Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. május 5. 17:37 Tech

Előfizetéses Facebookon mesterkednek Zuckerbergék

A Facebook piackutatásba kezdett az utóbbi hetekben, hogy kiderítse, több ember csatlakozna-e a platformjukhoz, ha létezne egy előfizetéses, reklámmentes verziója – tudta meg a Bloomberg. A fizetős Facebook lehetősége már korábban is felmerült, ám most az adatkezelési botrány miatt újra fontolóra vették az ötletet.

A tervek egyelőre nincsenek kőbe vésve és nem is biztos, hogy megvalósítják az elképzelést – mondták a zárt tárgyalások miatt névtelenséget kérő források a Bloombergnek.

A Facebook nem akarta kommentálni az értesülést. Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató egyébként a vállalat első negyedéves eredményének bemutatáskor éppen arról beszélt, hogy a reklámok segítségével tudják elérni a legtöbb embert, minden jövedelmi szinten, de létezhet más modell is, ami működik.

Sok más bevételszerzési formán gondolkoztunk már, beleértve az előfizetéseket is, és a jövőben is minden lehetőséget megfontolunk

– mondta akkor Sandberg. Zuckerberg áprilisban az amerikai törvényhozás előtti meghallgatásán szintén utalt arra, hogy lehet, hogy lesz előfizetéses opció. Azt mondta, mindig lesz ingyenes verzió.

A reklámmentes, előfizetéses verzióval Zuckerbergék nem az üzleti modelljüket akarják megváltoztatni, csak meg akarják szüntetni az okot, amiért az emberek gyakran elhagyják a Facebookot. A vállalat a tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét mind a reklámokkal kereste.

Az utóbbi években elvégzett belső vállalati kutatások ugyanakkor azt hozták ki eredményül, hogy a fogyasztók nem lennének nyitottak az előfizetési opcióra, mivel az egészet úgy látnák, hogy a Facebook csak mohó és pénzt akar kérni valami olyanért, amiről azt mondta, mindig szabad lesz – mondták a források.

A vállalat szerint azonban a fogyasztók hozzáállása megváltozhat a Cambridge Analytica botrány miatt. A Facebook iránti közbizalom ugyanis jelentősen sérült, miután kiderült, több millió felhasználó személyes adatait adta át egy fejlesztő a politikai elemző cégnek, amely Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán dolgozott. Az ügy miatt számos fontos kérdés merült fel a Facebookkal kapcsolatban, például hogy vajon milyen információkat gyűjt a hirdetésekhez, illetve hogy követi vagy célozza-e oly módon a felhasználókat, ahogyan arra ők nem számítanak, vagy amit nem értenek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech előfizetés facebook közösségi média reklám Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Torontáli Zoltán
2025. március 3. 06:01 Tech, Vállalat

Világító kutyanyakörvektől jutott milliárdos regionális webshopig három magyar testvér

A pendrive, a longboard és a rovartelep nem jött be, a kutyatáp viszont nagyon, ez a Vargyas testvérek tanulságos útja a nullától az egymilliárdig.

Vámosi Ágoston
2025. február 15. 17:41 Tech

Magyarországon alig ismert márkák hajtják a világ okostelefon-piacát

Az Apple és a Samsung egyaránt visszaesett, a hasító kínai márkáknak köszönhetően azonban tavaly újra nőttek az eladások.

Fontos

Bucsky Péter
2025. április 10. 13:34 Világ

Ezek az országok nyerik a legtöbbet azzal, hogy Trump visszavonulót fújt

Szegény, fejlődő országok lettek volna a „kölcsönös" vámok legnagyobb vesztesei, számukra nagyon nem mindegy, mi lesz a 90 napos felfüggesztés után.

Schaffhauser Tibor
2025. április 9. 17:20 Világ

Sokat veszíthetünk azzal, hogy még mindig nincs uniós klímacél 2040-re

Középtávú cél nélkül nehezebb a klímaátmenet, pedig a magyar elemzések szerint is megérné a gyorsabb átállás a kibocsátásmentes gazdaságra.

Vámosi Ágoston
2025. április 9. 14:35 Világ

Tovább durvul a kereskedelmi háború, és még kész sincs az EU válasza

Kína visszalőtt az 50 százalékos emelésre, az EU számára az a kérdés, hogy keménységgel vagy kompromisszumkészséggel kerülhet-e közelebb a céljához.