Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. május 5. 17:37 Tech

Előfizetéses Facebookon mesterkednek Zuckerbergék

A Facebook piackutatásba kezdett az utóbbi hetekben, hogy kiderítse, több ember csatlakozna-e a platformjukhoz, ha létezne egy előfizetéses, reklámmentes verziója – tudta meg a Bloomberg. A fizetős Facebook lehetősége már korábban is felmerült, ám most az adatkezelési botrány miatt újra fontolóra vették az ötletet.

A tervek egyelőre nincsenek kőbe vésve és nem is biztos, hogy megvalósítják az elképzelést – mondták a zárt tárgyalások miatt névtelenséget kérő források a Bloombergnek.

A Facebook nem akarta kommentálni az értesülést. Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató egyébként a vállalat első negyedéves eredményének bemutatáskor éppen arról beszélt, hogy a reklámok segítségével tudják elérni a legtöbb embert, minden jövedelmi szinten, de létezhet más modell is, ami működik.

Sok más bevételszerzési formán gondolkoztunk már, beleértve az előfizetéseket is, és a jövőben is minden lehetőséget megfontolunk

– mondta akkor Sandberg. Zuckerberg áprilisban az amerikai törvényhozás előtti meghallgatásán szintén utalt arra, hogy lehet, hogy lesz előfizetéses opció. Azt mondta, mindig lesz ingyenes verzió.

A reklámmentes, előfizetéses verzióval Zuckerbergék nem az üzleti modelljüket akarják megváltoztatni, csak meg akarják szüntetni az okot, amiért az emberek gyakran elhagyják a Facebookot. A vállalat a tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét mind a reklámokkal kereste.

Az utóbbi években elvégzett belső vállalati kutatások ugyanakkor azt hozták ki eredményül, hogy a fogyasztók nem lennének nyitottak az előfizetési opcióra, mivel az egészet úgy látnák, hogy a Facebook csak mohó és pénzt akar kérni valami olyanért, amiről azt mondta, mindig szabad lesz – mondták a források.

A vállalat szerint azonban a fogyasztók hozzáállása megváltozhat a Cambridge Analytica botrány miatt. A Facebook iránti közbizalom ugyanis jelentősen sérült, miután kiderült, több millió felhasználó személyes adatait adta át egy fejlesztő a politikai elemző cégnek, amely Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán dolgozott. Az ügy miatt számos fontos kérdés merült fel a Facebookkal kapcsolatban, például hogy vajon milyen információkat gyűjt a hirdetésekhez, illetve hogy követi vagy célozza-e oly módon a felhasználókat, ahogyan arra ők nem számítanak, vagy amit nem értenek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech előfizetés facebook közösségi média reklám Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Fontos

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.