Hosszútávú stratégiai együttműködést kötött egymással az európai kiskereskedelem két óriása, a brit Tesco és a francia Carrefour. A hétfőn kiadott közleményük szerint az együttműködés fókuszában a beszerzés áll. Céljuk, hogy közösen olcsóbb árakat harcoljanak ki a beszállítóiknál, és például közösen rendeljenek saját márkás termékeket.
A két vállalat két éve tárgyal egymással és a mostani bejelentés szerint hamarosan véglegesíthetik a megállapodásukat, amelytől azt várják, hogy a termékeik is olcsóbbak lesznek. A Carrefour és a Tesco a harmadik, illetve a negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatnak számít Európában, őket a Lidl és a Kaufland üzleteket működtető német Schwarz csoport, illetve az Aldi előzi meg. A Carrefour és a Tesco közösen több mint 800 ezer embernek ad munkát.
A Tesco az Egyesült Királyság mellett öt országban van jelen Európában. Csehországban, Írországban és Magyarországon is piacvezető, rajtuk kívül még Lengyelországban és Szlovákiában vannak boltjai. Európán kívül több országban kereskedik, főleg a Távol-Keleten. A Carrefournak több mint harminc országban működnek érdekeltségei,a szomszédos országok közül Ausztriában és Romániában.
Akárcsak a bankoknál, a kiskereskedelmi láncoknál is elindult Európában egy egyesülési, együttműködési tendencia, hogy felvegyék a versenyt elsősorban az amerikai óriások ellen. A kiskereskedelmi láncoknak a legnagyobb konkurenciát az amerikai Amazon jelenti, de akárcsak Magyarországon, egész Európában komoly kihívást jelentenek az elmúlt években gyorsan fejlődő német diszkontláncok, az Aldi és a Lidl.
A francia Auchan, Casino Guichard-Perrachon és Schiever Group, valamint a brit Metro a múlt héten jelentették be, hogy hasonló együttműködésre készülnek, mint most a Tesco és a Carrefour, hogy csökkentsék a beszerzési költségeiket. A Tesco pedig éppen egy idei bejelentés alapján veszti el piacvezető szerepét az Egyesült Királyságban, miután a két, közvetlenül mögötte álló cég, a Sainsbury és az Asda egyesül.
Pénz
Fontos