Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. szeptember 30. 10:33 Világ

Rossz jel, hogy betelt a leállított repülőgépek egyik jókora tárolója

A gazdasági ciklusokra különösen érzékeny légi közlekedés pontosan mutatja, hogy a kilábalás szinte egyetlen országban sem zajlik olyan ütemben, ahogy nyáron remélték a politikusok. Számos légitársaságnak most egyebek mellett az okoz problémát, hogy hol tárolja a megfelelő kereslet híján a forgalomból kivont gépeit.

Mivel a leállított gépeket különösen fenyegeti a korrózió, sok vállalat igyekszik sivatagi éghajlaton elhelyezni őket. A délkelet-ázsiai légitársaságok számára ezért vonzó terep Ausztrália, olyannyira, hogy az egyik ottani szolgáltatónak új telephelyet kellett nyitnia.

Ahogy a BBC írja, az Asia Pacific Airline Storage (APAS) nevű cégnek Alice Springs mellett van egy jókora területe, ahol jelenleg 94 gép parkol, mások mellett a Singapore Airlines, a Cathay Pacific, a Fiji Air és a Cabu Pacific flottájából. Most még van ugyan 16 szabad hely, de már azokat is lefoglalták az ügyfelek.

A hatalmas igényt látva a cég azt tervezi, hogy további 50-90 férőhelyet létesít majd, emellett pedig megnyitott egy másik telephelyet Queensland tartomány délkeleti részén. Az utóbbi helyen per pillanat csak két gép parkol, de még ezen a héten továbbiak érkeznek.

A dolog egyébként nem csak annyiból áll, hogy a gépeket leteszik, és feléjük sem néznek, amíg újra szükség nem lesz rájuk. Az APAS-nak 70 karbantartója van, ők gondoskodnak arról, hogy mindig indulásra készek legyenek a sok millió dollárt érő járművek.

A cég ügyvezetője arról is beszélt a BBC-nek, hogy mindig is tervezte a terjeszkedést, de a járvány miatt olyan óriási mértékben nőtt a légitársaságok igénye a tárolás iránt, hogy muszáj volt ezt most meglépni. A jelek szerint ez rövid távon nem is fog megváltozni, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség épp a napokban rontotta le (sokadszorra) a 2020-as forgalmi előrejelzését. A felülvizsgált forgatókönyv szerint idén a világ légi forgalma csak a harmada lesz a tavalyinak, és legjobb esetben 2024-ben térhet vissza a 2019-es szint.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA turistahajók egy része nem fogja túlélni a mostani időszakotMiné hosszabb ideig állnak, annál több probléma lesz a tengerjáró turistahajókkal. Néhány nem fogja elkerülni a hajóbontót.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ járvány koronavírus légi közlekedés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.