Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. szeptember 30. 10:33 Világ

Rossz jel, hogy betelt a leállított repülőgépek egyik jókora tárolója

A gazdasági ciklusokra különösen érzékeny légi közlekedés pontosan mutatja, hogy a kilábalás szinte egyetlen országban sem zajlik olyan ütemben, ahogy nyáron remélték a politikusok. Számos légitársaságnak most egyebek mellett az okoz problémát, hogy hol tárolja a megfelelő kereslet híján a forgalomból kivont gépeit.

Mivel a leállított gépeket különösen fenyegeti a korrózió, sok vállalat igyekszik sivatagi éghajlaton elhelyezni őket. A délkelet-ázsiai légitársaságok számára ezért vonzó terep Ausztrália, olyannyira, hogy az egyik ottani szolgáltatónak új telephelyet kellett nyitnia.

Ahogy a BBC írja, az Asia Pacific Airline Storage (APAS) nevű cégnek Alice Springs mellett van egy jókora területe, ahol jelenleg 94 gép parkol, mások mellett a Singapore Airlines, a Cathay Pacific, a Fiji Air és a Cabu Pacific flottájából. Most még van ugyan 16 szabad hely, de már azokat is lefoglalták az ügyfelek.

A hatalmas igényt látva a cég azt tervezi, hogy további 50-90 férőhelyet létesít majd, emellett pedig megnyitott egy másik telephelyet Queensland tartomány délkeleti részén. Az utóbbi helyen per pillanat csak két gép parkol, de még ezen a héten továbbiak érkeznek.

A dolog egyébként nem csak annyiból áll, hogy a gépeket leteszik, és feléjük sem néznek, amíg újra szükség nem lesz rájuk. Az APAS-nak 70 karbantartója van, ők gondoskodnak arról, hogy mindig indulásra készek legyenek a sok millió dollárt érő járművek.

A cég ügyvezetője arról is beszélt a BBC-nek, hogy mindig is tervezte a terjeszkedést, de a járvány miatt olyan óriási mértékben nőtt a légitársaságok igénye a tárolás iránt, hogy muszáj volt ezt most meglépni. A jelek szerint ez rövid távon nem is fog megváltozni, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség épp a napokban rontotta le (sokadszorra) a 2020-as forgalmi előrejelzését. A felülvizsgált forgatókönyv szerint idén a világ légi forgalma csak a harmada lesz a tavalyinak, és legjobb esetben 2024-ben térhet vissza a 2019-es szint.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA turistahajók egy része nem fogja túlélni a mostani időszakotMiné hosszabb ideig állnak, annál több probléma lesz a tengerjáró turistahajókkal. Néhány nem fogja elkerülni a hajóbontót.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ járvány koronavírus légi közlekedés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Jandó Zoltán
2024. július 22. 16:23 Adat, Világ

Mennyi esélye van Kamala Harrisnek legyőzni Trumpot?

A fogadóirodák oddsai alapján 38 százalék, de az elmúlt hetekben már minden felmérés azt mutatta, hogy több, mint a regnáló elnöknek.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 04:50 Közélet, Világ

A földgáznál már lazán kiválthatná a kormány az orosz szállításokat

Az orosz gáz nagy részét már akkor is nélkülözni lehetne, ha a külügyminiszter tárgyalásain lebeszélt ügyleteknek csak a fele valósul meg.

Váczi István
2024. július 19. 14:47 Világ

Sokkal drágábban épülhet új atomerőmű Csehországban, mint Pakson

A dél-koreai KHNP építheti meg Csehország új atomerőművét a jelenleg is működő Dukovany atomerőmű telephelyén; 43 százalékkal lehet drágább, mint Paks 2.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Jandó Zoltán
2024. július 21. 08:45 Adat

Rekord drága a Forma-1 Magyarországnak, mi lesz a nézőszámmal?

A hétvégén tartják a Forma-1-es Magyar Nagydíjat, amely megrendezésének lehetőségéért ezúttal közel 20 milliárd forintot fizethet az állam.

Kiss Péter
2024. július 21. 04:56 Pénz

Mire számíthatnak a szárnyalás után a befektetők a második félévben?

Meglepően jó eredményeket hozott az első félév a tőkepiacokon, most érdemes megnézni, hogy mi várható az év második félévében.