Egy kivételével az összes, Mészáros Lőrinc és családja érdekeltségébe tartozó építőipari cég beszámolt a 2019-es teljesítményéről. Az eddig jelentő öt társaság együttes árbevétele a 180 milliárd forintot közelíti, nyereségük pedig meghaladja a 23 milliárdot. A végső összeg viszont ennél is jóval magasabb lehet, hiszen a sorból pont az a ZÁÉV hiányzik, amely az elmúlt években hihetetlen növekedést mutatott fel, és épp tavaly év elején került a család holdingcégéhez.
A Mészárosékhoz köthető építőipari vállalatok számainak egy része már korábban is ismert volt. A cégbirodalom alapját jelentő két vállalatot a Mészáros és Mészáros Kft-t, illetve az R-Kord Kft-t ugyanis a felcsúti vállalkozó részben betolta tőzsdei vállalatába, így ezek néhány adata már az Opus Nyrt. beszámolójában is megjelent (pdf). Már abból a dokumentumból tudni lehetett, hogy a Mészáros és Mészáros 87,4 milliárdos árbevétellel és közel 12 milliárdos adózott nyereséggel abszolút rekordévet zárt. Utóbbi több mint kétszerese a korábbi csúcsnak. Az R-Kord ugyan az előző két üzleti év eredményeit nem érte el, de így sem volt okuk panaszra, a 35 milliárdos árbevétel és 4 milliárdos profit mellett.
A két cég tulajdonképpen a teljes nyereséget ki is fizette osztalékként: a tulajdonosok összesen 15,8 milliárd forintot vehettek ki. Ennek kicsit kevesebb, mint a fele (49 százaléka) ment közvetlenül Mészáros Lőrinc és felesége bankszámlájára, míg a többit az Opus Nyrt. kapja.*Egészen pontosan az osztalékot a két vállalatot összefogó Mészáros Építőipari Holding kapja, és utalja is tovább egyből a közgyűlés döntése értelmében a tulajdonosainak. Ennek a cégnek a 49 százalékát tartja a kezében Mészáros Lőrinc és felesége, és 51 százalékát a szintén a felcsúti milliárdos többségi tulajdonában lévő Opus Nyrt.
Szintén tudni lehetett az Opus bekebelezésével részben Mészárosékhoz kerülő Euro General eredményeit is. A magasépítéssel foglalkozó társaság 5,7 milliárd forint bevételt ért el, és a többi céghez képest gyengébb nyereségszámokat mutatott fel.
Van azonban a Mészáros-családnak egy másik magasépítésben aktív vállalata is, a felcsúti vállalkozó gyerekei által alapított Fejér B.Á.L., amely főleg az állami megrendeléseinek köszönhetően sokkal nagyobb pályán játszik. Egy konzorcium tagjaként ők végezhették a bontási munkákat a Nemzeti Atlétikai Központ helyén 4 milliárd forintért, építenek iskolát Biatorbáryon 6 milliárdért, és úgy általában is, a cég 2015-ös alapítása óta 136 milliárdnyi közbeszerzést nyertek el egyedül, vagy más cégekkel közösen*Ebből a teljesen önállóan elnyert munkák értéke 23,6 milliárd forint volt a Bisnode adatai szerint..
Ennek fényében nem meglepő, hogy még úgy is jóval nagyobb bevételt hoztak 2019-ben az Euro Generálnál, hogy ez az évük mind árbevétel, mind nyereség soron gyengébb lett az előzőnél.
Árbevételben V-Híd Zrt. sem tudta azt hozni, mint 2018-ban, abban az évben, amikor Mészárosék tulajdonába került. Persze ez annyira nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy tavalyelőtt duplázni tudták a forgalmukat, a nyereségüket pedig ennél is nagyobb mértékben növelték. Utóbbi ráadásul ezúttal is tovább emelkedett: 2019-ben az adózott eredmény már a 6 milliárdot közelítette.
Így jön ki az öt cégnek összesen a 180 milliárdot közelítő árbevétel, és a 23 milliárdos nyereség. Ez pedig, ha megjön a Záév beszámolója ennél is sokkal több lehet. Utóbbi vállalat ugyanis brutálisan sok állami megbízást kapott az elmúlt években:
és még hosszan lehetne sorolni. Csak Mészárosék tulajdonszerzése óta, illetve az azt közvetlenül megelőző hetekben 29 milliárdnyi közbeszerzést nyertek el önállóan, és másfélszer ennyit másokkal közösen. A korábbi megbízásaikkal együtt pedig egy cseppet sem lenne meglepő, ha a 2018-as 70 milliárdos árbevételt és 5,6 milliárdos profitot 2019-ben is hozni tudták volna.
A család építőipari cégeinek kilátásai pedig véletlenül sem csak a Záév és a Fejér B.Á.L. tízmilliárdokban mérhető rendelésállománya miatt kifejezetten kedvezőek. A Mészáros és Mészáros Kft-nek és az R-Kordnak ennél is jóval több megbízása van. Az Opus beszámolójában azt írták, hogy
előbbi 146,3, utóbbi 86 milliárd forintos szerződésállománnyal rendelkezett 2019 végén.
A két vállalat pedig azóta is nyert el állami megbízásokat, az R-Kord például 9,5 milliárdért dolgozhat a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a vasúton, és 47 milliárdért villamosíthatja a Püspökladány és Biharkeresztes közötti vasútvonalat a Strabaggal közösen.
Vállalat
Fontos