Hírlevél feliratkozás
Avatar
2021. július 15. 11:13 Világ

Oslo kénytelen korlátozni az e-roller kölcsönzőket, mert a sok balesetet nem bírják a kórházak

Norvégia fővárosában drasztikus lépésekre szánta el magát a helyi városvezetés, hogy csökkentse az elektromos rollerek miatti súlyos balesetek számát. A városban túl sok a csonttörés, a koponyarepedés, a fogtörés, de kómába is kerültek már a felelőtlen használat miatt.

Oslóban a tavalyi évhez képest balesetek száma szinte megduplázódott, és a kórházak sürgősségi osztályai külön sajtótájékoztatón hívták fel a figyelmet az aggasztó helyzetre. A norvég fővárosban egyébként Budapesthez képest jóval több kölcsönzött és saját e-rollert használnak, a belváros gyakorlatilag teljesen autómentes övezet, és a rollert nagyon gyakran az éjszakai szórakozóhelyekről való hazajutáshoz veszik igénybe – nem feltétlenül színjózan állapotban.

Sőt, egész Európában Oslóban jut egy főre a legtöbb e-roller, az applikációkon keresztül kölcsönözhető rollerek száma már 25 000, két hónapja még csak 20 000 volt.

A Debrecennél csak kicsivel nagyobb lakosságú Oslóban csak júniusban 421 olyan balesetet regisztráltak amely elektromos rollerekhez volt köthető, az esetek zöme hétvégén a hajnali órákban történt. Ebben az időszakban a hatóságok szerint

minden harmadik sérültet e-rolleres baleset miatt kellett bevinni a sürgősségi osztályra, a sérültek 75 százaléka alkohol befolyása alatt állt, átlagéletkoruk pedig 27 év volt.

A balesetek megelőzése érdekében ezért szeptembertől betiltják az elektromos-roller használatát este 11 és hajnali 5 óra között, és szigorú plafont hoznak létre, csak 8 000 roller lesz kölcsönözhető. A város vezetői külön zónákat szeretnének létrehozni arra, hogy hova rakhatóak le, és hol használhatóak a járművek, mert a városvezetés szerint vannak olyan városrészek, amelyek jelenleg akadálypályaként funkcionálnak. Ezekkel a szabályokkal a vakoknak és a mozgássérülteknek is segítene a vezetés, mivel a széthagyott rollerek nekik jelentik a legnagyobb kellemetlenséget.

A norvég konzervatívok nem értenek egyet a rollerplafonnal, mert szerintük a szabályos hétköznapi használókat hozza kellemetlen helyzetbe. Szerintük a drasztikusan csökkentett rollerszámok esetén egyszerre 15 szolgáltató applikációját kell letöltenie a felhasználónak, hogy biztosan találjon a közelben elérhető rollert. A konzervatívok ezért lekorlátoznák a szolgáltatók számát is – a városvezetés azonban ezt egyelőre nem támogatja.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOslo példáján elképzelheted, hogy milyen lenne a sétáló BudapestNem sétálóutcákat építettek és nem tiltották ki az autókat, azok mégis eltűntek a belvárosból. Ha nem is közvetlenül, de rengeteg ötletet lehetne Budapestre szabva átvenni, hogy élhetőbb legyen a város.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ baleset e-roller norvégia Oslo roller Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. szeptember 5. 05:31 Világ

A politika szereti a kisvállalkozókat, de nem biztos, hogy messzire jutunk velük

Magasabb életszínvonalhoz nagyobb termelékenység kell, de az olasz példa azt mutatja, hogy ezt nehéz elérni a mikro- és kisvállalkozások túlsúlyával.

Hajdu Miklós
2024. augusztus 30. 15:31 Vállalat, Világ

Mélyütés lenne Magyarországnak a Barátság leállítása, de Ukrajna is sokat veszthet

Két évvel hamarabb állhat le Barátság kőolajvezeték, mint hogy a Mol felkészülne az orosz olaj kiváltására, ezért jelentősen nőhetnek az üzemanyagárak.

Mészáros R. Tamás
2024. augusztus 27. 05:27 Világ

Az illiberális demokrácia sokat árt a külföldi befektetéseknek

Izrael és Lengyelország példája azt mutatja, hogy az illiberális politika növeli a gazdasági kockázatokat – de Magyarország e téren egyedi helyzetben van.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 6. 14:08 Adat

A szép magyar alma elmehet külföldre, jöhet helyette az olcsóbb külföldi

Ha nem kapja össze magát az időjárás, akkor a szezon indultával legalábbis eléggé félő, hogy ez fog történni.

Stubnya Bence
2024. szeptember 6. 10:24 Vállalat

A szenvedő magyar iparnak is jó hír, hogy a németek visszahozzák az e-autók állami támogatását

Nagy Márton uniós szintű támogatást szeretne, de a németnek is örülhet, mert a német e-autó piac az uniós piac harmadát tette ki júliusban.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 6. 05:12 Pénz, Vállalat

Hogyan kerülhet egy címeres papírra több ezer milliárd forint, ha nem is létezik a pénz?

Elég sok embernek kellett félrenéznie, hogy T. János György meghekkelhesse a rendszert ezermilliárdos, brazil kötvényes cégeivel.