Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. november 30. 17:06 Vállalat

Tőzsdei mélyrepülésben egy Magyarországon is erős autóipari csoport

Ha a tőzsdei árfolyamból indulunk ki, története egyik legnehezebb időszakát éli a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental-csoport. A Magyarországon hat üzemelő és egy épülő gyárral, logisztikai központtal és kereskedelmi képviselettel jelen lévő csoport részvényei idén eddig több mint 40 százalékot veszítettek az értékükből.

A befektetőket rövid távon leginkább az aggasztja, hogy a személyautók és könnyű haszonjárművek gyártása Európában és Kínában egyaránt visszaesett, 6, illetve 5 százalékkal, és a cég arra számít, hogy az utolsó negyedévben is kedvezőtlen marad a piaci környezet. Közép- és hosszabb távon pedig az adhat okot aggodalomra, hogy a csoport képes lesz-e eredményesen átmenteni magát az elektromos autózás korába.

A nyáron vázolt tervek szerint ezt szolgálja, hogy egy holdingon belül három önálló csoportra oszlik majd a Continental tevékenysége. Az egyik a legrégibb, 130 éves tevékenységet, a gumiabroncsgyártást viszi majd tovább. Egy másik a szintén hagyományosnak számító autórészegység-gyártásra szakosodik, kiegészítve az önvezető gépjárművekkel kapcsolatos szenzorokkal és egyéb kütyükkel. A harmadik pedig a belsőégésű-, hibrid- és elektromos motorokkal, és a meghajtáshoz szükséges egyéb részegységekkel foglalkozik majd. A Handelsblatt nyári cikke szerint legalább ezek egyikét külön be fogják vezetni a tőzsdére.

Meglátjuk, mit szólnak majd a befektetők, a cég idei mélyrepülése mindenesetre a világ leggazdagabb embereinek vagyonát folyamatosan nyomon követő Bloomberg figyelmét is felkeltette. Főleg, hogy hasonlóan gyengén szerepel a golyóscsapágyakat gyártó Schaeffler, amely jelentős részben ugyanúgy a Schaeffler család tulajdona, mint a Continental.

A Continental elnöke, Georg Schaffler és alelnök édesanyja, Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann vagyona 53 százalékkal zsugorodott idén, ami példátlan Európa leggazdagabb családjai között. A Bloomberg jelenleg 14,1 milliárd dollárra teszi a vagyonukat, és az ebből rá jutó 80 százalékkal Georg még mindig a világ 113. leggazdagabb emberének számít.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar Continental Schaeffler tőzsde vagyon Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.