Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. március 5. 14:06 Vállalat

Még támogatás nélkül is hatmillió forint alá mehet a Dacia elektromos autójának ára

Pár napja mutatta be a Dacia az első tisztán elektromos modelljét – egyelőre csak virtuálisan, hiszen az újdonságot a Genfi Autószalonra időzítették, de az a koronavírus miatt idén elmaradt. A francia Renault kezében lévő romániai gyökerű márka újdonságait különösen Kelet-Európában várják nagyon a vevők, az utóbbi években ebben a régióban a Dacia népszerűsége a jól eltalált ár-érték arányoknak köszönhetően nagyon megugrott.

A gyártót azonban nagyon nehéz helyzetbe hozzák az Európai Unió egyre szigorodó környezetvédelmi előírásai. Amint arról mi is írtunk korábban, a szabályok egyértelműen a hibrid és/vagy tisztán elektromos hajtás felé kényszerítik az autógyártókat, ám az alacsonyabb árkategóriákra koncentráló márkáknak ez óriási nehézséget okoz, mert az ehhez szükséges technológia ma még drága, és használatával nehezen lehet megtartani a Kelet-Európában annyira fontos alacsonyabb árszintet.

A német Focus elemzése alapján a piac azt valószínűsítette, hogy csak a Renault csoport Kínában gyártott, K-ZE nevű elektromos kisautóját fogják a Dacia logóval felmatricázni, és ezen kívül “igazi” Európában készülő tisztán elektromos modell rövid távon nem lesz.

A Genfi Autószalonra időzített elektromos Dacia képében lényegében a K-ZE meg is érkezett, a neve Spring, és mindenki azt találgatja, hogy mennyi lehet majd az ára.

A Dacia árazására és üzletpolitikájára közelebbről rálátó román sajtó most azt írja, hogy szerintük 15-20 ezer euró közé jöhet ki Romániában az új autó ára, ami átszámolva durván 5-6,7 millió forintnak felel meg.

Az eltérő adók és egyéb kapcsolódó díjak országonkénti különbözősége miatt a román-magyar árak némileg eltérhetnek, de nagyságrendi különbség általában nincs. A Dacia Sandero induló listaára például jelenleg átszámolva 2,6 millió forint Romániában, és 2,45 millió forint Magyarországon. Ezek alapján nem lenne meglepő, ha a kis kínai e-Daciát megpróbálnák 6 millió forint alá tolni.

A tisztán elektromos autók vásárlását jelenleg az állam legfeljebb 1,5 millió forinttal vagy az ár 21 százalékával támogatja, az viszont egyelőre megjósolhatatlan, hogy ez a rendszer életben marad-e, mire a Dacia megérkezik a magyar piacra. Ha viszont most lehetne megvenni 6 millió forintért, akkor 1,26 millió forint támogatást lehetne igényelni érte, így a tényleges vételára csak 4,74 millió forint lenne.

A Dacia azt ígéri, hogy egy töltéssel több mint 200 kilométert lehet majd megtenni a 3,73 méter hosszú modellel, több adatot azonban eddig nem hozott nyilvánosságra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat ár autó Dacia elektromos autó Románia támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.