Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. október 16. 10:50 Adat, Világ

Az e-autósok harmada visszatért a benzines vagy dízelautóhoz Németországban

A német e-autósok 34 százaléka benzines vagy dízel hajtású modellre váltott az év első kilenc hónapjában (amikor szokás szerint lecserélte a kocsiját) – ez a legmeglepőbb eredménye a HUK Coburg biztosító társaság friss felmérésének, amelyet a Frankfurter Allgemeine Zeitung közölt.

Számokban: az idei harmadik negyedévben csak az autóvásárlók 3,9 százaléka vett elektromos modellt, ez jelentős visszaesés a tavalyi 6,9 és a tavalyelőtti 6,6 százalékhoz képest. Az elektromos helyett belsőégésűre váltók aránya 2021-ben még csak 14 százalék volt, ez nőtt időközben 34 százalékra.

  • A HUK Coburg a legnagyobb német autós biztosító, közel 14 millió ügyféllel. Az adatokban a céges autók nem szerepelnek.

Felülnézet: a számok értékeléséhez fontos adalék, hogy az elmúlt években az e-autók vásárlását környezetvédelmi bónusszal támogatta az állam, de ez megszűnt, és emiatt az elektromos modellek iránti kereslet csökkent, vagyis a statisztikában magas a bázis, amihez a mostani adatokat viszonyítják.

Tágabb kontextus: egy négyezer fős felmérés szerint a német autóvásárlók 18 százaléka, 40 éves kor alatt pedig 28 százaléka továbbra is kizárólag e-autót venne, a szándék tehát erős maradt.

  • A lap idézi az amerikai Gartner elemzését is, amely globális szinten is sokkal jobb képet fest, e szerint az e-autók száma 2023 és 2025 között 32,6 millióról 61,9 millióra nőhet, vagyis jelentős kereslet várható a piacon.

Alulnézet: valószínű, hogy a német piac a támogatás miatt előreszaladt, és most korrigál. Az autósok jelentős része szembesül azzal, hogy a töltőhálózat sűrűsége és minősége nem éri el azt a szintet, amelyet korábban ígértek, a Spiegel szerint például különösen az autópályák mentén nagy a hiány.

Igen, de: a legfrissebb, szeptemberi statisztika szerint a teljesen elektromos és tölthető hibrid autók értékesítése több mint 30 százalékkal nőtt világszerte. Ez elsősorban Kínának köszönhető, de Németországban is 7 százalékos pluszt jegyeztek fel.

Miért fontos ez? Az idehaza egyre nagyobb súlyú akkumulátoripar teljesítménye teljes mértékben attól függ, hogy milyen a kereslet az e-autókra. Az ágazat éves bázison továbbra is gyengén teljesít, ugyanakkor az is látszik, hogy az idén májusi mélypont óta nő a termelése.

Mi várható? A német kormány már rábólintott arra a javaslatra, hogy a cégek adókedvezményt kapjanak az e-autó vásárlások után. Az elektromos átállás elősegítése országos politikai kérdés, mert a német autóipar jövője is függ tőle. A patinás német gyártók a vártnál lassabban, drágábban és nehezebben állnak át az e-modellekre, miközben a kínai import egyre nagyobb piaci részt hasít ki.

  • Németország (és a német autóiparnak erősen kitett Magyarország) nem támogatta, hogy az Európai Unió extra magas vámokat vessen ki a kínai e-autókra, mert a kínai együttműködésben érdekelt, de alulmaradt a szavazásnál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElbukott a magyar-német blokk, jöhet a kínai ellencsapás az autóipari vámok miattNem sikerült újabb szövetségeseket találni, így maradnak a vámok a kínai elektromos autókkal szemben. Kérdés, hogy mit lép válaszként Kína.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Világ e-autó elektromos autó felmérés németország Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Torontáli Zoltán
2025. március 31. 12:18 Adat

Az EU-ban csak a bolgár és a román dolgozó munkája olcsóbb a magyarénál

Bulgáriában 11, Romániában 12,5, Magyarországon pedig 14 euró volt 2024-ben az egy órára jutó teljes munkaerőköltség. Szlovákia, Csehország és Lengyelország ennél egy szinttel magasabb sávban van.

Hajdu Miklós
2025. március 28. 13:29 Adat

Olyasmiről árulkodhat a rekordalacsony születésszám, amiről a kormány hallani sem akar

Ha folytatódik a kedvezőtlen tendencia, az arra utalhat, hogy a családtámogatások csak előrehozták az amúgy is tervezett gyermekek megszületését.

Vámosi Ágoston
2025. március 28. 11:29 Adat, Közélet

Megint kényszerhitelezik a nyugdíjasok a magyar államot, de nem ez a legrosszabb hír

Elismerte a kormány a korábbi inflációs terv tarthatatlanságát, de a növekedésre és a hiányra vonatkozó előrejelzések is egyre rosszabbul néznek ki.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.