeptember 2. 14:53 Vállalat

Fára akasztott telefonokkal próbálnak több megbízáshoz jutni futárok Amerikában

A válságos gazdasági helyzet kiélezi a versenyt a futárok között, akik nem órabérben részesülnek, hanem az egyes szállítások után kapják a díjazásukat. A járvány következtében jelentős keresletnövekedést tapasztaló házhoz szállító cégek sok állását elveszítő ember alkalmi mentsváraivá váltak, aminek a megnövekedett igények mellett az is kedvez, hogy a futárokat jellemzően rugalmas módon, alvállalkozóként foglalkoztatják. Így nemcsak a munkanélküliek, hanem valójában bárki regisztrálhat, aki többletbevételhez szeretne jutni, aminek következtében végső soron úgy látszik, inkább a futárok versenyeznek a megbízásokért, és nem a cégek őértük, az Egyesült Államokban legalábbis.

A fuvarok iránti elkeseredett hajszát példázza a Bloomberg által feltárt chicagói eset: a város lakói arra lehettek figyelmesek, hogy mobiltelefonok lógnak a fákról az Amazon átadási állomásai és bizonyos éttermek közelében. Az Amazon diszpécseri rendszerét mostanra jól kiismerő futárok ugyanis rájöttek, hogy jobb eséllyel kapnak megbízást, ha az árufelvételi pontok közelében helyezkednek el. Ez valójában nem mindig megvalósítható, de ha a fuvarszervező alkalmazást futtató készülékeiket a megfelelő helyen hagyják a futárok, és a működését felügyelik egy náluk lévő másik eszközzel akár távolabbról is, akkor nagy valószínűséggel megkaphatják a környékről induló kiszállítások nagyját.

A rendszer kijátszása már szervezett szinten is zajlik, a trükkösen elhelyezett készülékeken több különböző felhasználói fiókkal jelentkeznek be az ügyeskedők, akik némi jutalék ellenében biztosítanak így a velük kapcsolatban álló sofőröknek több fuvart. A jelenség már az Amazon számára is ismert, a cég azonban még nem tudott fellépni ellene – persze a simlis futárok és önjelölt fuvarszervezők minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a tevékenységük rejtve maradjon.

A hivatalos kiszállító vállalkozások számára ugyanakkor nem csak az alvállalkozóik között igazságtalanná váló fuvarelosztás jelent gondot. Legalább ugyanilyen égető problémák adódhatnak abból is, hogy nem tudják pontosan, kiknek adják tovább pontosan a megbízásokat a csalók, és még az is lehet, hogy jogosítvány és a szükséges engedélyek nélkül végzi el valaki a kiszállítást.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Amazon robotok segítségével hajszolja a végletekig a dolgozóitAz USA második legnagyobb cégénél minden a gyorsaságról szól, a dolgozók kíméletlen elvárásoknak kénytelenek megfelelni, egészen addig, amíg az egészségük bírja.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat amazon futár futárcégek válság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.