Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. szeptember 30. 10:33 Világ

Rossz jel, hogy betelt a leállított repülőgépek egyik jókora tárolója

A gazdasági ciklusokra különösen érzékeny légi közlekedés pontosan mutatja, hogy a kilábalás szinte egyetlen országban sem zajlik olyan ütemben, ahogy nyáron remélték a politikusok. Számos légitársaságnak most egyebek mellett az okoz problémát, hogy hol tárolja a megfelelő kereslet híján a forgalomból kivont gépeit.

Mivel a leállított gépeket különösen fenyegeti a korrózió, sok vállalat igyekszik sivatagi éghajlaton elhelyezni őket. A délkelet-ázsiai légitársaságok számára ezért vonzó terep Ausztrália, olyannyira, hogy az egyik ottani szolgáltatónak új telephelyet kellett nyitnia.

Ahogy a BBC írja, az Asia Pacific Airline Storage (APAS) nevű cégnek Alice Springs mellett van egy jókora területe, ahol jelenleg 94 gép parkol, mások mellett a Singapore Airlines, a Cathay Pacific, a Fiji Air és a Cabu Pacific flottájából. Most még van ugyan 16 szabad hely, de már azokat is lefoglalták az ügyfelek.

A hatalmas igényt látva a cég azt tervezi, hogy további 50-90 férőhelyet létesít majd, emellett pedig megnyitott egy másik telephelyet Queensland tartomány délkeleti részén. Az utóbbi helyen per pillanat csak két gép parkol, de még ezen a héten továbbiak érkeznek.

A dolog egyébként nem csak annyiból áll, hogy a gépeket leteszik, és feléjük sem néznek, amíg újra szükség nem lesz rájuk. Az APAS-nak 70 karbantartója van, ők gondoskodnak arról, hogy mindig indulásra készek legyenek a sok millió dollárt érő járművek.

A cég ügyvezetője arról is beszélt a BBC-nek, hogy mindig is tervezte a terjeszkedést, de a járvány miatt olyan óriási mértékben nőtt a légitársaságok igénye a tárolás iránt, hogy muszáj volt ezt most meglépni. A jelek szerint ez rövid távon nem is fog megváltozni, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség épp a napokban rontotta le (sokadszorra) a 2020-as forgalmi előrejelzését. A felülvizsgált forgatókönyv szerint idén a világ légi forgalma csak a harmada lesz a tavalyinak, és legjobb esetben 2024-ben térhet vissza a 2019-es szint.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA turistahajók egy része nem fogja túlélni a mostani időszakotMiné hosszabb ideig állnak, annál több probléma lesz a tengerjáró turistahajókkal. Néhány nem fogja elkerülni a hajóbontót.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ járvány koronavírus légi közlekedés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2025. február 13. 06:00 Világ

Agresszívabb külpolitikára utal a USAID szétverése, amit Orbán győzelemként ünnepel

Alkotmányos válságot is okozhat az amerikai nemzetközi fejlesztési ügynökség beszántása, ami Orbán öröme ellenére számára is tartogat kockázatokat.

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 17:25 Világ

Visszaesett az orosz olajkitermelés, de a hazai autósoknak most nem kell aggódniuk

A forint erősödésének köszönhetően most belefér némi olajdrágulás anélkül, hogy itthon többe kerülne a benzin vagy a gázolaj.

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 11:12 Világ

Magyarországon farmereket és motorokat drágíthat Trump vámháborúja

Az uniós vezetők ma tárgyalnak az amerikai acél- és alumíniumipari vámok elleni válaszlépésekről, és kéznél vannak korábban felfüggesztett vámok.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. február 14. 10:33 Élet, Vállalat

Lázár és Trump hadat üzent neki, a dolgozókért folyó harc fegyvere lett a home office

Az amerikai kormány, a legnagyobb bank és a MÁV is megtiltotta az otthoni munkavégzést, pedig ezzel hátrányba hozzák magukat a munkaerőpiacon.

Vámosi Ágoston
2025. február 13. 16:54 Pénz

Sokat erősödött a forint, de hamarosan jöhet az újabb fordulat

Nem érdemes sokat várnia, aki síelésre vagy nyaralásra váltana eurót, mert elemzők a gyengülő trend visszatérésére számítanak.

Hajdu Miklós
2025. február 13. 13:35 Adat

Olyan mélyre csúszott a hazai autóipar, hogy könnyen felránthatja a BMW és a BYD új gyára

A nagy gazdasági válságokat idézi a magyar autóipar decemberi visszaesése, és egyelőre a kilátások is csak az épülő gyárak miatt kedvezőbbek.