Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 21. 16:25 Élet, Vállalat

A szépségipar mindent megmozgat, hogy végre sminkelni kezdjék magukat a férfiak is

Az arclemosó, a hidratálókrém, a szőrtelenítő és a hajfixáló zselé férfi változatai már jó ideje beköltöztek a fürdőszobákba, most már csak az hiányzik, hogy a sminkkészletek is kövessék őket. Legalábbis a szépségipar ezt szeretné, és bár már egy jó évtizede mindent megtesz ennek érdekében, talán 2018 tényleg az áttörés éve lehet. A piacot nagyon meg tudná dobni, ha a férfiak tömegesen kezdenék sminkelni magukat.

Ahogy Glen Jankowski, a Leeds Beckett University szociológus tanára írja elemzésében, akkor lesz sikeres a marketing, ha a férfiakat meggyőzik arról, hogy a smink “férfias” is lehet. A gyártók a termékeik férfias átnevezésével próbálkoznak, vagy azzal érvelnek, hogy a jó smink úgy tudja kiemelni az arc egyes vonásait, hogy férfiasabb kinézetet kölcsönöz a használójának.

Az áttörésben segíthet, hogy a férfi sminkelésről szóló videóblogok, azaz vlogok egyre népszerűbbek. A legnézettebb vloggerek, mint például Patrick Starr, James Charles vagy Jeffree Star több millió követőt vonzanak, akiknek már több mint 10 százaléka férfi. A kozmetikai ipar cégei egyre erősebben támogatják a vloggereket (pénzzel és termékmintákkal), akik ebből és a YouTube előfizetésekből jól keresnek. Így egyre többen vágnak bele, és egyre szélesebb körben terjesztik az igét.

Jankowski azt mondja, a kutatások szerint a férfiak kezdenek felzárkózni a nőkhöz abban, hogy egyre többen elégedetlenek a testképükkel. Egyre többen küzdenek emiatt étkezési problémákkal is, és ilyenkor gyakran a magas fehérjetartalmú italokhoz, esetleg szteroidokhoz nyúlnak. A trendet nagyon felerősíti a média, mivel a férfilapok csak magas, izmos, szikár, sűrű hajú modellekkel dolgoznak.

Egyelőre a férfiak messze nem tartanak ott, ahol a nők, vagyis tőlük még kevésbé várja el a társadalom, hogy úgy nézzenek ki, mint a címlapon szereplő modellek, a trend azonban ebbe az irányba mutat, és a nyomás erősödik. Ez pedig minden valószínűség szerint oda vezet, hogy az arcra vonatkozó elvárások is szigorúbbak lesznek, az igazán jó férfinak ne legyen kezeletlen pórusa, ránca vagy bőrfoltja.

A kozmetikai ipar mindenképpen ebben bízik, mert eddigi erőfeszítései ellenére a férfiaknak 2016-ban csak mintegy 50 milliárd dollár értékben értékesített különböző készítményeket, a nők ezzel szemben 250 milliárd dollárért vásároltak.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat férfiak kozmetika smink Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.