Az IKEA fogott egy sima fehér pólót és egy fehér kapucnis pulóvert, a hátára nyomta a saját logóját, előre pedig egy nagy vonalkódot. Ez a két meghatározó darabja a svéd áruházlánc történetében először piacra kerülő saját ruhakollekciónak, amelyet néhány hasonló stílusú kiegészítővel együtt nemsokára elkezdenek árulni.
A hasonló, saját logós ruhák divatja (elsősorban egy bizonyos szubkultúrában, a fejlett országok városi fiataljainak körében) egyre nagyobb dobásnak számít, legutóbb mi is bemutattuk, hogy a Lidl saját logóval ellátott zoknija, papucsa és főleg cipője milyen keresett termék lett.
Az IKEA kollekciójáról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy a július 31-én nyíló új tokiói áruházban lesz kapható, de csak augusztus 6-ig. A svéd lánc nyilvánvalóan rájátszik arra a trendre, hogy a kínálatot és a hozzáférést globális szinten nagyon szűken tartja, és így próbálja erősíteni a termékek kultikus tárgyakká váljanak.
A Lidl-nél is megfigyelhető, hogy a cipőket csak bizonyos ideig és korlátozott mennyiségben árulják, ennek következtében a vevők azonnal elkapkodják, és a másodlagos piacon akár százszoros áron értékesítik.
Hasonló, bár nem teljesen saját logós termékkel idén nyáron a McDonald’s is kijött, az osztrák leányvállalat a forgalomból kivont műanyag szívószálakból készített olyan fürdőruhákat, amelyek a cég hagyományos csíkos szívószál mintáját utánozzák.
Világ
Fontos