A múlt csütörtökön elkészült 2021-es finn költségvetésbe bekerült a céges biciklik adótámogatásának terve is. Ahogy a Kauppalehti gazdasági magazin írja, a pénzügyminisztériumi javaslat szerint a munkáltató vásárolná meg a biciklit, amelyet szabad használatra átadna a munkavállalónak. A cég a bicikli árával csökkenthetné a munkáltatói személyi jövedelemadó fizetési kötelezettségét, vagyis a költséget leírhatná a fizetendő adó összegéből.
A terv egyértelműen azt célozza, hogy a munkavállalók biciklivel járjanak dolgozni (is), természetesen környezetvédelmi és egészségügyi megfontolásokból. Az ötletet a szakmai szervezetek támogatják, de furcsa módon arról indult vita, hogy az adókedvezmény 750 eurós, azaz 260 ezer forintos felső határa elég magas-e.
A sportot és divatcikkeket forgalmazók kereskedelmi szövetsége szerint ugyanis magasabbra kellene tenni a lécet ahhoz, hogy jobb minőségű, tartósabb kerékpárok is beleférjenek a támogatotti körbe.
Fontos szempontnak tartják ugyanis, hogy ez elektromos rásegítéses biciklik is bekerüljenek a programba, márpedig azok nem nagyon érhetőek el 750 euró alatt. A szövetség szerint az elektromos bicikli támogatása azért lenne fontos, mert nagyon sokan vannak, akik autó helyett ma már csak arra szeretnének átállni. Amennyiben tehát az a cél, hogy az autóforgalom csökkenjen, akkor az e-biciklikre is ki kellene terjeszteni a programot.
A szövetség szerint az adókedvezmény nem befolyásolná érdemben a költségvetés számait, közegészségügyi előnyei viszont jelentősek lennének a kedvező környezetvédelmi hatások mellett.
A kezdeményezés egyébként jól illeszkedik Helsinki városának ahhoz a programjához, amelynek célja, hogy 2050-re a fővároson belüli autózást “szükségtelenné” tegye.
Élet
Fontos