Lehet Magyarországon is pénzt csinálni azzal, hogy valaki híres (azaz sokat szerepel a bulvárlapokban vagy sok követője van az interneten), de általában sokat is kell dolgozni a sikerért. Viszont az egész celebmezőnyből magasan kiemelkedik Rogán Cecília és Sarka Kata, közös cégük árbevétele megtízszereződött, és több mint 200 millió forintos profitra tett szert 2017-ben. Ez azt jeleni, hogy a kétéves cég több pénzt termelt, mint a legértékesebb celeb, Sebestyén Balázs rádióműsor szolgáltatással foglalkozó cégei vagy az egyik legsikeresebb influenszer, Kasza Tibor érdekeltségei.
A Rogán Cecília többségi tulajdonában álló Nakama & Partners reklámügynökség árbevétele 518 millió forint volt a csütörtökön közzétett beszámolója szerint. A bevétel közel fele képez nyereséget, 221 millió forint, amelyből 82 millió forint osztalékot vett fel a két tulajdonos.
A Miniszterelnöki Kabinetirodát miniszterként vezető Rogán Antal felesége 2016 tavaszán csatlakozott Sarka Kata cégéhez, abban az évben 51 millió forint volt abevételük. Sarka Kata korábban azt mondta, hogy a Nakama egy online ügynökség, és fő profiljuk az, hogy sztárok Facebook-oldalaira visznek hirdetéseket.
A 34 éves Rogán Cecíliának ez az első vállalkozása, sőt, ez az első munkahelye. Erről egy 2016-os interjúban beszélt, amikor csatlakozott a Nakamához. Az interjúban arról is beszélt, hogy sosem használná ki az üzletben férje politikai befolyását.
A cégről keveset lehet tudni, korábban honlapjuk sem volt, amit azzal indokoltak, hogy “kis cég”. Ilyen nevű cégnek most van egy angol nyelvű honlapja, de nem derül ki róla, hogy ez Rogán Cecíliáék cége lenne. Ügyfeleikről annyit lehet tudni, hogy tavaly nyáron az egykori VIP együttes tagjával, Rakonczai Imre zongoristával kötöttek együttműködést. A cég beszámolójából csak annyi derül ki, hogy a Nakama “a belátható jövőben is fenn tudja tartani működését, folytatni tudja tevékenységét, nem várható a működés beszüntetése vagy jelentős csökkentése”.
Üzletileg kevésbé zárt sikeres évet Andy Vajna filmügyi biztos felesége, Vajna Tímea. Az érdekeltségébe tartozó fánkozónak, ami 2016-ban nyílt meg Budapest belvárosában, ugyan 184 millió forint volt az árbevétele, viszont 168 millió forintos veszteséggel zárt. A fánkozó a megnyitás évében is veszteséges volt, 2016-ban 70 milliós mínusza volt.
Egy másik sztárpáros, Schobert Norbert és Rubint Réka érdekeltsége, a Norbi Update Lowcarb Zrt. a 2016-os egymilliárd forintos árbevétel után tavaly 914 millióra tett szert. Az adózott eredmény viszont a tizedére esett vissza, 102 millió forintról 12 millióra csökkent. Az Update Low Carb azonban így is Magyarország legnépszerűbb Facebook csoportja, több mint 1,3 millió követővel.
Rubint Réka Facebook oldalának közel egymillió kedvelője van, amellyel jelöletlen reklámjai miatt a GVH is foglalkozott tavaly. A GVH vizsgálata alapján az oldalt az Schóbert házaspár tulajdonában álló Alakreform Kft. kezeli, amelynek pár milliós csökkenéssel 109 millió forint volt tavaly a bevétele. Az adózott eredménye pedig 34 millió volt, amelyet osztalékként vettek fel Schóberték.
A Forbes tavalyi listája szerint Sebestyén Balázs után a második legértékesebb celeb Ördög Nóra. A műsorvezetőnek két cégben is van érdekeltsége. A férjével, Nánási Pál fotóssal közös tulajdonú Voiceforce-ba a különböző rendezvényekkel kapcsolatos munkáikat könyvelik, ennek a tavalyi 27 millió forint után idén 33 millió volt a bevétele, adózott eredménye pedig 11 millió forint volt. A Forbes szerint főleg reklámbevételekkel gazdálkodó Kisördög Bt.-nek meg nem jelent meg az idei beszámolója, de a 2016-os adatok alapján 29 millió forint volt a bevétele.
Élet
Fontos