Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. július 25. 11:48 Világ

Akár több tízmilliós bónuszokat is fizetnek a brit cégek, hogy megtartsák a képzett európai dolgozókat

Amióta a britek megszavazták, hogy kilépnek az Európai Unióból, a brit vállalatok egyre nehezebben tudják megszerezni vagy akár megtartani a képzett uniós munkavállalókat. Éppen ezért kénytelenek plusz juttatásokat kínálni: a Migrate UK ügyvédi iroda felmérése szerint 2016 nyara óta 10-ből 6 vállalat emelte a fizetéseket, osztott bónuszt, vagy vállalta be a munkavállaló tandíjának finanszírozását emiatt. Néhány vállalat 100 ezer fontos (37 millió forintos) bónuszt is osztott, hogy bebiztosítsa legjobb munkavállalóit – írja az Independent.

Az ezer HR-igazgató részvételével készült felmérés szerint a vállalatok 39 százaléka már vesztett el uniós munkavállalót a Brexit miatt, ők hazaköltöztek vagy másik uniós országba mentek dolgozni.

A legrosszabbul a pénzügyi szolgáltató szektort érinti, hogy visszaesett az uniós munkaerő beáramlása, itt a cégek 83 százaléka jelezte, hogy gondban van a toborzással. A feldolgozóipari cégek több mint kétharmada, a jogi irodák 63 százaléka, míg az IT-cégek 79 százaléka is azt mondta, hogy most nehezebb képzett munkaerőt találni.

Többféle ösztönzőt is bevetnek az uniós dolgozók megtartásáért a brit vállalatok: 12 százalékuk magasabb fizetésekkel, 16 százalékuk magasabb bónusszal próbálkozik. Ötből majdnem egy vállalat egészségügyi biztosítást, 9 százalék plusz szabadságot és ingyen szállást, valamint 7 százalék már tandíj-támogatást is kínált.

A Brexit miatti bizonytalanság és font leértékelődése miatt tavaly ötéves mélypontra, 101 ezerre esett az uniós tagországokból az Egyesült Királyságba áramló nettó bevándorló népesség száma. A képzett munkaerő-utánpótlás csökkenése pedig már most sokba kerül a brit vállalatoknak.

A felmérésben résztvevő vállalatok 5 ezer fonttól 100 ezer font (1,8-37,7 millió forint) értékig terjedő munkavállalói ösztönzőket vetettek eddig be, a legmagasabb összeget azonban csak a cégek 1 százaléka említette. Tízből négy vállalat 10 ezer és 60 ezer fontot költött egy-egy munkavállaló megtartására.

Az adatokból már most látszik egyébként, hogy egyre többen vették az irányt kifelé az Egyesült Királyságból (fekete vonal), miközben a bevándorlás (kék vonal) csökkent. Ez a trend várhatóan fokozódni fog, ha a Brexit-tárgyalások folyamán nem találnak megnyugtató megoldást az európai munkavállalók helyzetére.

Forrás: Migration Watch UK

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ bevándorlás Brexit Egyesült Királyság Európai Unió kivándorlás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. november 19. 06:03 Világ

Még nagyobb amerikai függésben várja Trumpot Európa, mint nyolc éve

Trump visszatérésére a gazdasági, védelmi és pénzügyi integráció mélyítése lenne a logikus válasz, de ezt belső ellentétek akadályozzák.

Jandó Zoltán
2024. november 18. 14:35 Világ

Nem álltak le az orosz gázszállítások, de ha leállnának sem lenne gond

Nem okozna ellátásbiztonsági problémát, ha leállnának az orosz gázszállítások Ukrajnán keresztül, és az árakat is csak átmenetileg emelné meg.

Gajda Mihály
2024. november 16. 07:05 Világ

A tengeri útvonal, amely mindenkinek fontos, mégis egyre veszélyesebb

Elvileg minden nagyhatalom abban érdekelt, hogy a Vörös-tengeren át lehessen jutni, mégis egy éve tartják rettegésben a hajósokat a húszi támadások.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.